• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Pernilla74

Jag köpte en sån där amningskudde och jösses vad mycket bättre jag sover !! Helt underbart ! Jag hade så ont i ryggen innan på nätterna och vaknade hela tiden. Trots att jag hade en vanlig kudde mellan knäna. Jag tänkte att det kan vara värt ett fösök med en sån där amingskudde även om jag inte riktigt trodde på det. Det är en sån som är fylld med små kulor, förresten. Men nu sover jag som sagt sååå mycket bättre :)) Som bonus blir den ju säkert jättebra till bebisen sen också ;)

• Madelen21

peernilla 74: jaha, ja jag har en amningskudde fast inte med kulor i, kanske man ska lägga den bakom ryggen då.. jag har hört av min bm att ett glid lakan kan vara bra också om man har svårt å vända sig. får ta å leta fram mitt.. för jag har ett sånt.

• MissMe83

Pernilla: jag hade inte klarat mig utan min amnings kudde den följer mig överallt om jag ska sova någonstans. Fullständigt underbart. Min man sa att jag aldrig kommer krama honom på det sättet som den ha ha

• Pernilla74

Madeleine 21 Det funkar säkert lika bra med en sån med stoppning :) Jag har ingen aning... Men jag köpte en sån med kulor i :) missme83 Ha ha :) Ja killarna kanske blir kanske lite svartsjuka, men det kan dom gott få va ;) Dom slipper ju att ha ont i ryggen...

• Sagolina

Igår gjordes sockerbelastningen och idag fick jag resultatet. Högsta värdet var 6,5, så lite på högre sidan enligt läkaren. Rekommenderade att jag är försiktig med sockret och kanske följer med sockervärdet under några dagar hemma.

Annars var allting bra, sf måttet låg på 27,5 (v27+5 för mig idag) , hjärtat slog i 155 då lill*n bökade runt och viktuppgången på 2,3kg från start var ok:) Hemoglobinet tog de inte, eftersom det har lägat på 130+ alla gånger hittills! 

• Hannathu
    Premismamma skrev 2013-03-14 21:29:28 följande:
    Någon som vet när man kan börja med TNS-plattor? 

Alvedon hjälper inte alls tycker jag och vetekudde funkar så där.

Använder TENS sen lääääänge

Hade inte klarat foglossningen utan dom, massage, spikmatta och varma bad
  • ThereseJohansson

Jag använder också TENS...klarar inte nätterna utan den...sätter den på 30min när jag lägger mig och sen när jag vaknar och har ont så startar jag den på nytt i 30min och så håller jag på hela natten :) både läkare och sjukgymnasten sa att jag kan köra den hur ofta som helst för det är inget som är farligt för bebisen, så mitt tips är använd den om den gör nytta :)

• Happymom

Monika84,
    Du ser fantastisk ut! Önskar jag också kunde vara sådär fin, med en kula på magen. Jag ser mest ut som en vätskefylld ko, bredaxlad (vilket jag vanligtvis inte är) med lätt tjurnacke pga av att mina bröst blivit som två gigantiska vattenmeloner (precis som förra gången) Och alltså förtar magen. Det är tur att sambon gillar det i alla fall

• Happymom

Ni som har tens-apparat. Har ni egen eller hyr ni? Jag hyrde från sjukgymnasten sist och tyckte det var super vid värkarbetet här hemma, men borde bli dyrt om man hyr så länge. Jag tror jag hyrde den två-tre veckor innan beräknat datum bara.

• Madelen21

vägde mig idag å jag har gått upp 600 gram på 3 dagar. jisses 10,1 kg plus nu, men inget som oroar mig. sitter å väntar på farmen final å sen är det läggdags!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~