• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sagolina

Nu har jag varit på besök till rådgivningen igen. Lill*ns hjärta slog på 150, min hemoglobin var 131 och min vikt hade ökat med i medeltal 300g/vecka sen senaste besöket för 4veckor sedan. Ännu ligger jag 2,1kg under inskrivingsvikten, så är riktigt nöjd:)
    Däremot fanns det minimalt med proteiner och lite leukocyter i urinen, så risk för uvi. Får svar från odling imorgon, så vet jag sen...

Nästa besök blir hos läkare och så skall jag på sockerbelastning i v. 26-27. Känns konstigt att sådant som skall hnda i v26 börjar vara aktuellt snart!   

• Kickilina

Alexandra!! Har en fråga till dig!! Du hade ju gjort ett så fint lapptäcke! Hur många olika tyger använde du? Hur många bitar per rad? Hur många rader? Hur många centimeter var varje ruta? Vad fyllde du täcket med?
    Jag är så sugen på att sy...

• sofie och laura

Fräscha upp sig lite hjälper mot sin negativa sida, en snygg frisyr gör hela dig behövs knappt ngn smink dåð???

• sofie och laura

Blir så trött på att man kommer åt skicka knappen,
    Jag använder mkt tights och linnen framhäver magen mm,
    På måndag Funderar jag definitivt på att klippa av rapunzel håret hihi inskaffa en ny hårfön med :0)

• Madelen21

fick nyss samtal från dotterns dagis avdelning: nu härjar magsjukan där inne.... Kanonbra att hon ringde å sa de för jag har sagt till att dom ska säga till då jag är skiträdd å få det nu när ja är gravid... hur skulle ni göra, låta henne vara hemma ihopp om att slippa magsjuka eller ta dit barnet? Jag är ju ändå hemma om dagarna så för mig känns det bäst att ha henne hemma faktiskt. Jag blir ju jämt så jättesjuk när jag får magsjuka och spyr i 24 timmar minst... nog för att man kan få magsjuka av att gå ut  till ica oxå men... ja... hur skulle ni andra ha gjort? idag å i morgon är hon ledig sen är det torsdag å hon ska dit, fast jag tror skarpt att hon får stanna hemma.

• Madelen21

skönt att höra flera som tänker som jag...  är xtra rädd för magsjuka när jag är gravid... kan jag slippa det så gör jag allt för att inte få det...

• Sagolina

Tycker också du skall hålla flickan hemma om du en gång har möjlighet! Skönare för båda att (förhoppningsvis) komma undan magsjukan!

• Madelen21

Ja ringde just upp mitt barns avdelning och sa att jag har henne hemma dock känns det lite dumt å så.. men fröken sa: vi tycker du är jätteklok som har ditt barn hemma och jag skulle ha gjort precis lika själv. kändes bra att  höra av fröken faktiskt. så hoppas  vi att  vi ska slippa kräksjukan nu :)

• Kamillan

Jag har haft vikariat i 13. Månader men nu i mars kommer det att ta slut o jag kommer att stämpla 2månader innan babyn kommer. Hur tror ni det blir med min fp? Baseras den på vikariatet eller på stämplingen??

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~