regnskogen skrev 2013-02-11 19:34:05 följande:
Har en fråga som ni kanske kan svara på : när ska man känna av bebisens rörelser regelbundet?
Eftersom jag var på sjukhus i 2½ dagar, så har jag sovit jätte dålig och varit orolig vilket jag tror har påverkat bebisen eftersom han rörde sig KONSTANT med sparkar.
När jag kom hem i lördags klockan tio på morgonen, somnade jag bums i sängen och vaknade inte förrän fyra på eftermiddagen. Efter det har det varit väääääldigt tyst och lugnt hela söndagen. Har känt av honom liite grann igår med rörelser och hans sparkar fick jag känna idag efter två dagar.
Jag ringde till 1177 igår, och även min BM för att jag var orolig, men båda dom två sa att eftersom jag själv har varit orolig och sovit dåligt så kan det ha påverkat bebisen, och att den nu försöker ta igen all sömn och samla krafter och kan därför ha minskat på rörelserna.
Men jag glömde fråga dom vilken vecka det är man ska känna regelbundna sparkar och rörelser? :)
Vecka 26 sa min barnmorska också :)
MissMe83 skrev 2013-02-12 08:58:26 följande:
Baby lei: vad kul att der var trevligt.
Har beslutat mig för att göra mer regelbundna ansikts behandlingar och inte bara en gång om året.
Min frisör sa att hon använder en annan blekning än den vanliga som är mildare och anses helt ofarlig. Jag hoppas det blir lika bra resultat. Så det ska bli skönt på torsdag å fixa till mig lite
Ja, visst är det skönt att ta hand om sig, det lilla som går just nu.. hehe.
Jag ska boka in mig på gravid massage också.