• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • regnskogen

Har en fråga som ni kanske kan svara på : när ska man känna av bebisens rörelser regelbundet? 

Eftersom jag var på sjukhus i 2½ dagar, så har jag sovit jätte dålig och varit orolig vilket jag tror har påverkat bebisen eftersom han rörde sig KONSTANT med sparkar.

När jag kom hem i lördags klockan tio på morgonen, somnade jag bums i sängen och vaknade inte förrän fyra på eftermiddagen. Efter det har det varit väääääldigt tyst och lugnt hela söndagen. Har känt av honom liite grann igår med rörelser och hans sparkar fick jag känna idag efter två dagar.

Jag ringde till 1177 igår,  och även min BM för att jag var orolig, men båda dom två sa att eftersom jag själv har varit orolig och sovit dåligt så kan det ha påverkat bebisen, och att den nu försöker ta igen all sömn och samla krafter och kan därför ha minskat på rörelserna.

Men jag glömde fråga dom vilken vecka det är man ska känna regelbundna sparkar och rörelser? :)  

• MissMe83

Regnskogen: min bm sa att i v 26 ska man hålla koll på rörelserna och försöka se mönster i bebisens vanor. Innan dess kan det vara väldigt olika.

• regnskogen
    MissMe83 skrev 2013-02-11 19:36:23 följande:
    Regnskogen: min bm sa att i v 26 ska man hålla koll på rörelserna och försöka se mönster i bebisens vanor. Innan dess kan det vara väldigt olika.
    okej :) men då är det ju ett litet tag kvar :) 
  • Solrosen82

Babylei: Ja det kan verkligen komma paltsug ;) Här e det ju rätt vanligt, så man ser palt i matlådorna på jobbet ganska ofta. När svärmor bjuder på palt har hon aldrig efterrätt för hon vet att alla får paltkoma efter middagen ;)

På tal om att känna sig fin eller inte, jag känner mig många ggr finare nu än tidigare. Brösten har ju växt och man e ju på nåt sätt ännu kvinnligare nu med magen. ;) Men på slutet e det inte samma sak... Ha ha :)

• Kickilina
    MissMe83 skrev 2013-02-11 19:32:58 följande:
    Linda MJ: ska till frisören på torsdag å fräscha upp mig lite. Kanske ska smörja mig med lite bus åxå! Har ingen aning om vad jag ska ha på mig heller. Tror jag tar mig ut å köper mig en ny klänning
    Frisören är en bra grej och så ett träningspass med bastu efteråt eller bara en uppfriskande långpromenad. Snygga naglar är också något som piggar upp och något nytt att sätta på dig är ju inte fel Du kommer vara skitsnygg!!
  • Madelen21

jag har blivit besatt av att måla naglarna, gör det ofta faktiskt. Tur min dotter fick massa nagellack av mormor nyligen :) hehe.

• MissMe83

Kicklina : naglarna fixar jag redan 2 ggr i månaden. Jag får ju inte träna , tränade 6 dagar i veckan innan men läkaren satte tvär stop för min träning. Skit jobbigt är det.
    Nu ska jag fixa min hemska mörka utväxt äntligen. Min bm säger att det är ok såhär långt fram i grav plus att färgerna inte är då starka som förr. Stämmer det?

• Pernilla74

Jag har en kompis som är frisör. Hon sa att hon skulle fixa nån ny färg som är ekologisk från Biolage. Det finns ju mer sånna produkter på marknaden nu som ska vara mer skonsamma.

• Baby Lei
    MissMe83 skrev 2013-02-11 21:10:10 följande:
    Kicklina : naglarna fixar jag redan 2 ggr i månaden. Jag får ju inte träna , tränade 6 dagar i veckan innan men läkaren satte tvär stop för min träning. Skit jobbigt är det. Nu ska jag fixa min hemska mörka utväxt äntligen. Min bm säger att det är ok såhär långt fram i grav plus att färgerna inte är då starka som förr. Stämmer det?

Ni sitter jag i en taxi på väg hem igen. Det blev faktiskt en supertrevlig middag. Prata med din frisör, det finns massor med blekingar och färg som är ok för gravida. Jag går på gravidyoga, fixar naglar och fötter med jämna mellanrum för att pyssla om mig själv. Det rekommenderar jag verkligen!
  • MissMe83

Baby lei: vad kul att der var trevligt.
    Har beslutat mig för att göra mer regelbundna ansikts behandlingar och inte bara en gång om året.
    Min frisör sa att hon använder en annan blekning än den vanliga som är mildare och anses helt ofarlig. Jag hoppas det blir lika bra resultat. Så det ska bli skönt på torsdag å fixa till mig lite

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~