• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

valborgs: kan nog ha me att ja gick ner en del i början då jag mådde så illa och spydde så mkt... men de går åt rätt håll... förstår inte mig på såna tjejer som inte går upp nånting under graviditeten... har hört om en tjej som inte gick upp ett enda kilo... det tycker jag nästan låter onormalt faktiskt :)

• Madelen21

valborgs: kan nog ha me att ja gick ner en del i början då jag mådde så illa och spydde så mkt... men de går åt rätt håll... förstår inte mig på såna tjejer som inte går upp nånting under graviditeten... har hört om en tjej som inte gick upp ett enda kilo... det tycker jag nästan låter onormalt faktiskt :)

• Valborgs
    Madelen21 skrev 2013-02-07 12:29:57 följande:

Har man mycket att ta av från början är det säkert möjligt.
    Jag önskar ju att jag skulle lyckas nu så man har lättare att komma till normalviktig efteråt.. ;) Men är väl bara glömma då jag gick upp 30 med första och 17 med andra.. så snart smäller det väl till med kilona igen :( 
  • Kickilina

Just nu känner jag att dagens 1,5 mils promenad i mestadels uppförsbackar och fullpackad barnvagn inte var sådär härligt och uppfriskande som jag tänkte. Allt nedanför brösten strejkar!

• Natan

Igår fick vi lyssna på lillans hjärta! 150/slag -min :) det lät som ett tåg! Helt underbart!!!

Jag har även bestämt förstahandsvalet för förlossningen och det blev BB Stockholm :)

Fick även veta att jag förmodligen är en av de få som mår illa hela graviditeten ut :( men det är bara å kämpa på för snart är hon här vårt lilla hjärta!

• regnskogen

Jag undrar om ni tycker det är fel att jag gärna vill köpa bebiskläder begagnat? T ex från blocket eller från vänner?

Många tycker att jag gör fel angående detta, och ser mig som en dålig förälder som är fattig och inte har råd att ge mitt barn nya kläder.

Varför jag gärna vill köpa begagnat är för att små bebisar växer fortare än vad småbarn gör. Vissa kläder kan bebisen bara ha en gång innan de växer ur dom och då känns det inte lönt att lägga ut 100 kr för en body när man kan få 5-6 st för 100 på blocket.

Vad tycker ni?

Kramar!

• AlexandraViberg

Ja jag gick till stan (5 min gång) och köpte presenter till dottern som fyller år på tisdag och på vägen hem så tog vi vägen med en uppförsbacken! Höll fan på riktigt på att dö! Haha, fick ont i ljumsken och flåsade som en annan flodhäst! Vart tog tjejen i såna där tighta träningsbyxor som sprang massa med laget och spelade innebandy 5 ggr i veckan VÄGEN??? Hon dog hon, tror jag allt!
    Ska börja i september igen förmodligen.. Det känns inte som så nu :P

• Natan

Regnskogen: jag tycker du gör helt rätt! Det är väl jätte bra att man kan köpa begagnat :) jag själv fyndar märkeskläder och annat till bebisen på ebay :) aldrig att jag skulle betala de priserna som de kostar i butik när jag kan hitta det billigt på ebay :) oftast är sakerna knappt använda och i toppenskick.

• AlexandraViberg

Jag har köpt majoriteten begagnat! Inte för att vi inte har råd men för att de växer som ogräs!! Sen har vi ju köpt lite nytt med som vi sett och gillat! Det är så billigt begagnat att det nästan blivit ett beroende! Fick två bodys och en klänning i posten idag. De två bodysen hade jag exakt likadana i exakt samma storlek.. Tror jag spårat ur så ska ta det lugnt nu :P

• Pernilla74

Regnskogen : det är klart att man gör som man vill med att köpa begagnat eller nytt ! Det är ju naturligtvis smartare som du gör, med tanke på att dom växer så fort, men jag kan ändå tänka att det är så få gånger i livet man faktiskt kan köpa dom där allra sötaste små plaggen...men här blir det nog lite blandat....ärvda kläder från våra syskons barn blandat med nya. Jag älskar att gå och titta och känna på dom där små kläderna och tänka på att man ska få en liten som faktiskt ska ha det där på sig sen...

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~