mytol skrev 2013-02-08 01:06:45 följande:
Nej, de gäller att lyssna på kroppen. Jag är tyvärr lite dålig på det och vill ställa upp både å jobb och privat.
När jag pratade med min arbetsgivare igår så frågade hon hur allt var å sa att hon tyckte att jag är så himla duktig som kämpar på å att mamman till brukaren är lite orolig för mig för att det syns att jag har ont. Så behövde jag vara hemma skulle jag inte ha dåligt samvete tyckte hon. Å de kändes så himla skönt å höra för när man jobbar i en liten arbetsgrupp å inte har tillräckligt med vikarier så får man så himla lätt dåligt samvete så fort man blir sjuk fast man inte borde.
Ja så är det ju! Jobbade inom restaurang som extra när jag pluggade förra året, jobbade med en kompis sedan dagis och maken samt chefen.. Kändes INTE kul att sjukanmäla sig då kan jag säga.. Maken jobbade sjuk eftersom det var han och chefen som kockade och jag och min kompis som serverade.
Funkade inte att vara sjuk hur som helst. När det var som värst och vi hade halva priset hela januari på all ala carte så åkte jag på utomkvedshavandeskapet, fick åka utan maken till akuten (mamma följde med) för att där få diagnosen, för att han inte kunde komma lös..
SAMVETET? Ja var ju inget att göra, jag opererades ju och sedan fick jag inte lyfta tung på ett bra tag, så de fick ta in en annan temporärt och är ju inte bara att lära upp någon hur som helst heller.. Så vet absolut hur det känns, man drar sig för att vara sjuk, dels för att man inte vill svika någon och dels för att man inte vill vara besvärlig! :/