• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg
    MissMe83 skrev 2013-02-07 21:14:44 följande:
    Regnskogen: kram på dig å din man! Självklart kommer ni vara världsbäst på att ge kärlek och värme till ert barn. Med er begagnade vagn och fina begagnade kläder . Du anar inte vad mycket kläder jag köpt på tradera och varje gång dom dimper ner i lådan blir jag lika förundrad varje gång över att jag fått en tröja i fantastiskt skick för tio spänn , å vet du!? Jag känner mig då som en sjuhelvettes smart och bra blivande mamma
    Den där så kallade vännen tycker jag du ska hålla på avstånd så kan hon gå runt i sin ensamhet å tro hon är en bra morsa för hon köper nytt till sin lilla unge.
    Haha, jag brukar också känna mig smart och bra när det kommer kläder i toppskick för en billig peng, men så någon gång har jag fått hem något med någon jätte fläck någon inte berättat om och känner mig inte lika smart :P
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • MissMe83

Alexandra: då är det inte du som e korkad det är den som säljer det i det skicket! Dom får ju uselt omdöme. Jag känner mig bara smart jag

• AlexandraViberg
    MissMe83 skrev 2013-02-07 21:32:19 följande:
    Alexandra: då är det inte du som e korkad det är den som säljer det i det skicket! Dom får ju uselt omdöme. Jag känner mig bara smart jag
    Haha ja, fast detta var på en köp och sälj sida, så finns inget sånt omdöme men man kan ju klaga till personen och admins, men jag lyckades beställa hem en vit body och en randig i storlek 50 och jag hade redan exakt likadana sådana i storlek 50.. Så jag la ner dom i lådan och sen tänkte jag "Äsch vafan, hon hinner inte ha alla dom, jag säljer dubbletterna" och skulle ta upp dom och sälja och då såg jag att ena vita var gulaktig uppe på axlarna och vid kragen.. Och jag vet ju inte VEM av säljarna jag köpte dessa av som sålde mig den fula, så kan inte klaga :P

Pucko.. Haha! Men men, handlade ju inte om många kronor men ändå!
  • MissMe83

Alexandra: aha ja det är ju lite sugigt.
    Men av 50 grejer så för man nästan räkna med något botten napp. Än så länge har jag haft tur

• AlexandraViberg
    MissMe83 skrev 2013-02-07 21:40:20 följande:
    Alexandra: aha ja det är ju lite sugigt.
    Men av 50 grejer så för man nästan räkna med något botten napp. Än så länge har jag haft tur
    Ja, jag har också bara fått en sån där sak på iallafall 30 plagg genom tiderna :P
    En gång så var det en mjölk/ersättning fläck på en sovpåse men skulle ju ändå tvätta den som jag alltid gör, så det gjorde inget. Men inte kul för det ;D
  • mytol

Regnskogen:
    Jag tycker det låter som en kommentar från någon som är väldigt avundsjuk på dig och var du befinner dig i livet just nu.
    Ödsla ingen energi på sådana människor.

Till sonen fick vi massor med begagnade kläder. Jag köpte oxå en del på tradera i dom lite större bebisstorlekarna.

Nu har ja fyndat en hel del på fb:s köp å sälj sidor, kläder som är från föregående kollektioner men som folk säljer pga, ja för att bebisar växer ur kläder på dagar, veckor eller månader. 

• mytol

Kickilina:
    Jag pratade med min brukares mamma ikväll när jag kom till jobbet angående mina 2 dagpass å det lät som om vi kommer kunna ordna det. Om dom som har kvällspassen kan tänka sig att gå upp på dagpassen så kunde hon själv tänka sig att ta kvällarna tills vi fått in den vikarie som sen ska gå för mig.
    Så det känns himla skönt.

Tog ju en sjukdag i tisdags å det var nog välbehövligt. Både under söndagen och måndagen hade jag en hel den sammandragningar, dom gjorde inte ont men var regelbundna. På måndagkvällen så hade jag massor med slemmiga flytningar, såg precis ut som slemproppen. Så jag var tvungen å ringa min kompis som e bm å hon tyckte de var dags att ja drog ner lite på tempot å att de var kroppens sätt att säga ifrån. Sagt å gjort å sen dess har de varit lugnt med bara några sporadiska sammandragningar.
    Jag vill ju inte att de ska bli som sist då tappen började påverkas så att jag blev sjukskriven pga det. 

• AlexandraViberg

Ja jag har minsann köpt kläder som fortfarande finns i butik mycket billigare eftersom de som sagt växer som ogräs de små bebisarna <3

Jag ska nog ringa min BM imorgon om mina sammandragningar, de känns mycket och gör lite ont nu och jag tycker det är halvskumt att jag behöver minst 3 trosskydd på en dag för att de blir så fulla och i en gulaktig nyans? Är det verkligen normalt, tänker jag?

Mytol, du gör nog rätt i att börja ta det lite lugnare om du behövdes sjukskrivas för det förra gången!

• mytol
    AlexandraViberg skrev 2013-02-08 00:57:54 följande:
    Ja jag har minsann köpt kläder som fortfarande finns i butik mycket billigare eftersom de som sagt växer som ogräs de små bebisarna <3

Jag ska nog ringa min BM imorgon om mina sammandragningar, de känns mycket och gör lite ont nu och jag tycker det är halvskumt att jag behöver minst 3 trosskydd på en dag för att de blir så fulla och i en gulaktig nyans? Är det verkligen normalt, tänker jag?

Mytol, du gör nog rätt i att börja ta det lite lugnare om du behövdes sjukskrivas för det förra gången!
    Nej, de gäller att lyssna på kroppen. Jag är tyvärr lite dålig på det och vill ställa upp både å jobb och privat. 
    När jag pratade med min arbetsgivare igår så frågade hon hur allt var å sa att hon tyckte att jag är så himla duktig som kämpar på å att mamman till brukaren är lite orolig för mig för att det syns att jag har ont. Så behövde jag vara hemma skulle jag inte ha dåligt samvete tyckte hon. Å de kändes så himla skönt å höra för när man jobbar i en liten arbetsgrupp å inte har tillräckligt med vikarier så får man så himla lätt dåligt samvete så fort man blir sjuk fast man inte borde.
  • Elfwinter84

Regnskogen; skulle inte kalla det för vänninna som hasplar ur sig nått sånt. Vi köper också det mesta begagnat och det gör vi delvis av miljöskäl och delvis för att 200 spänn för en body som bebis kan ha i 1 månad är ganska onödigt dyrt. En av makens kompisar var på en second hand och köpte 10 bodies för 20 spänn åt bebis! Fina var de också :) Jag lovar dig att bebis bryr sig ingenting om den har nya kläder, men den bryr sig om den har föräldrar som älskar den! Det är inget uppvisningsobjekt som din "vännina" verkar tro-det är en människa.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~