Måste gnälla lite.. Bebis beräknas komma 23/5 enl. RUL och min sambo, som är med i hemvärnet, har en övning precis då.. Närmare bestämt 23-26/5. Det har jag iof vetat om länge och eftersom dom skulle vara här i krokarna, och han har fått tillåtelse att lämna övningen på stående fot om det skulle vara dax, så har jag tyckt att det är ganska okej ändå. Visst, lite läskigt att vara hemma själv om det skulle dra igång (är första barnet så jag är lite nervös och vet ju inte riktigt vad jag har att vänta och hur det känns när det börjar. Vill ju inte ringa hem honom "i onödan" heller) Nu fick jag precis veta att dom inte alls ska vara i närheten, utan typ 20 mil bort! Skulle tydligen ta 1,5-2 h för honom att åka hem. Det känns faktiskt inte helt bra
Nu tror jag iof att det datumet jag fick först (1/6) är mer rätt, men det vet jag ju inte säkert + att bebis ju kan få för sig att komma tidigare. Nä usch.. Känns lite jobbigt faktiskt och inte vill han hoppa över övningen heller, för det antar jag att han får göra när det gäller en sån här sak. Annars är dom där övningarna obligatoriska och ej överhoppningsbara.. Suck..