• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei
    regnskogen skrev 2013-02-11 19:34:05 följande:
    Har en fråga som ni kanske kan svara på : när ska man känna av bebisens rörelser regelbundet? 

Eftersom jag var på sjukhus i 2½ dagar, så har jag sovit jätte dålig och varit orolig vilket jag tror har påverkat bebisen eftersom han rörde sig KONSTANT med sparkar.

När jag kom hem i lördags klockan tio på morgonen, somnade jag bums i sängen och vaknade inte förrän fyra på eftermiddagen. Efter det har det varit väääääldigt tyst och lugnt hela söndagen. Har känt av honom liite grann igår med rörelser och hans sparkar fick jag känna idag efter två dagar.

Jag ringde till 1177 igår,  och även min BM för att jag var orolig, men båda dom två sa att eftersom jag själv har varit orolig och sovit dåligt så kan det ha påverkat bebisen, och att den nu försöker ta igen all sömn och samla krafter och kan därför ha minskat på rörelserna.

Men jag glömde fråga dom vilken vecka det är man ska känna regelbundna sparkar och rörelser? :)  
    Vecka 26 sa min barnmorska också :)
    MissMe83 skrev 2013-02-12 08:58:26 följande:
    Baby lei: vad kul att der var trevligt.
    Har beslutat mig för att göra mer regelbundna ansikts behandlingar och inte bara en gång om året.
    Min frisör sa att hon använder en annan blekning än den vanliga som är mildare och anses helt ofarlig. Jag hoppas det blir lika bra resultat. Så det ska bli skönt på torsdag å fixa till mig lite
    Ja, visst är det skönt att ta hand om sig, det lilla som går just nu.. hehe.
    Jag ska boka in mig på gravid massage också.  

• Madelen21

Nån mer än jag som blivit extra känslig??
    telefon ringde här förut å under tiden passa ungarna på å göra massa skit vilket resulterade i att jag blev väldigt arg och lessen och börja gråta och känner mig helt jävla förstörd nu... dessutom gjorde dom samma sak 2 gånger... jag orkar inte : ( dom hällde ut en stor korg med strumpor på golvet 2 gånger... nu känner jag mig så jäkla trött och less..hur man än försöker städa å plocka så känns dtr som dom bara gör allt för att sabba så jag får göra om allt 10 gånger.. förlåt inlägget men är så jävla slut just nu :(.  

• Lillpluttan

Åh, här är en till som behöver piffas upp! Har ju pluggat senaste året och har inte tagit mig råd till nåt utöver till sonen känns det som.. Nu har jag äntligen börjat jobba och tjäna pengar igen.. Har frisörtid idag faktiskt! Har bokat för klipp och färg. Som det ser ut nu är mitt hår mörkt, långt och platt med slitna toppar. Behöver verkligen ett klipp!! Funderar faktiskt på att vara extra modig och klippa kort, pagekort eller ännu lite kortare samt en ny fräsch färg.. :) Funderar på att boka om tid för naglar också... Sånt gör ju mkt :)

• Baby Lei
    Lillpluttan skrev 2013-02-12 11:49:18 följande:
    Åh, här är en till som behöver piffas upp! Har ju pluggat senaste året och har inte tagit mig råd till nåt utöver till sonen känns det som.. Nu har jag äntligen börjat jobba och tjäna pengar igen.. Har frisörtid idag faktiskt! Har bokat för klipp och färg. Som det ser ut nu är mitt hår mörkt, långt och platt med slitna toppar. Behöver verkligen ett klipp!! Funderar faktiskt på att vara extra modig och klippa kort, pagekort eller ännu lite kortare samt en ny fräsch färg.. :) Funderar på att boka om tid för naglar också... Sånt gör ju mkt :)

Det låter härligt!
  • Sagolina

Jag har inte kännt något större behov av att piffas upp ännu under graviditeten. Kan i och för sig bero på att magen inte växt så mycket ännu och hår&hud har inte blivit dåliga under graviditeten. Men nog skulle ett besök hos frissan börja behövas!

Tror jag kommer känna större behov av att piffa till mig i takt med att magen växer och jag blir mera otymplig. Kommer ha en kusins konfirmation i början av maj  och en annan kusins studentfest i början av juni, så gissar på att det då kan krävas en del för att känna sig fin...

• Madelen21

piffa till sig pratas det om.. i bägge mina graviditeter så har jag varit hos frissan å klippt mig å gjort slingor bara nån vecka innan bf, det tog 3 timmar... gissa om jobbigt när man är konstant kissnödig :)

• Sagolina

Haha joo, jag var på en ansiktsbehandling (typ 2timmar) för några veckor sedan och fick säga till mitt i att jag måste gå på toa. Kunde inte alls slappna av, då jag blev så kissnödig. Var vid den tiden lill*n hela tiden sparkade mot blåsan, så det gjorde ju inte saken bättre!

Som tur var det mammas kusin jag gick hos, så kändes inte jobbigt att säga att jag behöver en snabb paus!:P

Nu skall jag ta mig upp ur soffan och fixa ihop en bulldeg! Ska bli fastlagsbullar (semlor) till kvällen och så kanelbullar att fylla frysen med! Nami:)   

• Solrosen82
    Kamillan skrev 2013-02-12 10:48:31 följande:
    Jag har haft vikariat i 13. Månader men nu i mars kommer det att ta slut o jag kommer att stämpla 2månader innan babyn kommer. Hur tror ni det blir med min fp? Baseras den på vikariatet eller på stämplingen??

Med mitt första barn så var jag i ungefär samma sits som dig. Då baserades fp på det jag jobbat. Var bara väldigt noga med att anmäla dig arbetssökande första arbetslösa dagen. Du kan ju ringa försäkringskassan också och kolla för säkerhets skull. :)
  • Pernilla74

Jag känner mig oxå helt lipfärdig... Är så förstoppad :( Känns som att magen ska sprängas och är konstant nödig utan att det händer ngt. Så var jag hos en läkare idag som skrev ut laktulos som jag sen såg innehåller laktos som jag inte tål. Så nu fick jag diarré istället, men känner mig ändå helt full i tarmarna, nödig och uppblåst. Usch nu har jag beklagat mig mycket, men känner mig verkligen förtvivlad :(

• MickisFlisanNellie

Usch magsjuka är inte kul. Här höll jag barnen hemma en vecka innan jul då det gick mycket just då. Men vi åkte på det för några veckor sen. Nu har vi influensan här hemma. Bara jag som inte insjuknat än. Är helt slut av att passa upp så jag går snart itu. Tur att bebisen ger mig små buffar så jag får annat att tänka på. Vill också klippa av mig mitt långa hår. Får se när det blir av....

Älskar mina tjejer Flisan och Nellie!!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~