• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Natan

Jag tror att jag har börjat läcka bröstmjölk, kan det va möjligt? Det är som en genomskinlig vätska som kommer ut från ena bröstet.

• Valborgs

Natan: det är möjligt att redan nu läcka bröstmjölk, så det tror jag absolut att det är.

Någon som börjat dricka hallonbladste ännu? Gjorde det senast då det ska underlätta för mjölken att rinna till, man ska blöda mindre efter fl och vissa menar att det kan sätta igång fl tidigare.. Men minns inte när man kunde börja dricka det, vill ju absolut inte sätta igång något nu.

• Valborgs

Jag gick iofs över tiden förra gången ändå, så på det viset fungerade det inte på mig :) blödde mindre än gången innan efter fl iaf, fast förlorade väldigt mycket blod under fl så fick sprutor och tabletter för att livmodern skulle dra ihop sig snabbare, så kan ju lika gärna berott på det.

• cj2

*suck* sitter och är jätte ledsen nu, har gått upp FYRA KG den här veckan! Jag vill verkligen inte, äter normalt dricker mycket vatten, rör på mig när jag jobbar. Men ändå! Med bägge dom förra gick jag upp 30 kg och vill verkligen inte göra det denna gången! Är helt och hållet livrädd nu! Benen är svullna som tusan mina vader är utan dess like. Har även börjat snarka nu (antar att det är på grund av extra kilona) och stör min sambo när han sover, jag är jätte ledsen för detta. Snälla vad kan man göra?! Fyra kg på en vecka är ju inte normalt!

• Valborgs

Väger du dig vid samma tid? Kan ju skilja några kg från morgon och kväll. Mest rättvis brukar morgonvägning utan kläder vara.
    Tråkigt med snarkningarna, kanske ska testa snarkskena som finns på Apoteket? Har inte testat det själv, men funderat på att köpa det till sambon däremot.

• cj2

Jag väger mig alltid på mornarna (efter första toa besöket) innan påklädning! Så ja det ska vara samma omständigheter. as jobbigt är detta! Det här ger mig ångest!

• Valborgs

Har nog äntligen bestämt mig för en syskonvagn. Lutar åt en basson duo, den verkar ha vad jag vill ha till ett rimligt pris. Har ni någon erfarenhet av den?

• Valborgs

Om du orkar kanske du ska lägga till någon extra promenad eller simning el dyl?!
    Jag får tyvärr motsatt effekt och äter mer när jag märker att det får fort uppåt :(
    Jobbigt när man äter bra annars och det ändå går så fort. Vissa kroppar är ju dock såna, inte mycket att göra åt då :( men små förändringar kan ju kanske vara en hjälp på vägen iaf.

• Madelen21

Gomorron allihopa..
    Jobbigt att höra om dom som får ångest över  viktuppgången. Jag har hittills gått upp nästan 5 kg i v 21 (22 på torsdag) Min sambo sa till mig igår att ja det är nu som vikten kan dra iväg...Å det stämmer nog.. Har en bra bok som ja läser i om graviditeten vecka för vecka. å i denna v så är bäbisen stor som en banan.. Ganska fränt att tänka: Jag har en banan i magen :) hehe :) Jag har oxå märkt att jag börjat äta mer.. Jag äter frukost å sen 10 minuter senare.. vipps hungrig igen... har nu köpt hem massor m päron som jag kan ta som mellis.. (blivit beroende av conference päron, å ja hade sån tur att dom kosta 10 kr/kg ända till igår ) å sen lunch mellis middag mellis å nåt mer till kvällen å så vaknar ja mitt i natten å kissar å såklart kan ja inte låta bli å gå till köket.. å alltid finns d nåt som ja stoppar i mig :)
    men men jag oroar mig inte för min vikt uppgång.. Jag gissar på att ja kommer landa på samma uppgång denna gång, ca 20 kg. Nog om vikt...

Min dotter ramla inne på badrummet igår å gjorde illa sig i snippan så hon börja blöda... ja låg i badet när d hände så min sambo fick ta henne å kolla å hon fick en liiiiiiten spricka typ 2-3 mm så vi fick ringa 1177 å fråga men dom sa att d va nog ingen fara å tur det.. men hon fick vara hemma idag så hon kan ta det lugnt... hon fick ju ett blåmärke också så hon har ont när hon går mm. De va ju tur att d int vart nåt stort sår.

Valborgs:Nej ja har inga erfarenheter av den, finns den att köpa i fysisk butik eller nåt man köper på nätet?
    Vi beställde ju babyjogger city select å får den nog i morgon. Den har vi testat i butik innan så det känns bra.. Jag skulle nog ha svårt för  å beställa vagn om ja inte provkört innan, det är nästan ett måste faktiskt.

Kan man ha den vagnen på det sättet att man har tex stora barnet vänt framåt å bäbben mot sig?
    Isf kan d va bra :) 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~