• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Happymom

Natan, jag fick smärtsamma sammandragningar i samband med magsjuka. Då skulle jag tydligen ha ringt BM, för det är inte normalt så tidigt. Om det är varje dag så ska man ringa. Om det däremot är vid tunga lyft, ansträngning o.s.v så är det normalt, men undvik det. Risken finns att tappen mjukas upp och att man föder för tidigt. Så sa min BM till mig.

Ring om du är orolig.

• Natan

Håller med missme83 till 10000%.

Vad skönt att din pojkvän tröstade dig regnskogen och att du förstod att det inte var ditt fel. Stor kram!

• AlexandraViberg

Herregud! Min man sa att han aldrig skulle prata med personen igen, knappt efter en ursäkt! Förstår att du förstått att HON gjorde fel och att det inte finns något egentligt värde i vad ni köper för vagn och kläder utan att kunna ge kärlek, ett hem och möjligen mat såklart är det viktiga. Jag känner snarare att det kanske är hon som är dåligt (inget illa om någon får för sig att ta åt sig) som värderar föräldraskap i materiella ting.. Vi köpte ny vagn, den var nedsatt till 2999 från dryga 6000, hade aldrig köpt den annars.. Sen är en stor majoritet av kläderna begagnade.. De ska ju ändå kräkas och bajsa ner dom i princip!

Tummen upp åt alla som köper begagnat säger jag! (Ny vagn luktar btw precis som ny bil, fast i HELA lägenheten)

• Natan

Begagnat är det bästa!! hejja hejja till alla som köper begagnat :)

• Madelen21

regnskogen: fy vilken elak vän... Att köpa begagnat har behöver verkligen inte ha nåt med snålhet att göra. jag brukar shoppa på tradera en hel del och så brukar det vara klädbytardagar här en gång på våren och en gång på hösten där ja brukar shoppa. har lämnat in en del till försäljning också och tjänat ihop 1000 kr vilket är ganska bra faktiskt :)

• ThereseJohansson

Vi köper det mesta nytt till bebis men ALDRIG att jag ser ner på de som köper begagnat...är materiella saker ju...hur man är som förälder sitter ju i hjärtat och hjärnan och har ju absolut inget att göra med om man köpt kläder eller vagn via blocket eller tradera :)

Tycker att man ska göra det som känns bäst för sig själv :)

Vi har inte köpt så mycket än, ett begagnat skötbord och 3st nya body och 1st nya byxor....

• MissMe83

Regnskogen: kram på dig å din man! Självklart kommer ni vara världsbäst på att ge kärlek och värme till ert barn. Med er begagnade vagn och fina begagnade kläder . Du anar inte vad mycket kläder jag köpt på tradera och varje gång dom dimper ner i lådan blir jag lika förundrad varje gång över att jag fått en tröja i fantastiskt skick för tio spänn , å vet du!? Jag känner mig då som en sjuhelvettes smart och bra blivande mamma
    Den där så kallade vännen tycker jag du ska hålla på avstånd så kan hon gå runt i sin ensamhet å tro hon är en bra morsa för hon köper nytt till sin lilla unge.

• AlexandraViberg

Jag undrar vad hon gör med kläderna när bebisen växt ur dom, säljer hon dom och ser ner på dom som kommer och köper det eller? :D

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~