• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • ThereseJohansson

Tvåönskarblifler: träffade en diabetessköterska på specmödra i måndags och hon sa mellan 4-8....var hon som gav mig blodsockermätaren för att mäta 7ggr per dag i 3dagar...bara ett stick kvar nu ikväll och sen är jag klar...klarade av 21stick utan att bli helt sönderstucken i fingrarna och värdena har vart bra :)

• ThereseJohansson

Söndag kväll kände jag bara låt mig göra glukosbelastning istället för 21stick men nu när jag bara hat 1stick kvar är jag glad att jag fick blodsockermätaren istället :)

• Oreos

Pernilla; sist jag var till barnmorskan hade jag 2,6 i blodsocker och hade ätit ca två timmar innan.. Men hon sa att det inte var nån fara, så länge det var tillfälligt.

• Happymom

Oj, taket var rätt så högt
    Själv så arbetar jag bara 75% Vilket känns, lite surt nu. Har inte skyddat SGI eftersom dottern var över 2 när jag blev gravid. Sambon har medelhög inkomst. Vi klarar oss, men det lär ju bli något knapert, det går inte att komma undan. Som väl är har vi varit duktiga på att spara och lägga undan. Vi har dessutom sagt upp sådana bekvämligheter som städerska nu. Där gick några tusenlappar varje månad (väl investerade antitjafs-pengar).

• mytol
    Baby Lei skrev 2013-03-13 10:47:38 följande:
    Vad tufft att jobba så mycket.  Jag jobbar också i en bransch där vi har tuffa arbetstider och sällan tar ut semester. Jag har 3,5 månaders semester sparat som jag tänkte börja använda mig av under det närmaste åren. Som tur är har branschen verkligen förändrats de senaste åren och fler och fler är föräldralediga lika mycket som andra verkar vara (min egen helt ovetsnskapliga analys).Så jag känner full support i att vara hemma i drygt ett år( blir väl ett år och några månader om jag börjar jobba i augusti 2014). Så skönt!

Ja, det är tufft.
    Han jobbar inom industrin och tyvärr så går det ju inte så bra för fabrikerna överlag i sverige å sambon är dessutom perfektionist och känner väl från sina högre chefer att får han det inte att gå runt så riskeras fabriken att slås igen.
    Å iom hans perfektionism så litar han inte på att andra gör saker till sitt yttersta så att lämna över helt å fullt vet jag inte när de skulle hända . Men 1-2 dagar i veckan är han inte helt främmande för.

Han var på väg att gå in i väggen för ett år sen. När han anställdes skulle dom vara 3 som delade på jobbet men när han anställdes så gick den ena in i väggen å den andra bytte jobb men inga ersättare tillsattes, jo min sambo då som fick göra 3 mans jobb. Han körde på i ett halvår ungefär sen tog det stopp för även honom å då tillsattes det till slut 1 till iaf. 
    Det är stor skillnad på sambo nu mot för ett år sen. För ett år sen var han som apatisk och fungera liksom inte hemma, det enda som kunde få honom att lysa upp var vincent.
    Hans tvillingsyster är dessutom sjuk i cancer så det bidrog väl inte direkt heller. 
  • ThereseJohansson

Är det fler än jag som åker på förkylning efter förkylning som gravid?? Känns som mitt immunförsvar gått i botten...är bra i ca 1-2v och sen kommer den tillbaka igen....

• Madelen21

theresejohansson: jag var förkyld för nån v sen å brukar typ aldrig bli det. man får nog ett sämre immunförsvar när man är gravid. Däremot har vi klarat oss från magsjuka vilket känns så otroligt skönt.. pepppar peppar ta i trä:) v 27 här idag.  kallt idag -16 burr...  i morron är sambon oxå ledig ska bli skönt :)

• Kickilina
    ThereseJohansson skrev 2013-03-14 06:39:00 följande:
    Är det fler än jag som åker på förkylning efter förkylning som gravid?? Känns som mitt immunförsvar gått i botten...är bra i ca 1-2v och sen kommer den tillbaka igen....
    Jag är absolut mer känslig som gravid mot förkylningar. Nu har jag åkt på någon rackare sedan igår med feber och hosta...och så är man gravid på det, uff, vad ynklig man känner sig!
  • Madelen21

kickilina: hur gick de för din dotter hos ögon doktorn igår?
    här så gick det inget vidare bra... när hon skulle säga vad dom olika figurerna var blev det ganska mycket fel på långt håll.. på nära håll däremot gick det hur bra som helst med dom pytte små figurerna... sen fråga hon ifall hon är snubblig osv men det är hon inte... jag gjorde ett test på henne hemma igår som ögon doktorn fråga mig om hon klara av... å det var att ställa fram tex tre glas å fråga om hon kunde ge mig det i mitten... hon förstog inte vad jag mena och peka på fel... så nu ska läkaren prata med  falun på måndag å höra hur vi går vidare :/ 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~