Natan skrev 2013-02-07 20:33:41 följande:
Regnskogen: Gud vad oförskämt av din vän att vräka ur sig något sådant. Förstår att du blir ledsen. Vem skulle inte bli det när någon säger något sådant? Jag tycker absolut inte du ska be om ursäkt för du har inte gjort något fel. Det är din vän som ska be om förlåtelse och ingen annan.
MissMe83 skrev 2013-02-07 20:35:06 följande:
Regndkogen: jag tycker du kan be den där väninnan att fara å flyga! Ditt föräldraskap har inget å göra med om du köper nytt eller ej! Det var det dummaste jag har hört. Vi har råd stt köpa nya fräscha kläder osv, men väljer i alla fall att köpa en del begagnat för att det ofta är väldigt fräscha grejer!
Du ska INTE må dåligt över vad hon sa och du får inte glöma att föräldraskapet inte handlar om vad du köper till ditt barn. Det viktiga är kärlek och värme!
Tack för era ord. Jag har förstått att det inte är mitt fel nu, men trodde det först från början. Pojkvännen blev helt till sig när jag kom hem rödgråten och la mig hulkande i sängen. Pojkvännen frågade vad som var fel, och jag försökte berätta för honom och till slut förstod han. Han blev arg och tänkte ringa henne, men jag bad honom att inte göra det för att jag inte vill att hon ska få uppmärksamheten.
Han förklarade iallafall för mig då, som du sa
MissMe83 - att föräldraskap handlar inte om vart kläder eller saker kommer ifrån. Det handlar om att vara en bra förälder, och kunna ge sitt barn mycket kärlek och värme. Och det kommer vi vara helbäst på, sa han.. Kunde inte låta bli att le lite där, efter det kändes det lite bättre.
kram på er!