• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Pernilla74

Den där filten med moln på var ju fin ! Haklappen också ! Måste in och kolla på jollyroom jag med ! :))

• Sagolina

Inatt har jag inte känt av fogarna så mycket, så tydligen tog de inte illa upp av städningen igår! Däremot har lill*n busat på mycket under morgonnatten, så har inte blivit så värst mycket sömn i alla fall.

All städenergi som fanns igår är som bortblåst efter natten. Hade tänkt fortsätta plocka på övre våningen och förhoppningsvis få bort lite mera onödiga saker, men i verkligheten ligger jag på soffan... Nåja, gäller väl bar att komma igång så flyter det på sen! Behöver ju få det städat, så att jag kan börja fixa inför lill*ns ankomst!

• Madelen21

sagolina: min energi var totalt slut igår men idag är en bättre dag :) I eftermiddag kommer svärmor hit å jag känner stora krav på att ha ett välstädat hem när hon kommer hit... så jag har å göra... bara å sätta fart.. 

sen i eftermiddag/kväll ska vi hem till min mamma som fyller år å äta tårta :) min bäbis älskar när jag äter tårta/grädde :) han sparkar som en tok då :)

för övrigt: V 25 idag :) 

• Oreos
    Meoow skrev 2013-02-27 22:08:43 följande:
    Jag skippade BabyBjörnen till slut efter en del velande.. får se om jag satsar på något mer ergonomiskt eller hur det blir sen.. ;) Har ganska vek rygg och sambon har även han en hel del problem, så kanske dumt att utsätta ryggen för mer påfrestningar än nödvändigt...

Köpte dock en del annat fint under jollyrooms "jollyrace" idag. Har varit hemma från jobbet och kollat de olika erbjudandena varje timma, men mycket som kommit tillbaka flera gånger och inget speciellt som föll mig i smaken...

Någon med erfarenheter av manducas bärsele då?
    Fina saker du handlat.
    Det är ju trots allt en smaksak det där med bärsele och bärsjal. Ni kanske kan fara och prova på nån affär kanske?
  • Oreos
    Sagolina skrev 2013-02-28 08:44:19 följande:
    Inatt har jag inte känt av fogarna så mycket, så tydligen tog de inte illa upp av städningen igår! Däremot har lill*n busat på mycket under morgonnatten, så har inte blivit så värst mycket sömn i alla fall.

All städenergi som fanns igår är som bortblåst efter natten. Hade tänkt fortsätta plocka på övre våningen och förhoppningsvis få bort lite mera onödiga saker, men i verkligheten ligger jag på soffan... Nåja, gäller väl bar att komma igång så flyter det på sen! Behöver ju få det städat, så att jag kan börja fixa inför lill*ns ankomst!

Tror det var jag som tog den.
    Är rastlös och håller på att plocka lite smått här hemma, tror det blir dammtorkning och dammsugning sen, och kanske svabba golven också om jag har energi kvar. +köra några maskiner tvätt.  Måste till H&M också och lämna igen ett par byxor som satt konstigt och så tänkte jag hämta ut babyboxen från Kronans Droghandel.  Mycket att göra, dags att sätta fart!
  • Sagolina

Madelen: Här märkt att min energi varierar ganska mycket från dag till dag! Började märka av det för kanske 3veckor sedan. Har också märkt att de dagar jag är tröttare/har mindre energi är jag hungrig hela tiden. Vet inte riktigt vad det beror på:S

• Sagolina
    Oreos skrev 2013-02-28 09:06:42 följande:
    Tror det var jag som tog den.
    Är rastlös och håller på att plocka lite smått här hemma, tror det blir dammtorkning och dammsugning sen, och kanske svabba golven också om jag har energi kvar. +köra några maskiner tvätt.  Måste till H&M också och lämna igen ett par byxor som satt konstigt och så tänkte jag hämta ut babyboxen från Kronans Droghandel.  Mycket att göra, dags att sätta fart!

Tjuv där!Tungan ute
    Nu tänker jag äta ugnspannkaka som finns kvar från igår, så kanske jag orkar ta tag i något sedan! Sku vara skönt att ha allting genomgått när vi är klar med garderob- och bokhyllsbygget på övre våningen, så är det bara att ställa allting på plats sen! 
  • Madelen21

sagolina: ja så kände jag igår, jag kände mig hungrig hela tiden. började på eftermiddagen, jag gjorde en räkmacka och åt.. efter 30 min var ja hungrig igen å åt ½ till sån macka... sen blev jag trött å stinn. Sen bar det iväg för storhandling på willys, innan dess så var vi  å beställde en ny bil och sen blev det max... ½ hamburgare å ja va proppmätt... kom hem strax efter kl 19 å då åt ja en macka å sen farmen å tjopp i säng... idag känner jag mig piggare fast ändå inte... är trött i huvet men jag måste röja idag.. så bara å gilla läget å sätta fart.. har just färgat håret å dammsugit en del av huseet.. bara å fortsätta :P

• Kickilina

Räknade idag ut att om jag blir beviljad havandeskapspenning så har jag endast 16 nätter kvar att jobba, tjoho!!! Det känns ju överkomligt!

Var på barnmorskebesök idag i v 25
    SF-mått: 23 cm (mitt på kurvan)
    Hb: 140!!! (Vad hände där??)
    Vikt: 70 (tjoho!)
    Bltr. 105/58
    Blodsocker var u.a.

Hur orkar ni städa?! Jag bara kräks när jag tänker på det. Städar numer bara tillsammans med maken, vi tar en våning var. Att laga middag och passa upp kidsen tar all min energi - ge mig lite av er energi!!!!

Någon mer än mig som kommit in i shoppinghysteri!? Jag som skulle ta det lugnt denna månaden har redan!? hunnit slösa bort 8000:-....på vad?!

• Sagolina
    Kickilina skrev 2013-02-28 13:10:23 följande:
    Någon mer än mig som kommit in i shoppinghysteri!? Jag som skulle ta det lugnt denna månaden har redan!? hunnit slösa bort 8000:-....på vad?!

Är inne i shoppa-babykläder-på-loppis-hysteri just nu! 1-2ggr/vecka besöker jag loppis och kommer hem med kläder:P Blir ju inte så mycket pengar som går åt, då plaggen kostar 0,2-0,5€/st, men mycket kläder börjar jag ju ha:P

Sku så gärna börja köpa hem ALLT till lill*n (måst hålla mig från att inte plocka ner blöjpaket mm. i vagnen då jag handlar), men eftersom vi bygger uppe där lill*ns saker skall vara måste jag hålla mig lite ännu! 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~