MissMe83 skrev 2013-03-18 10:10:13 följande:
Eftersom vi pratade lite om säkra perioder å så blev jag lite nyfiken på hur det gick till när ni blev gravida. Var det ett "ooops! Hur gick detta till? " hade ni p medel?
Var det ett väl planerat barn? Eller mer vi tar det som det kommer?
Får vår del var det både hoppsan vad hände och planerat på sätt å vis. Vi hade ju bara kort tid till barnbesked ftån Ryssland och hade gett upp tanken på att bli gravid helt.
Plötsligt hände det bara
Har ju redan skrivit lite, men kan ta det igen.
Barnet är totalt oplanerat. Vi hade bara varit tillsammans i ca 3 mån när det upptäcktes. Jag hade dessutom ca 6 mån innan positivt test brutit upp från ett längre förhållande och hade väl kanske inte riktigt hunnit bearbeta det uppbrottet. Jag skulle bo själv, ta det lugnt med allt vad nya förhållanden heter och bara ta det som det kommer. Men så blidde det inte.
Vi använde p-dator (Lady-Comp) och kondom. Har använt metoden i runt 6 år och det har fungerat klockrent, tills i höstas. Vi fattar inte alls hur det gick till! Känner mig lite lurad av min egen kropp på något sätt
Vi bestämde att vi helt enkelt kör på. Bebisen var ju redan i magen och abort ville jag inte gå igenom bara för att vi inte varit tillsammans så länge. Jag blir ju ändå 35 i år och vem vet om rätt tillfälle någonsin skulle infinna sig..
Så, nu är vi plötsligt sambos och ska ha barn om ca 9-10 veckor, inte alls hur jag trodde mitt liv skulle se ut nu, men är väldigt glad och ser framemot bebisens ankomst