Happymom skrev 2013-03-18 22:28:31 följande:
Mhpo, jag kände inte av en enda sammandragning vid min förra graviditet. Inte ens vid värkarbetet. Kände bara värkarna i ryggslutet och nere vid livmodertappen. Tydligen hade jag rejäla kontraktioner (sammandragningar) vid UL, men kände dom inte. Den här graviditeten känner jag det jätte väl. Går inte att ta fel på. Hela magen blir stenhård och det kan göra rätt ont.
Det där med stor mage. Första graviditeten vill man att det ska synas och vid den andra att det inte ska göra det *ler* Lär nog säga *poff* snart, men förstår dig. Man får inte lika mycket förståelse när magen inte syns. När man har en stor mage förstår varenda människa att det kan vara tufft att sötta på sig skorna t.ex...
Tack, det hjälper med lite förståelse :)
Precis, får ofta hjälp av sambon med skorna och folk tycker mer att jag kör med honom än att det faktsikt underlättar enormt för mig.
Ser att ni talar om graviditeterna var planerade eller oplanerade. Vi försökte i ett halvår innan det blev något och hade planerat att bli gravida sedan två år tillbaka. Så häftigt att man nu finner alla varianter i ett och samma forum.