• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

sagolina: ja vakna oxå me huvudvärk idag... :(
    sitter å kollar på walking skor... jag måste ha riktiga skor känner jag. kollar på sportamore. har handlat där förut å varit så nöjd! nån som vet något om såna här skor?

Liv-Smart W Skechers REA Skor Löparskor Neutrala skorfunderar på att  köpa såna men undrar är dom bra även om man är gravid? nån som vet?

• Kickilina
    MissMe83 skrev 2013-03-17 10:03:17 följande:
    Kicklina: finns massor jag kan skriva om adoption. Då vi har varit barnlösa i åtta år har vi en helt annan vinkel på det.
    Jag bloggade om vår resa och vår adoptions process. Den finns kvar men uppdateras inte mer. Den förklarar en del
    langtantilldig.wordpress.com
    Ja, det finns massor att skriva! Har nära vänner som adopterat och även hört deras vinkel. Innan dess var jag mycket naivt inställd till adoption men idag ser jag på det lite annorlunda. Och som sagt vänder jag mig inte mot adoption på något sätt utan det är ett fantastiskt sätt för ofrivilligt barnlösa att få ett barn. Det jag reagerade på var tanken då man kan få biologiska barn men ändå väljer att adoptera. Det är tur att man behöver gå en adoptionsbyråföräldrautbildning och bli godkända i en medgivandeutredning först innan adoption kan bli aktuellt! "Ta hit en pojke och hjälpa ett stackars fattigt barn"... Tänk om och tänk rätt säger jag bara...
    Sen är man gravid och hormonell och går igång på det mesta....sorry...
  • MissMe83

Kicklina: ja tack och lov sållas folk ut i processen som har den inställningen!
    Det är en lång och hård utredning både på gott och på ont. Jag har ofta hört folk säga,vi vill så gärna adoptera! Tänk att få hjälpa ett stackars barn . DÅ vänder jag alla taggarna utåt och informerar högt och ljudligt. Man har inte förstått mycket om man har den inställningen

• Kickilina
    MissMe83 skrev 2013-03-17 10:50:39 följande:
    Kicklina: ja tack och lov sållas folk ut i processen som har den inställningen!
    Det är en lång och hård utredning både på gott och på ont. Jag har ofta hört folk säga,vi vill så gärna adoptera! Tänk att få hjälpa ett stackars barn . DÅ vänder jag alla taggarna utåt och informerar högt och ljudligt. Man har inte förstått mycket om man har den inställningen
    Intressant blogg!! Vilken resa ni har gjort, med ett helt annat slut än vad man trott Förstår varför du kanske ändå har en tanke att adoptera sedan...erat tänkta barn blev ju inte det ni tänkt och det kanske känns tomt och saknat även om du bär ett i magen...
  • MissMe83

Kicklina: du är väl bm? Min väninna undra om det är stor risk att ha blivit gravid om man använt kondom under hela samlaget. Hon är ganska säker på att kondomen va hel men oroar sig för att det kunde förekomma ett ytte pytte hål. Hur vanligt e det egentligen? Å borde inte kondomen spruckit helt i så fall?
    Som du förstår är hennes mens sen och hon är livrädd

• MissMe83

Kicklina: j det har varit en lång väg minst sagt. Ja längtan efter adoption kommer alltid finnas kvar

• Kickilina
    MissMe83 skrev 2013-03-17 10:56:53 följande:
    Kicklina: du är väl bm? Min väninna undra om det är stor risk att ha blivit gravid om man använt kondom under hela samlaget. Hon är ganska säker på att kondomen va hel men oroar sig för att det kunde förekomma ett ytte pytte hål. Hur vanligt e det egentligen? Å borde inte kondomen spruckit helt i så fall?
    Som du förstår är hennes mens sen och hon är livrädd
    Yes, det stämmer
    Hm...risk finns det ju, men den är inte stor. Dock blev min gosse (denna graviditet) till på det viset och då var kådisen inte sprucken helt efteråt...
    Jag hade tagit ett grav.test!
  • MissMe83

Kicklina: hoppsan! såg ni inte att det var ett liter hål då?
    Jo hon ska det men med sin dotter tog det två veckor efter försenad mens innan testet visade plus. Så hon har lite väntan kvar.

• Pernilla74

Intressant diskussion om adoption ! Inser att jag inte är så insatt i ämnet :) Vad det gäller matnojor så har jag det med. Är stressad av att jag dricker kaffe, men det måste jag för att hålla igång magen och godis äter jag alldeles för mycket, fast även nyttig mat.

• Kickilina
    MissMe83 skrev 2013-03-17 11:08:57 följande:
    Kicklina: hoppsan! såg ni inte att det var ett liter hål då?
    Jo hon ska det men med sin dotter tog det två veckor efter försenad mens innan testet visade plus. Så hon har lite väntan kvar.
    Nä...vi missade det. Det måste varit så det gick till har vi insett eftersom vi (jag ) kör på Billingsmetoden (sekretmetoden) och kondom då det är osäkert och jag har stenkoll...så vi skyller på kondomen Tungan ute
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~