• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • sofie och laura

Monika84:
    Jag tycker så här att kunna bidra med sin kärlek att hjälpa ett ytterligare barn från de världsdelar som har d svårt är bara glädje.

• MissMe83

Monika84: nu blev jag nyfiken! Är det adoption eller ett stöd program det handlar om då?

Min lillkille har börjat sparka massor inåt mot mina tarmar! Jäklar vad läskigt det känns. Går inte å förklara känslan riktigt men känns som msn ska förlora kontrollen över funktionen om ni förstår vad jag menar ha ha

• monika84
    MissMe83 skrev 2013-03-16 11:19:45 följande:
    Monika84: nu blev jag nyfiken! Är det adoption eller ett stöd program det handlar om då?

Min lillkille har börjat sparka massor inåt mot mina tarmar! Jäklar vad läskigt det känns. Går inte å förklara känslan riktigt men känns som msn ska förlora kontrollen över funktionen om ni förstår vad jag menar ha ha
    Tanken är ju mer att adoptera men vi har inte bestämt oss än så länge. Jag vet bara att vi ska flytta in till Usa innan 2013 är slut. Då antar jag att vi på börjar en adoption där 
  • MissMe83

Monica84: spännande! Vi höll ju på med adoption från Ryssland när vi blev gravida. Vi vill adoptera ett syskon sen

• monika84
    MissMe83 skrev 2013-03-16 11:56:03 följande:
    Monica84: spännande! Vi höll ju på med adoption från Ryssland när vi blev gravida. Vi vill adoptera ett syskon sen
    Det är jätte bra ju. Jag har släckt ifrån Polen och tanken var ju också att kolla efter barn där eller så. Jag är en go blandning min mamma är halv svensk och halv pols. Pappa är halv svensk och halv chilenare . 
  • Kickilina

Ang. adoption så är jag delad. Tycker på ett sätt att det är fantastiskt att möjligheten finns samtidigt som det inte är jättelätt. Många adopterar, inte för barnets skull, utan rent egoistiskt, för att man har en stark önskan att få barn och inte har möjligheten att få biologiska. Därav adoption. När det handlar om att adoptera, trots att man själv kan få biologiska barn, känns allt svårare. Risken är att det då handlar om någon sorts välgörenhet (bättre att då låta barnet vara kvar i sitt hemland och inte slita upp det från sina rötter och istället bidra med pengar) och att barnet under hela sitt liv kommer känna att det står i någon sorts tacksamhetsskuld gentemot sina föräldrar.
    Sen finns det så mycket motstridiga tankar och studier vad gäller för- och nackdelar med internationell adoption. Tillräckligt mycket talar för att det skapar massa frågetecken och negativa känslor hos barnen i fråga för att jag skulle avstå adoption in i det längsta. Däremot finns det en massa barn/familjer i vårt eget land som skulle behöva hjälp för att klara sin vardag under kortare eller längre tid. Att man kan ställa upp som foster-kontakt-avlastningsfamilj.

• Pernilla74

Jag tänker också så här, vänta lite iallafall tills nya bebisen har kommit och ni har kommit in i det livet. Jag tror inte det blir rätt mot varken bebisen eller det adopterade barnet att ta allt på samma gång.

• Solrosen82

Intressant sätt att se på saken Kickilina... Vi har aldrig funderat på adoption men min första tanke när jag läste om de i tråden som funderar på det var att det var fint gjort. Efter att ha läst din åsikt så håller jag med om att det finns massor med barn här som behöver stödfamiljer. Min mamma jobbar på Soc och hon har flera ggr sagt att det är många barn som behöver kontaktfamiljer. Sen finns de ju många som sen adopterar de barnen.

• Happymom

TereseJohansson, vilken lyx! Antar att de måste ta betalt här i Sthlm, för annars finns det väl inte till alla som vill.

• Meoow

Tänker lite som du Pernilla74... 

Igår träffade jag nya barnmorskan, känns hur bra som helst!
    Äntligen någon som verkligen lyssnar och försöker ta itu med mina problem och inte bara sopar allt under mattan med inställningen "det är förjävligt att vara gravid, det är bara att härda ut". Fick lyssna på hjärtat igen <3

Fick dock en läkartid bokad redan på måndag för att kolla upp mina sammandragningar, eftersom de är som värst vid vila och håller i sig ganska länge... 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~