• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • MissMe83

Kicklina: hmm vetisjutton om ni kan skylla på kondomen då ha ha. Låter lite mer som den mänskliga faktorn i mina öron

• Happymom

Sagolina, vet inte vad du tycker är gott, men mina favoriter är:

1. Mörkt bröd med ett ägg på (mosa med gaffel) och lite hackad rödlök, ett knäckebröd med t.ex Phiadelphiaost och ett salladsblad och en skiva tomat, 2 dl filmjölk.

2. 2 dl filmjölk blandat med lite vetekli, 1tsk kanel och 1 tsk socker, ett halvt ägg med kaviar, 1 kiwi, 2 riskakor och ett knäcke.

• Happymom

Madelene21,
    MBT skor är superbra, fast det rekommenderas inte att man börjar med det när man är gravid. Man kan fortsätta om man hållt på innan.

• sofie och laura

Som sagt finns det tusen olika syner på adoption, tusen olika syner på att vilja ha barn/ gravid....
    Jag håller inte med dig från min syn vinkel gällande egoism när man vill verkligen ha barn för jag tycker att egoism låter för hårt!

Vill du adoptera/ fostermamma/ jourmamma och känner för att hjälpa ett av alla världens barn så varför inte!!!! Det är inte av ditt egoism för det är en 7 helsike projekt .. Mycket kan gå fel och ändå fortsätter man?

Om jag missförstår dig rätt så tycker du att man inte Ska adoptera om man kan få egna?

• sofie och laura

Varför skall man in på en adoptionabyrå och bli förälder och ha tanken som en slags välgörenhetstjänst?
    Man går en föräldrUtbildning och resan dit är lång..... Det är inte bara fix trix

Sedan tror jag ingen att i gruppen här inne har sagt det eller uttalat sig om att få hjälpa ett stackars fattigt barn !! Hormonell får man bli det är mer än godkänt!
    Till er som vill adoptera har gjort det Säger grattis och lycka till i menat som en graviditet eller nyblivna mammor eller pappor

• sofie och laura

Beställde lite nytt till mig shamballa armband super fina.... Sedan världens finaste skötväska som bör matcha min El nitro vita letherett vagn med svart shassi, special beställd !
    Gucci skötväska i svart och läder mwhaaaaaaa❤

Dagen har varit jobbig eftersom magen trycker på som 17 känns som den sitter exakt under bröstkorgen finns ingen plats att andas ju !!!

• Kickilina
    sofie och laura skrev 2013-03-17 12:35:01 följande:
    Varför skall man in på en adoptionabyrå och bli förälder och ha tanken som en slags välgörenhetstjänst?
    Man går en föräldrUtbildning och resan dit är lång..... Det är inte bara fix trix

Sedan tror jag ingen att i gruppen här inne har sagt det eller uttalat sig om att få hjälpa ett stackars fattigt barn !! Hormonell får man bli det är mer än godkänt!
    Till er som vill adoptera har gjort det Säger grattis och lycka till i menat som en graviditet eller nyblivna mammor eller pappor
    Vi kan nog diskutera i all evighet tror jag, kommer nog tänka olika ändå
    Känns också som du missuppfattat en hel del av det jag skrivit.
    Egosim / välgörenhet är inte samma sak och jag skrev det inte i samma mening så där har du nog mixat ihop det tror jag. Min fråga var bara: 1) Om du kan få biologiska barn. Vad kan då anledningen i det stora hela vara till att adoptera om inte för att an känner att man vill göra en välgärning? Och då menade jag kan det vara en bättre välgärning att ta hand om ett fosterbarn! Vilket min make och jag funderar på att göra i framtiden! Skitjobbigt men välbehövt i vårt samhälle!

2) Mycket av det vi gör är egoistiskt oavsett hur hårt det låter. Ibland kan det vara bra att inse, för att man på så vis kan försöka bli mindre egoistisk. Vad var din anledning till att du fick ditt första barn? Var det för att jorden behövde ett till barn? Eller var det för att du ville ha ett barn (i grunden egosim)??

Som sagt, vi tycker olika och väl är väl det, så tråkigt det skulle vara om alla tyckte lika. Men du får gärna in och leta olika undersökningar/studier om adoption för att se att det inte bara är en positiv handling!
  • monika84

Vi byter ämne jag ville bara inse er åsikt. Själv tycker jag att om man kan så borde man adoptera enligt mig hjälper man bara till och älska det barnet kommer man altid göra lika mycket som sina egna. Har ni redan tänkt på namn till era barn då?

• hurskadetgå

Madelen21; MBT sandalerna jag har på jobbet har fått vila nu när jag är gravid efter man ju blir lite sämre i balansen som det är. Det finns dock MBT i olika varianter så om du absolut vill prova nu så välj några med lite lägre MBT-funktion som ändå är hyfsat stadiga. Jag har svårt även för klackar nuförtiden, är iofs ovan normalt.

• ThereseJohansson

V30 nu och jag håller på att tvätta upp det vi köpt till bebisen :) har velat fixa sånt färdigt länge men nu kunde jag inte hålla mig så nu är prislapparna klippta och första maskinen är igång :)

Hur noga är ni med att tvätta allt innan det ska användas??

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~