• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sagolina

Nu är jag nästan klar för idag:) Ännu återstår att ta en påse och samla ihop allting som jag sorterat bort från byråna uppe. Sen skall jag fixa igång en ugnspannkaka som jag och sambon skall ha som efterrätt ikväll! Och så en tur till butikerna ännu...

Men aj vad kroppen säger ifrån! Ryggen och höfterna känns så trötta... Hoppas på att sambon orkar massera lite ikväll:)   

• Baby Lei
    Madelen21 skrev 2013-02-27 15:17:05 följande:
    oreos: ja jag har aldrig gjort/ätit det förut. jag tog på: lite smör, ett salladsblad, en bit kallrökt lax, skagenröra räkor dill och en citron skiva :) super gott!!! :)

baby lei: rensat hela huset... näää.. ush känns som ja bara börjat :( Vårt förråd är rena helvetet :( men det får vänta tills vi fått upp all förvaring inne där.. orkar inte nu :)

Nu ska jag ta på mig mina converse för första gången i år :) Willys här kommer vi :)
    Nån som har ett tips på present till en mormor som fyller 49 i morgon? ( min mamma alltså)

hon är eg född 29 februari :) men det är ju bara var 4e år så vi firar hon i morron :) 

Jag älskar att få och att ge bort upplevelser, något man gör tillsammans! Biljetter till dig och henne till en konsert, en utställning, en teater eller dansföreställning, beroende på vad hon gillar! Det är så kul att få göra något tillsammans!
  • MissMe83

NU är jag klar!! Äntligen! Maten står på spisen och nu ska bara mannen komma hem. 8 timmar städning och rensning blev det idag

• Meoow

Någon här som har några erfarenheter av BabyBjörn original classic?
    Funderade på att köpa, men efter att ha googlat en del så känner jag mig lite splittrad... Skulle vilja ha en Manduca (som jag läst mer bra om) men då blir det ju genast lite dyrare.. :/

Antar att selen kommer användas mestadels inomhus, och antagligen inte jättelånga stunder heller! Men vill ju även att den ska fungera utomhus och längre stunder då och då.
    Läste också någon kommentar om att barnet växer ur den snabbt - stämmer det? Vill ju inte lägga ut ca 800kr för något som bara kan användas ett par månader... :/

• Solrosen82

Åh va alla är duktiga med att rensa hemma! :) Det behövs här också, vet bara inte när...

Idag har jag varit hos Bm, sf mått 25 och hjärtljud 145. Vecka 26 idag. :) Hon skulle boka in mig på glukosbelastning om tre veckor. Hade hoppats att hon skulle glömma men inte det.

• Oreos

Meoow: jag hade en till sonen och kan tyvärr inte rekommendera den. Han verkade få ont i ryggen och det fick jag med.. Kunde inte ha den mer än kanske 5-10 minuter innan min rygg höll på att bryta ihop.

Till kommande bebis ska jag prova sjal, hade en ringsjal till sonen då han var ca 1-2 år, tyckte det var så bra! Så hoppas att bebisen ska gilla sjalen.

• ThereseJohansson

Vi köpte baby Björns miracle sele som man kunde ändra vart man vill lägga barnets vikt, tycker den verkar bra på så sätt eftersom jag har problem med skadade diskar..dessutom kan man justera den eftersom barnet växer, sägs kunna ha selen tills barnet är 15månader men så länge har jag inte tänkt använda den, då ska han ju ha full rulle i benen ;) många i min omgivning har vart nöjda med baby Björn men också några som vart missnöjda...så vi får se men tror nog det blir bra :)

• Kickilina
    Oreos skrev 2013-02-27 15:13:17 följande:
    Åh! Nu blev jag sugen på räkmacka! Måste inhandla räkor och göra en ikväll! Mums!

Sitter och längtar till sambon kommer hem, han skulle köpa med sig pizza hem efter jobbet, gott!! En favvo hos sonen också, han tjatar efter det så öronen mina blöder. :P
    Jag med!!! Mums med räkor. Har havs-craving denna graviditet. Allt från havet är så gudagott! Idag blev det kokt torsk med kräftsås, igår tonfisk, i förrgår hummersoppa....imorgon blir det fiskgratäng
  • Madelen21

kickilins: jag fick plötsligt sug efter räkor igår så idag har jag ätit 3 st räkmackor å nu är jag så jäkla stinn.. sen var vi iväg å storhandla på willys å innan åt vi på max, fy sjutton kunde äta knappt halva hamburgaren sen fick min sambo ta resten blev så jäkla mätt haha.... 

idag mina vänner har vi beställt en ny bil :) en ww sharan helt ny. så i maj får vi en ny större bil vilket vi behöver :) Känns bra faktiskt :) Nu ska jag sova för i morgon har jag massor att göra här hemma, svärmor kommer å hälsar på på eftermiddan å jag känner krav att det ska vara så rent å fint överallt å idag har jag inte orkat med nåt sånt.. så ja... i morron är en röjjar dag...
    ovanpå detta lär jag trappa ner på nezeril nu, börjar svida i näsan.. ush å fy.. i morron fyller min mamma år också så vi ska dit på eftermiddag/kvällen å äta tårta, då blir min bebbe glad :) för han blir hel vild så fort jag äter nåt med mycket grädde :)

• Meoow
    Oreos skrev 2013-02-27 19:57:32 följande:
    Meoow: jag hade en till sonen och kan tyvärr inte rekommendera den. Han verkade få ont i ryggen och det fick jag med.. Kunde inte ha den mer än kanske 5-10 minuter innan min rygg höll på att bryta ihop.

Till kommande bebis ska jag prova sjal, hade en ringsjal till sonen då han var ca 1-2 år, tyckte det var så bra! Så hoppas att bebisen ska gilla sjalen.
    Jag skippade BabyBjörnen till slut efter en del velande.. får se om jag satsar på något mer ergonomiskt eller hur det blir sen.. ;) Har ganska vek rygg och sambon har även han en hel del problem, så kanske dumt att utsätta ryggen för mer påfrestningar än nödvändigt...

Köpte dock en del annat fint under jollyrooms "jollyrace" idag. Har varit hemma från jobbet och kollat de olika erbjudandena varje timma, men mycket som kommit tillbaka flera gånger och inget speciellt som föll mig i smaken...

Någon med erfarenheter av manducas bärsele då?
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~