• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Valborgs

Ja, man kan vända sittdelarna åt vilket håll man vill. Jag vill ju kunna ha mina mot mig och alternativen är inte många då. Vill inte ha en vagn på längden heller, annars verkar ju city select som ett ok alternativ.
    Tyvärr är det ca 20 mil till närmsta butik som har basson duo, så kommer nog att chansa. De jag har kollat här nere har antingen varit för trånga eller för tunga. Känns inte som ett alternativ för oss när vagnen utan barn väger 25kg som 2me los angeles gör tex.
    Vill inte heller lägga 10-15000 på en donkey heller, även att den verkar väldigt bra.. Köper hellre en billigare syskonvagn och behåller vår enkelvagn isf.

• cj2

Madelen21 oj vilken otur hon hade i badrummet din dotter. Kan inte ha varit skönt.

jag har gått upp från 83,5 till 89,2 problemet är att fyra av dessa kg har kommit den senaste veckan. Har inte ändrat kosten alls utom att jag dragit ner på godis och läsk och annat onyttigt. är i vecka 24 i dag.

• Happymom

Cj2,
    Jag gick upp massor vid min förra graviditet och har tyvärr gått upp alltför mycket även denna gånd. Då är jag ändå bara i v21!

Jag blev remitterad till dietist av BM tidigt i graviditeten (berättade om förra och hur rädd jag var att det ska bli samma sak nu). Tyvärr kan jag inte påstå att det hjälpt något vidare. Hon sa däremot till mig att det kan vara skönt att veta att mycket är vätska och det försvinner ju av sig självt efter graviditeten. Inget man måstr kämpa med åtminstone.

Man känner sig inte vacker precis, men försök tänka att det bara är tillfälligt.

Några tips mot svullnaden kan du få.
    1. Bada på kvällen, innan du lägger dig.
    2. Om du har ett stillasittande arbete. Rör på dig någon gång i timmen.
    3. Undvik alltför mycket kolhydrater, särskilt godis och sådant.
    4. Undvik salt (tänk på att det finns massor i keso, färdigmat, korv o.s.v och låt bli att salta i pasta och potatis).
    5. Stödströmpor eller ännu bättre, gravidstrumpbyxor.
    6. Motionera i vatten
    7. Sitt, ligg och sov högt med benen.

• cj2

Oj hade ingen aning om att det var massa salt i keso.. hmm.. måste börja läsa innehållsförteckningarna bättre på saltbiten.. kollar kolhydrater och kcal i nuläget. Saltar aldrig maten osv..
    tack för dina tips.

Gick som sagt upp 30 kg med dom bägge andra och vill verkligen inte gå upp så mycket nu. Kroppen blev helt förstörd då, har precis börjat lära mig att leva med hur jag ser ut, vill inte bli ännu fulare.

• Madelen21

jag har ju åderbråck å denna gång är värre än när ja vänta nr 2 nu har jag på hela vänstra benet samt mellan benen... Jag brukar ofta ( inte varje kväll) bada varmt och det brukar kännas skönt.. annars duscha varmt oxå.
    MIna gravid sug är just sötsaker vilket inte är så bra i know...  å igår var ja å handla å skulle inte ha så mkt men d blev både d ena å d andra... blev så sugen på blomkålsgratäng så d blev min middag medans sambon och barna som inte tycker om d fick äta korv å makaroner :)

Valborgs: Ok hoppas att du blir nöjd om du beställer vagnen.. Min bäbbe bökar på mest hela tiden nu för fullt :)

Cj2: Jaaa ush hon var så ledsen igår kväll å grina... men d är nog ingen större fara förutom att hon såklart är öm.
    men vi vilar och myser inne idag. 

• Suey

Hej! Nu hoppar jag in igen :)

Vägde mig i helgen, +9,5 kg i v 23. Oh my god alltså... Ändå syns ingenting i ansikte, armar eller så. Höfterna och brösten har väl iofs blivit bredare/större. Det hjälpte ju inte att jag träffade en helt främmande människa (medelålders man) som frågade mig vilken månad jag är i och utbrast: "Va?! Bara femte månaden?? OJ du är så stor!! Mina döttrar... bla bla bla". Fick bita ihop gråten där och då alltså. Mamma och sambo fick trösta mig sen och sa att när man är liten i vanliga fall så syns det ju mer och jag har en jättefin mage. 

Men ca 10 kg hittills, vart ska detta sluta...!

• Suey

Förresten, är det någon som har nattliga svettningar här? jag vaknar om nätterna och får bokstavligen vrida ur sängkläderna och i nacken, hårbotten är jag helt genomblöt. Och så får man ju frossa på det, känns som det är en anledning till att förkylningen aldrig ger sig...

• cj2

Suey. graviditeten är nog anledning till att förkylningen aldrig ger sig. själv sitter jag här dunder förkyld igen!

• Suey
    cj2 skrev 2013-02-04 09:16:24 följande:
    Suey. graviditeten är nog anledning till att förkylningen aldrig ger sig. själv sitter jag här dunder förkyld igen!
    Ja, jo... men det hjälper väl inte om man säger så då Flört Har redan varit hemma sjuk för två v sedan från jobbet, sitter med halsont och kan inte med att sjuka mig igen typ! 
  • mytol
    Valborgs skrev 2013-02-04 06:43:22 följande:
    Natan: det är möjligt att redan nu läcka bröstmjölk, så det tror jag absolut att det är.

Någon som börjat dricka hallonbladste ännu? Gjorde det senast då det ska underlätta för mjölken att rinna till, man ska blöda mindre efter fl och vissa menar att det kan sätta igång fl tidigare.. Men minns inte när man kunde börja dricka det, vill ju absolut inte sätta igång något nu.
    Jag tänkte dricka det men har oxå läst att det kan sätta igång förlossningen å sambon ska på golfresa å kommer hem exakt 2 veckor innan bf så innan de vågar ja inte dricka det. Så jag tänkte börja dricka det den dan han kommer hem
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~