regnskogen skrev 2013-02-07 20:25:28 följande:
Sådär!
Nu sitter jag vid en dator!
Det jag tänkte säga var:
Jag köper ju en hel del kläder från H&M och från polarn och pyret, men bara dom kläder som jag verkligen inte kan låta bli att köpa :P Men det är inget jag direkt går och storhandlar kläder i, för det gör jag hellre på blocket eller får utav vänner eftersom man får mer för pengarna.
Varför jag ställde denna fråga var för att idag när jag och min kompis skulle sitta och kolla lite på blocket, så såg hon att jag kollade på begagnade vagnar och kläder. Då spottade hon ut sig att:
"Om inte du har råd att köpa nya, fräscha kläder eller en ny, fin vagn - kanske du inte ska behålla barnet. " och så tittade hon på mig med världens allvarligaste blick.
Jag visste inte vad jag skulle säga, så jag bara klädde på mig och drog. På vägen hem var jag så ledsen, och grät och trodde verkligen att jag var en dålig mamma som handlar på blocket för att det är " återanvänt " , men jag köper ju inte där för att vara elak mot mitt barn, eller framstå bebisen och oss som fattiga! Det gör jag för att jag inte tycker att det är lönt att spendera flera hundra kronor för en outfit som bebisen ändå bara kommer använda ett par gånger, innan han växer ur dom.
Hon har fortfarande inte hört av sig och bett om ursäkt, för hon borde väl fatta att man inte säger så till någon människa överhuvudtaget. Är riktigt besviken på henne. Jag vet att hon förväntar sig att jag ska skicka sms och be om ursäkt för mina " graviditetshormoner " för hon har gnällt en hel del på dom, men det tänker jag absolut inte göra. För nu gjorde hon faktiskt fel tycker jag ...
På tal om annat; Jag har sen i måndags natt haft ont på höger sida av revbenen, och den smärtan påminner lite om håll men som håller i sig hela tiden och blir periodvis väldigt smärtsam. När jag väl har ont, så kan jag inte ligga still, utan måste vända och vrida mig i sängen eller upp och gå. Är det någon som vet vad det kan bero på? Förövrigt så har jag ingen matlust, dålig i magen och känner mig trött och febrig fast jag inte alls har feber. Har väldigt svårt att sova också...
Bebisen sparkar på som sjutton, så det är inget fel på honom iallafall... Funderar på att åka in till akuten en sväng, för jag vet verkligen inte varför jag har ont! :/
Hoppas ni andra har/kommer ha en fin kväll! :)
Det var det sjukaste jag har hört! Hur gammal är hon? 15?
Vilken otroligt dålig vän!