• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mhpo

Känner igen det där med hundarna, våra små chihuahua tjejer inspekterar allt nytt som kommer hem med nyfikenhet. Tror de kommer att ta bebis ankomst bra men är orolig när bebisen blir större och börjar försöka ta ag i hundarna som är rätt små och känsliga.. Hoppas på att vi kan få det att fungera för oss alla. Vill inte att hundarna ska göras illa av bebis och vill inte att bebis blir naffsad av hundarna.. 

• ThereseJohansson

Ibörjan av grav var våran hund nära mig och nosade på magen och vaktade mig...sen har hon i princip dissat mig helt men nu i v25 har hon börjat nosa på magen igen och kommer till mig och sover nedanför mig :)

• Madelen21

min son som är 2½ år han ska hela tiden dra upp min tröja och så säger han: inne. Så förklarar  jag att mamma har bäbis i magen ( tror han vet mer än jag tror) han vet att han ska få en lillebror och vill gärna gosa med magen och lägga huvet på min mage mm :)

• MissMe83

Therese: det är jätte intressant hur hundar känner av att man är gravid. Vår tjej har hållit sig i närheten av mig hela tiden sedan jag blev gravid. Ligger gärna vid sidan om mig i soffan med huvudet på min mage. Hoppat till några gånger när hon fått en spark på hakan
    Det negativa med det hela är att hon vantar mig kopiöst gentemot andra hundar. Hon tycker inte att dom får komma nära mig och det är ett problem

• MissMe83

Men åååh jäkla iPhone . Skulle förklara att vantar i inlägg nr ett ska vara vaktar men min telefon valde att plocka bort denna info när jag skickade

• Solrosen82
    Natan skrev 2013-02-12 17:51:56 följande:
    Ja, jag ska gå hos en aoura barnmorska och när jag träffar henne ska jag ta upp det :)

Hoppas du får en igångsättning!

Då håller jag tummarna för dig! :) Det är inge kul att oroa sig för förlossningen.

Vi ska få prata med en förlossningsläkare och jag har sagt åt maken att han får hjälpa till att övertyga läkaren om att vi måste få igångsättning. På min Bm lät det rätt hoppfullt, speciellt när detta är tredje barnet och det var problem vid förra förlossningen.
  • ThereseJohansson

MissMe83: jo, det är jätte intressant...sen vet vi att hon älskar bebisar då vi haft de lite då och då i vår närhet, hon har haft svårt att sluta pussa dem på fötterna :) har en systerson som snart är 5år och hon gillar han jätte mycket, sover han över hos oss så ligger hon nedanför han från att han somnar tills han vaknar :) så tror allt kommer funka bra...

• mhpo

Någon mer som läcker lite klar vätska från bröstet/en? Är det farligt? Känner mig lite orolig :( 

• mabelle

Mhpo: Du behöver inte vara orolig för läckningen i brösten. Det är bara kroppen som gör sig redo inför vad som komma skall. Min förra graviditet började jag läcka redan runt vecka 23. Inte särskilt mycket men då och då. Du behöver inte vara orolig att det ska ta slut eller liknande. Den riktiga råmjölksproduktionen startar inte förrän vid förlossningen.

Känn dig istället lite glad att det funkar :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~