• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • tantS

Sagolina - Haha, har också tänkt på det på yogan. Ett helt gäng gravida som ska upp med båda benen samtidigt i luften och sen träna på att spänna och slappna av i bäckenbotten. Undrar hur många som egentligen får ligga och spänna sig :P

• Baby Lei

V.24 igår! :) Vi ska hem till mina föräldrar och äta palt idag. Mmmmmmm......!!!

• regnskogen

Äntligen får jag åka hem! Har varit inlagd på sjukhuset pga smärtor under revbenen, men de hittade inget fel förutom att musklerna är lite förstorade och att jag hade en hög skänka. Eftersom de inte hittade något allvarligt, så är deras teori att jag har fått en infektion/inflammation i mina mag och rygg muskler pga graviditetens tyngd som jag inte är van vid. Jag rör mig på ett annorlunda sätt som kroppen inte är van vid.

Fick förresten se Lillpojken igår :D hjärtat slog på fint och OJ vad stor han är :o

Känns iallafall skönt att veta att det inte är någon fara med varken mig eller bebisen men det är lite jobbigt att fortfarande ha ont.. :/

• MissMe83

Regnskogen: Gud vad skönt att allt är bra. Nu får du tänka på hur du rör dig så du inte får mer ont.
    Ja vist är det häftigt hur stora våra pluttar är nu , men tänk ändå, om dom skulle födas nu finns det en chans till överlevnad. Rätt häftig tanke!

• Happymom

Regnskogen,
    Oj, fick du åka in?
    Jag hade jätte ont under mina revben under hela förra graviditeten, men det kollades inte upp alls, trots att jag pratade med både barnmorska och sjukgymnasten om det. Skönt ändå att få det kollat. Jag var väldigt orolig eftersom jag hade hört att det kunde vara ett av tecknen vid havandeskapsförgifting.

Nu tror jag att det kanske berodde på att mina revben töjdes så mycket, hade bara 55 cm i omkrets innan och har ganska kort överkropp.

Hoppas det går över snart!
    Kram

• ThereseJohansson

Baby Lei: Åh vad gott med palt :) från norra Sverige??

• Hjärtat3
    Baby Lei skrev 2013-02-09 08:53:18 följande:
    V.24 igår! :) Vi ska hem till mina föräldrar och äta palt idag. Mmmmmmm......!!!

Åååh, jag vill oxå ha palt!! Vilken sort blev det?
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~