• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Hannathu
    sofie och laura skrev 2013-02-20 09:13:32 följande:

Jag vet inte varför men jag tycker inte att små bebisar skall sova i egna rum

Det viktiga är ju att det funkar för bebis och föräldrarna

Vi hade vår skrutt i vår säng tills för ett par månader sen, nu kommer han travande framåt morgonkvisten och vill  ha "välling" eller mitt i natten om han drömt något.

Min kollegas bebis vaknade varje gång de rörde på sig men så fort de ställde hennes säng utanför deras sovrumsdörr så blev det lugnt för alla
  • Hannathu

Sonen kommer vara närmre tre när bebis kommer men han är fortfarande väldigt förtjust i sin vagn. Funderar på om vi måste köpa syskonvagn eller om det räcker med bärsele till liten (när storebror vill åka) och en ståbräda när liten åker vagn och storebror inte orkar gå själv.

Hur hade ni gjort?
    För några månader sen var jag tvärsäker på att han inte skulle behöva vagn längre men nu tvekar jag.

• sofie och laura
    Hannathu skrev 2013-02-20 10:50:41 följande:

Vi hade vår skrutt i vår säng tills för ett par månader sen, nu kommer han travande framåt morgonkvisten och vill  ha "välling" eller mitt i natten om han drömt något.

Min kollegas bebis vaknade varje gång de rörde på sig men så fort de ställde hennes säng utanför deras sovrumsdörr så blev det lugnt för alla

det kan ju faktiskt stämman att båda får bättre sömn om det fungerar på det sättet..
    Men jag tycker att det känns mer tryggare med sitt barn i närheten den första tiden  
  • Sagolina
    sofie och laura skrev 2013-02-20 09:56:16 följande:
    Jag önskar att alla graviditeter var smärtfria men det e ju bara en önskan hihihi

Idag har jag inte mycket att göra betyalt lite räkningar och bara slappar..

All creeds till HM´s mamma leggings för 99.- så sköna alltså jag kommer bo i dessa måste köpa ett par till=)  

HMs mama leggings är verkligen guld värda! Har två par hemma och använder dem nästan dagligen! Tur så har jag många klänningar som jag kan använda på jobbet, så jag har all möjlighet att bo i dem:)
  • Madelen21

hannathu: vi köpte syskonvagn en babyjogger city select. och vår son kommer fylla 3 i augusti och han åker mkt vagn. så för oss föll det sig ganska naturligt å ha syskonvagn, dels för att jag inte har körkort men också för att om jag vill gå långa promenader så tycker jag att det kan kännas fel att ha honom stående på bräda ( har haft så m min dotter å hon har somnat stående på bräda... d vill jag inte... å visst bärsele funkar nog, men barnet blir ju tyngre och tyngre och jag skulle inte orka bära på bäbis i bärselen för länge... men det är som jag resonerar.

hoppas du hittar nån bra lösning :) 

• Baby Lei
    Sagolina skrev 2013-02-20 08:09:07 följande:
    109 dagar kvar för min del:)

Har sovit så dåligt inatt.. Har haft ont i magen + busiga katter, så vaknat många gånger och legat vaken...   Tur så har jag inget jag måste göra idag, bara en massa planer för vad jag borde göra. I alla fall skall jag börja med en tur ut på stan för att köpa förvaringslådor! Städade ur min del av garderoben förra veckan och blev en hel del kläder som jag inte kommer i förrän lill*n är ute och magen minskat igen!

106 dagar för mig GladFörvånad Häftigt!

Jag har också två katter som blivit som tokiga på nätterna/tidiga mornarna.. I morse väckte de mig vid fem! Sprang runt sängen och upp i sängen och över oss och runt om kring. Helt galet.
    Sen kunde jag inte somna om. Typiskt. 
    Och om jag skulle stänga ut dem från sovrummet skulle de bli galna! Det har de aldrig varit med om i sina 13 och 7 åriga liv Glad.
    sofie och laura skrev 2013-02-20 09:13:32 följande:

Jag vet inte varför men jag tycker inte att små bebisar skall sova i egna rum
    Nej, så känner jag också. Det skulle kännas helt onaturligt på något sätt. Vill vara nära, nära!
    Jag kommer säkert sitta och stirra på honom hela nätterna när han försöker sova stackarn! Hahaha! 
    Jag längtar! Tänkte börja med ett babynest och en vagga vi har i sovrummet, sen spjälsäng när han växer ur vaggan. Sen får vi väl se när man flyttar hans säng till eget rum. Tror att det blir mest leksaksförvaring därinne Glad
    Hannathu skrev 2013-02-20 10:50:41 följande:

Ja, man vet ju aldrig hurdan bebis man får. Han kanske blir superstörd och tycker att vi är jobbiga som vill ligga och gosa med honom i sängen hela nätterna. Det lär ju visa sig..
    Sagolina skrev 2013-02-20 11:14:46 följande:

HMs mama leggings är verkligen guld värda! Har två par hemma och använder dem nästan dagligen! Tur så har jag många klänningar som jag kan använda på jobbet, så jag har all möjlighet att bo i dem:)
    Jag har också köpt på mig ett gäng. Helt oumbärliga och SÅ sköna! Men de håller knappt en tvätt. Helt sjukt dålig kvalitet måste jag säga.

• Kickilina

Mina barn har sovit dåligt (framförallt 2:an) fram tills de fick eget rum, då de var ca 11-12 mån. Efter det har de sovit som stockar 12-14 h per natt. kommer köra samma variant med denna lille. Babynest/vagga de första månaderna och sedan spjälsäng och in i eget rum vid 11-12 mån. Känns så mycket mer behändigt att ha dem som småttingar i samma rum då man ammar och nästan alla bebisar vill vara nära de första månaderna och det är inget man ska avvänja dem vid till en början, det sker successivt ändå...

• ThereseJohansson

Hannathu: jag har också foglossning...sjukskriven 50% pga det...har så jäkla ont, och speciellt efter jobb! Så är tacksam att läkaren sjukskrev mig på 50%

• Valborgs
    Kickilina skrev 2013-02-20 12:45:46 följande:
    Mina barn har sovit dåligt (framförallt 2:an) fram tills de fick eget rum, då de var ca 11-12 mån. Efter det har de sovit som stockar 12-14 h per natt. kommer köra samma variant med denna lille. Babynest/vagga de första månaderna och sedan spjälsäng och in i eget rum vid 11-12 mån. Känns så mycket mer behändigt att ha dem som småttingar i samma rum då man ammar och nästan alla bebisar vill vara nära de första månaderna och det är inget man ska avvänja dem vid till en början, det sker successivt ändå...
    Det låter ju absolut lovande! :)

Jag hade egentligen bara tänkt damma sovrummet och byta lakan idag, men det slutade med ommöblering, så nu står Alvas spjälsäng i hennes rum. Hon somnade ganska snabbt i den efter middagen, så hoppas det går lika bra ikväll.

Att flytta över barnen när de är 3 månader skulle inte kännas ok för mig, nu är Alva ändå 14 mån och jag tyckte det var jobbigt! Hade nog inte gjort det om det inte varit för att jag inte vill flytta över henne samtidigt som lillasyster kommer.

Hoppas på att kunna få henne att sova i växa-sängen innan syrran kommer oxå, men först får hon vänja sig vid sitt rum.. :)
  • regnskogen

Är det någon som har fått problem med höften när ni sover? Jag kan knappast vända mig i sängen, för det gör så himla ont i mina höften. Under dagen när jag rör på mig gör det inte alls ont, men bara när jag sover, eller precis när jag har vaknat då gör det verkligen svinigt ont i höfterna....

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~