• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Natan

Jag skulle kunna köpa ett set baby kläder från burberry eller Ralph Lauren i butik för ca 1000-1500 kr men jag tycker det är helt sjukt att köpa det när bebisen bara kan ha det några gånger så därför shoppar jag på ebay istället och där har jag hittat ett helt burberry set för 350 kr + massa annat :) och det är äkta och inte fake!

Alla är inte som mig när det gäller märkessaker och tycker säkert att jag är lite halvknäpp och ytlig men jag gillar sånt och jag har alltid sagt att om jag får barn ska den ha möjlighet till det med :) det betyder inte att jag ser ner på andra som inte gör som mig utan jag tycker att alla är lika värda och alla tänker olika och prioriterar olika :)

• Kickilina
    AlexandraViberg skrev 2013-02-07 14:39:01 följande:
    Ja jag gick till stan (5 min gång) och köpte presenter till dottern som fyller år på tisdag och på vägen hem så tog vi vägen med en uppförsbacken! Höll fan på riktigt på att dö! Haha, fick ont i ljumsken och flåsade som en annan flodhäst! Vart tog tjejen i såna där tighta träningsbyxor som sprang massa med laget och spelade innebandy 5 ggr i veckan VÄGEN??? Hon dog hon, tror jag allt!
    Ska börja i september igen förmodligen.. Det känns inte som så nu :P
    Ha ha...ja, jag känner igen det där! Fick ta bussen de sista två hållplatserna för jag kunde inte ta ett steg till idag
    regnskogen skrev 2013-02-07 14:37:06 följande:
    Jag undrar om ni tycker det är fel att jag gärna vill köpa bebiskläder begagnat? T ex från blocket eller från vänner?

Många tycker att jag gör fel angående detta, och ser mig som en dålig förälder som är fattig och inte har råd att ge mitt barn nya kläder.

Varför jag gärna vill köpa begagnat är för att små bebisar växer fortare än vad småbarn gör. Vissa kläder kan bebisen bara ha en gång innan de växer ur dom och då känns det inte lönt att lägga ut 100 kr för en body när man kan få 5-6 st för 100 på blocket.

Vad tycker ni?

Kramar!
    Du gör helt rätt tycker jag! Om inte annat, så för miljön
    Jag kombar med nytt och begagnat men till största delen är det begagnat. Köper på Tradera. Handlar inte om att man är fattig eller snål utan för mig handlar det om att jag hellre lägger pengar på annat! Småkids växer så fort och mycket i storlekarna upp till 80 är superfint begagnat. Sen köper jag hellre småfolk begagnat än h&m nytt! Men tycker det är saftigt att lägga 200 spänn på en body! Second is the best way!

• AlexandraViberg
    Kickilina skrev 2013-02-07 15:02:21 följande:
    Ha ha...ja, jag känner igen det där! Fick ta bussen de sista två hållplatserna för jag kunde inte ta ett steg till idag

Du gör helt rätt tycker jag! Om inte annat, så för miljön
    Jag kombar med nytt och begagnat men till största delen är det begagnat. Köper på Tradera. Handlar inte om att man är fattig eller snål utan för mig handlar det om att jag hellre lägger pengar på annat! Småkids växer så fort och mycket i storlekarna upp till 80 är superfint begagnat. Sen köper jag hellre småfolk begagnat än h&m nytt! Men tycker det är saftigt att lägga 200 spänn på en body! Second is the best way!

Haha ja herregud och maken kom med förslaget att GÅ och handla (15 min till affären) och det gav jag mig på när jag mådde som mest illa, slutade med att jag såg prismor överallt och höll på att svimma :P
    Tror inte det skulle hända nu men jag känner att det nog är en för lång promenad trots allt! :P

Håller med om kläderna med, jag köper mycket från pop och villervalla begagnat, men även annat, de har kläderna så liten tid, köper hellre fina inrednings saker till barnrummet och sånt. :)
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Madelen21

regnskogen: Jag tycker inte det  är nåt fel å köpa begagnat. det gör jag också. både nytt och begagnat å så har jag ju massa kläder från min son också som denna bäbis kan ha :) absolut inget fel :)

• Baby Lei
    Kickilina skrev 2013-02-07 13:10:31 följande:
    Just nu känner jag att dagens 1,5 mils promenad i mestadels uppförsbackar och fullpackad barnvagn inte var sådär härligt och uppfriskande som jag tänkte. Allt nedanför brösten strejkar!

Usch vad jobbigt! Tur att brösten mår bra i alla fall :)
    regnskogen skrev 2013-02-07 14:37:06 följande:
    Jag undrar om ni tycker det är fel att jag gärna vill köpa bebiskläder begagnat? T ex från blocket eller från vänner?

Många tycker att jag gör fel angående detta, och ser mig som en dålig förälder som är fattig och inte har råd att ge mitt barn nya kläder.

Varför jag gärna vill köpa begagnat är för att små bebisar växer fortare än vad småbarn gör. Vissa kläder kan bebisen bara ha en gång innan de växer ur dom och då känns det inte lönt att lägga ut 100 kr för en body när man kan få 5-6 st för 100 på blocket.

Vad tycker ni?

Kramar!
    Vilka tycker att det är fel? Det låter jättekonstigt. Jag längtar efter att inventera syrrans förråd på en massa bebiskläder och prylar. Det känns både ekonomiskt, ekologiskt och dessutom mysigt att hennes bebisar använt kläderna. Jag hade inte heller haft minsta problem att köpa kläder second hand.
    Pernilla74 skrev 2013-02-07 14:53:28 följande:
    Regnskogen : det är klart att man gör som man vill med att köpa begagnat eller nytt ! Det är ju naturligtvis smartare som du gör, med tanke på att dom växer så fort, men jag kan ändå tänka att det är så få gånger i livet man faktiskt kan köpa dom där allra sötaste små plaggen...men här blir det nog lite blandat....ärvda kläder från våra syskons barn blandat med nya. Jag älskar att gå och titta och känna på dom där små kläderna och tänka på att man ska få en liten som faktiskt ska ha det där på sig sen...
    Jag blandar också.
    Natan skrev 2013-02-07 15:01:40 följande:
    Jag skulle kunna köpa ett set baby kläder från burberry eller Ralph Lauren i butik för ca 1000-1500 kr men jag tycker det är helt sjukt att köpa det när bebisen bara kan ha det några gånger så därför shoppar jag på ebay istället och där har jag hittat ett helt burberry set för 350 kr + massa annat :) och det är äkta och inte fake!

Alla är inte som mig när det gäller märkessaker och tycker säkert att jag är lite halvknäpp och ytlig men jag gillar sånt och jag har alltid sagt att om jag får barn ska den ha möjlighet till det med :) det betyder inte att jag ser ner på andra som inte gör som mig utan jag tycker att alla är lika värda och alla tänker olika och prioriterar olika :)
    Jag gillar också fin kvalitet på barnkläder, men jag skulle såklart aldrig köpa en babybody med en stor logga på..
    (vare sig det står H&M eller Baby Dior.. eller hellre HM i så fall.. annars blir det lite för mycket "Charlotte Perelli" för min smak.. Flört )

Men vackra bebiskläder i fantastisk kvalitét är ju helt underbart. Vem vill inte linda in sin nyfödda i mjukaste
    kashmere om man nu har råd med det? Glad

Jag älskar märken som Bonpoint, Caramel Baby and Child, och av kända designers Prada, Chloé och Stella McCartny. De gör så mycket fint och i väldigt klassisk design. Sen mixar jag gärna med de jättefina basplaggen från KappAhl Newbie osv.

• regnskogen

Jag har ju fått vissa kläder från min syster som också fått en son för 4 månader sen, så min lilla pojke kommer få ha hans kläder. Sen har jag kikat lite på blocket osv.. En del har jag köpt på H

• Natan

Baby lei: hahaha förstår precis vad du menar med Charlotte perelli :) jag tycker det är fint med en diskret häst eller lite burberry mönster tex :) jag har iförsig köpt ett par leggings från gucci i rosa med små gucci loggor på över hela byxorna men dom är sååååå sööööta! Kunde inte låta bli!! Hehe! Lite perelli varning :p

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~