• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Hannathu
    Happymom skrev 2013-03-15 21:20:22 följande:
    Ni som har tens-apparat. Har ni egen eller hyr ni? Jag hyrde från sjukgymnasten sist och tyckte det var super vid värkarbetet här hemma, men borde bli dyrt om man hyr så länge. Jag tror jag hyrde den två-tre veckor innan beräknat datum bara.

Jag har en lånad sen typ tio år från sjukgymnasten - gratislån men någon engångsavgift i början
  • Oreos
    ThereseJohansson skrev 2013-03-17 16:51:00 följande:
    V30 nu och jag håller på att tvätta upp det vi köpt till bebisen :) har velat fixa sånt färdigt länge men nu kunde jag inte hålla mig så nu är prislapparna klippta och första maskinen är igång :)

Hur noga är ni med att tvätta allt innan det ska användas??
    Jag är väldigt noga, tvättar alla saker i parfymfritt tvättmedel men vanligt milt sköljmedel. Jag har känslig hud och vet hur hemskt det är med nya otvättade kläder. Kliar och blir rött på några minuter bara.
    Tvättar även allt som jag haft till sonen innan, det har ju legat i tre år så det känns bäst så. (Även om det är förvarat inne.)

Jag är i v.28 nu och tvättade massor för nån vecka sen, det rycker verkligen i fixa nerverna nu, man vill boa och göra mysigt till bebisen. Men jag ska försöka hålla mig med sängen och skötbordet i någon månad till iallafall, vill ju ha något att fixa då också.
  • 2003ett lycko år

Madelen21: å tack! blir att besöka på söndag då. :) får se om dom andra två följer med eller inte. kul att se på andra klädesmarknsder än dom som finns på ön bara. å skönt med en rätt lugn aktivitet också under veckan då dottern redan har bestämt, kupolen, sågmyra, badhus, ikea och dollar sedan ska vi hinna med att träffa släkten också.

• 2003ett lycko år

här ska det tvättas dock inte förrän i maj när jag kan hänga ut. har några plagg som redan är tvättade om den skulle komma förtidigt. får nog hem en vagga som ska målas vit snart som jag ska ha i tvrummet. det är nog det enda som ska påbörjas innan maj.

• MissMe83

Eftersom vi pratade lite om säkra perioder å så blev jag lite nyfiken på hur det gick till när ni blev gravida. Var det ett "ooops! Hur gick detta till? " hade ni p medel?
    Var det ett väl planerat barn? Eller mer vi tar det som det kommer?

Får vår del var det både hoppsan vad hände och planerat på sätt å vis. Vi hade ju bara kort tid till barnbesked ftån Ryssland och hade gett upp tanken på att bli gravid helt.
    Plötsligt hände det bara

• Hannathu
    Oreos skrev 2013-03-18 09:55:50 följande:
    Jag är väldigt noga, tvättar alla saker i parfymfritt tvättmedel men vanligt milt sköljmedel. Jag har känslig hud och vet hur hemskt det är med nya otvättade kläder. Kliar och blir rött på några minuter bara.
    Tvättar även allt som jag haft till sonen innan, det har ju legat i tre år så det känns bäst så. (Även om det är förvarat inne.)

Jag är i v.28 nu och tvättade massor för nån vecka sen, det rycker verkligen i fixa nerverna nu, man vill boa och göra mysigt till bebisen. Men jag ska försöka hålla mig med sängen och skötbordet i någon månad till iallafall, vill ju ha något att fixa då också.

Vi köra alltid allting i parfymfritt tvättmedel och utan sköljmedel för att vi alla tre har lite känslig hy.

Har inte fått tummen ur att plocka fram alla bebiskläder och börja tvätta dom, får ta det i samma veva som vi packar undan vinterkläderna till sonen.
  • Zora
    MissMe83 skrev 2013-03-18 10:10:13 följande:
    Eftersom vi pratade lite om säkra perioder å så blev jag lite nyfiken på hur det gick till när ni blev gravida. Var det ett "ooops! Hur gick detta till? " hade ni p medel?

Var det ett väl planerat barn? Eller mer vi tar det som det kommer?

Får vår del var det både hoppsan vad hände och planerat på sätt å vis. Vi hade ju bara kort tid till barnbesked ftån Ryssland och hade gett upp tanken på att bli gravid helt.

Plötsligt hände det bara

Har ju redan skrivit lite, men kan ta det igen.

Barnet är totalt oplanerat. Vi hade bara varit tillsammans i ca 3 mån när det upptäcktes. Jag hade dessutom ca 6 mån innan positivt test brutit upp från ett längre förhållande och hade väl kanske inte riktigt hunnit bearbeta det uppbrottet. Jag skulle bo själv, ta det lugnt med allt vad nya förhållanden heter och bara ta det som det kommer. Men så blidde det inte.

Vi använde p-dator (Lady-Comp) och kondom. Har använt metoden i runt 6 år och det har fungerat klockrent, tills i höstas. Vi fattar inte alls hur det gick till! Känner mig lite lurad av min egen kropp på något sätt

Vi bestämde att vi helt enkelt kör på. Bebisen var ju redan i magen och abort ville jag inte gå igenom bara för att vi inte varit tillsammans så länge. Jag blir ju ändå 35 i år och vem vet om rätt tillfälle någonsin skulle infinna sig..

Så, nu är vi plötsligt sambos och ska ha barn om ca 9-10 veckor, inte alls hur jag trodde mitt liv skulle se ut nu, men är väldigt glad och ser framemot bebisens ankomst
  • ThereseJohansson

Varit på spec mödra och träffat läkaren för att prata förlossning och han var inne på samma spår som mig och med den rygg jag har så är kejsarsnitt bättre...vart så nervös för detta möte men han höll med mig och satte upp mig på en tid så den 24maj blir vi föräldrar...är sååå lycklig just nu :)

• Madelen21

2003 ett lyckoår: ja va kul! jag har plockat ihop 2 ikea bagar som ska lämnas in till försäljning, tänkte ju inte att ja skulle först men va fasen bra om kläderna kan komma till användning av andra.. det tar ju sån himla plats, vet du vad ni väntar?? jag har mest stoppat i flick kläder här eftersom vi väntar en kille :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~