• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • ThereseJohansson

Har fått låna helt gratis av min sjukgymnast :) annars kostar det bara någon hundralapp för 1år...sist betalade jag 150kr för 1år tror jag men denna gång tyckte han inte jag behövde betala utan istället komma och visa upp bebisen sen :)

• Sömntutan

Sagolina: Men 6,5 efter en belastning är väl ingen fara? Ska väl ligga under 9 eller 10 för att det ska vara OK?
    Själv hade jag 4,3 i fastesocker och 7,0 efter belastningen och det var bra värden enligt min BM. Tog ju sockret igen nu på BM besöket i går och då låg sockret på 4,4. Så även om jag hade 7,0 efter belastningen så ser allt bra ut.

• Sagolina

Sömntutan: Efter att ha läst i olika trådar hade jag för mig att allt mellan 4 och 8 var normalt, men kanske det är andra riktlinjer i Finland, inte vet jag... Läkaren var i alla fall noga med att poängtera att jag inte har graviditetsdiabetes, men det kan finnas tendens för det (att jag är överviktig gör ju inte saken bättre precis...).

Tänker i alla fall försöka hålla mig borta från allt som heter godis, bakverk, glass mm. fram till påsken. Då måst jag få äta memma:P Senaste veckorna har det blirivt lite för mycket sött i alla fall och det märks också på vågen. Så kanske det här blir en passlig spark i baken att äta hälsosammare och må bättre med mig själv! Känner mig inte precis så duktig efter att ha satt i mig flera rader choklad, en stor skål med glass eller 2-3bullar på kvällen framför någon film...

• Kickilina

Att ha influensa och vara gravid är inget jag rekommenderar! Usch och fy vad jobbigt det är!!

• Sagolina
    Kickilina skrev 2013-03-16 08:31:50 följande:
    Att ha influensa och vara gravid är inget jag rekommenderar! Usch och fy vad jobbigt det är!!

Håller med! Har inte sovit ordentligt sen natten mellan onsdag och torsdag förra veckan, 2-5h/natt uppdelat på små snuttar här och där. Vaknar täppt, ont i halsen, hostar osv. Kroppen är öm och omöjligt att få bekvämt... Och röst som en pojke i målbrottet är ju alltid kul! På måndagen blir det svalg-prov om inte symtomerna lagt sig!
  • Sömntutan

Sagolina: Ja riktlinjerna är kanske olika. Men jag tycker ändå inte att 6,5 efter en belastning låter mycket. Men visst är det väl alltid bra att tänka på vad man stoppar i sig. Är också överviktig och försöker att inte gå upp för mycket (3,5 kg än så länge). Försöker hålla mig från godsaker i veckorna, men fuskar en gång i veckan.

• Sagolina

Sömntutan: Jo, jag tänkte också att jag efter påsk ska börja ha en "godisdag" i veckan och annars hålla mig nyttig:)
    Än så länge har jag inte gått upp så mycket 1,9kg från inskrivningen. Gick ner först och sen började kilona krypa tillbaka, från 12.2 till igår hade jag gått upp 4kg!! Därför måste jag nu verkligen sköta kosten bättre, vill ju inte att det fortsätter i den takten! 

• Madelen21

skönt att höra att man inte är ensam om godis begär :) jag har fått ett nytt begär nu å deet är jordnötter:) haha... sambon köpte en påse icas en dag i veckan å dom smaka ingenting... sen köpte ja olw igår å vilken jäkla skillnad.. mkt godare...

ja vilka ideer man får.. idag blir de nog å baka nå gott typ budapest stubbe :) 

• monika84

Jag måste fråga har nån av er extra barn som ni tar hand om eller så? Jag och min man har lite funderingar om att ta hit en pojke ifrån thailand. Vad tycker ni om tanken?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~