• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Solrosen82

Hann skicka iväg för tidigt ;)

Vi ska renovera ett rum som ska bli vårt nya sovrum innan vi har något till bebis. Bebisrummet ställer vi iordning senare när bebis är lite större. :) De större barnen ville nog byta rum också ;)

• Solrosen82

Hann skicka iväg för tidigt ;)

Vi ska renovera ett rum som ska bli vårt nya sovrum innan vi har något till bebis. Bebisrummet ställer vi iordning senare när bebis är lite större. :) De större barnen ville nog byta rum också ;)

• Madelen21

ville bara tillägga att taco tårtan var kanon god ( dock inget för barn kanske) men för barn kan man ju göra vanlig taco istället.. fast mina barn vill inte äta nånting ikväll.. ska ge dom lite fil senare få se... lilleman har just fått en alvedon supp.  bjöd hit min pappa på taco tårta då d bara var jag som ätit, sambon har noll aptit och han sa att de va kanon gott :) så fick han mä sig en bit till jobbe i morron å å hans kommentar var: i morron har ja den godaste matlådan på jobbet :)

• MissMe83

Alexandra: tackar

Madelene: vi vill köpa ny vagn, säng är redan köpt. I övrigt kan vi tänka oss begagnat.

• AlexandraViberg

Angående inköpslistan också.. EGENTLIGEN behöver man bara kläder, blöjor och skötselgrejer. Barnet kan ju sova hos en själv osv osv. Men man vill ju gärna kanske ha en säng, vagn, bilstol, skötbord/dyna, bärsele, babysitter och sånt som underlättar vardagen men i grund och botten behövs ganska lite för att de ska klara sig i början.

Jag vill mest ha något att pyssla med så det blir lite mer köpt än vad som kanske behövs men gillar att inreda osv plus att jag älskar kläder till små bebisar.. Har satt köpstopp iallafall resten av månaden nu sen tänkte jag köpa väggdekoren.

I övrigt har jag egentligen bara salvor, tvättlappar osv att köpa nu men vill ju piffa och dona lite såklart.

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Sagolina

Lill*n kommer få "eget rum" när han/hon flyttar från vaggan till säng. Vår övre våning delas av bara med pipan, så vår säng blir på ena sidan pipan, lill*ns på andra:) Ännu har vi inte börjat ställa i ordning något i lill*ns rum, men på torsdagen ska vi försöka komma iväg och köpa virke till en bokhylla vi lnge planerat att bygga. När den är klar kan vi göra oss av med den gamla bokhyllan och börja skaffa hem skötbord, säng mm.

v25 idag! Känns helt otroligt att vi har kommit så här långt redan! Snart är jag nere på tvåsiffrigt!::) 

• LindaMJ

Vi flyttade till en trea/radhus aktigt när vi fick reda på att vi skulle ha barn så bebisen får eget rum. Vi har hunnit köpa rätt mycket. skötbord, spjälsäng, sänghimmel lampor endel kläder, babysitter och babygym. första barnet för oss och vi bor i en liten stad med 13mil till närmaste ikea så vi passade på att handla när vi väl var iväg :) Ska beställa barnvagnen nästa månad då det är 3-8 veckors leveranstid.
    Jag kollade på ett ungefär på denna lista :
    mammasidan.se/utrustningsguide/inkoepslista-till-bebis 

• sofie och laura

Hej.

Ja det känns jätte mysigt att få datumet då man vet att bebis kommer =)

Idag handlade jag lite mamma tights ett mamma linne och  två små söta pannband till bebisen med roser på ÅÅÅÅ VAD SÖT MIN FLICKA KOMMER BLI.

Angående eget rum e jag lite anti mot det den första tiden, jag vill gärna ha koll på mina ungar, Laura 7 år och leo 5 år delar rum trots att det har varsi,  Alvin sover med oss i sängen och bebisen kommer få sin hörna, MEN aldrig i mitt liv flyttar jag en tre månaders bebis till rummet bredvid känns ju som fan långa milen ever never ... Mina barn får sova när de känner för det vid mognare ålder !!!        

• cindy03
    Baby Lei skrev 2013-02-19 17:22:05 följande:
    Stackare som har foglossning! Vad jobbar du med som gör att du kan bli sjukskriven?

Så mysigt med hjärtljuden. Min lilla bebbe låg också på 150 slag/minut. (först 160, men då sänkte hon volymen på dopplern och då sjönk pulsen på bebisen! han blev alltså lite stressad av ljudet av sina egna hjärtslag!)

Värt att tänka på att starka ljud kan vara jobbigt för dem därinne. Det hade jag faktiskt inte tänkt på.Tack! Den ska jag också kopiera!Tack! Den ska jag också kopiera! Jag har verkligen ingen aning om vad jag behöver köpa :)

MissMe83! Vilken tråkig utgift!! 18.000! Hade ni ingen försäkring? Vad

hade hänt med hunden, och gick det bra tillslut?

Jag har en egen liten firma där jag putsar bland annat fönster och

Lego lackering till andra företag och där förekommer det många lyft.

• ThereseJohansson

Idag är det 100dagar till bf :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~