• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • sofie och laura

Missme83: ofattbart Att få ett sånt besked och nu e du med barn wow!!!!!! Välsignelse

Madelene21: jag tycker att det är inte fel att köpa beg men jag gillar helst nytt luuukten får mig att må bra hihi
    har dock köpt en del beg av min bästa vän och man vinner på det

• ThereseJohansson

Låg i soffan och kolla tv och lilleman hade full show, både sparkar, slag och kullerbyttor...helt underbart och fantastiskt att ligga och se och känna hans rörelser :)

• Sagolina

Happymom: Tack för frukosttipsen! Måst köpa hem riskakor och någon god färskost, blev såå sugen!

Angående nya eller begagnade kläder så sku jag gissa på att ungefär 90% av alla kläder jag köpt till lill*n är begagnade. Finns så mycket fint på loppis som knappt är använt och när det kostar 20-50cent/plagg känns det lite dumt för mig att sätta pengar på nytt från butikerna. Det är bara de 3 senaste månaderna som jag och sambon båda har arbetat (jag studerde fram till december) och med ett huslån är ekonomin inte den starkaste ännu! Men lite nytt från butiker har det nog också blivit:)
    Har tänkt tvätta babykläderna i april-maj, så att jag kan hänga dem ute att torka. Kläderna känns såå mycket fräschare då tycker jag:) 

• sofie och laura

Sagolina: ni bor inte i Sverige va ? Tänkte på att när deg kostar i cent på loppis ;9)

Det är ganska intressant att se hur folk ser på den biten om man handlar beg, jag tycker att det inte är något fel med att handla begagnat, men gör det sällan varför vet jag inte?

Jag väntar nr 4 och jag aldrig utnyttjat loppis klädbytar dag eller så får nog bli ändring

• 2003ett lycko år
    Madelen21 skrev 2013-03-17 18:51:33 följande:
    sofie och laura: jag ser inget fel att handla på tradera eller liknande, jag brukar göra det. nu till helgen så blir det klädbytardag här jag bor, är så sugen på å dit å shoppa :) men i år orkar jag inte lämna in nåt, gjorde de förra året å fick ihop 1000 kr :) ja tycker de e toppen bra me begagnat :) självklart köper ja massa nytt oxå.. fast nu har jag så mycket så jag behöver typ inte shoppa :)

Madelen21 skrev 2013-03-17 18:51:33 följande:
    sofie och laura: jag ser inget fel att handla på tradera eller liknande, jag brukar göra det. nu till helgen så blir det klädbytardag här jag bor, är så sugen på å dit å shoppa :) men i år orkar jag inte lämna in nåt, gjorde de förra året å fick ihop 1000 kr :) ja tycker de e toppen bra me begagnat :) självklart köper ja massa nytt oxå.. fast nu har jag så mycket så jag behöver typ inte shoppa :)

är det typ som loppis? eller måste man ha med sig grejer själv? vart å hur dags om det är som loppis. ska nämligen till leksand på fredag å stannar till långfredagen så åker gärna på barnloppis nämligen.
  • Madelen21

2003 ett lycko år: nej man behöver inte ha med saker själv utan vem som helst får gå dit å handla.
    folk lämnar in grejjer på lördag å så är det ett gäng som sköter försäljningen så är det försäljning på söndag.
    Det är på brandmannen i leksand, tid kan jag kolla upp å skriva senare... lite stressad nu då ja ska iväg m älsta till dagis 

• Happymom

Sagolina, var så lite Jag får ju alternativ och tip från min dietist, så vet att det är bra. Känns mycket, men är måltiden där jag oftast äter som mest

Vad det gäller begagnat. Jag älskar att blanda nytt och gammalt, både i hemmet och vad det gäller barnkläder. Min syster brujar skratta åt att jag kan ha en märkeströja till dottern inköpt för 500 kr och ett par byxor från Tradera för 10 kr (men det vet ju ingen om) Jag tycker att begagnat öppnar möjligheterna för att lägga ut lite mer pengar på andra dyrare plagg.

Jag har bara köpt begagnat, men aldrig sålt. Brukar skänka bort kläder i insamlingar. Tycker det känns bra i själen, men nu när jag väntar en pojke så funderar jag på att sälja bort kläder som är allt för flickiga (spets, blommor, klänningar) och använda slantarna till nya bebiskläder. Vet bara inte hur. Tradera är ju bra, men tycker det är svårt att med fraktkostnaden t.ex.

• 2003ett lycko år

Madelen21: å va snällt. ingen brådska som det är en vecka kvar. å som det är i Leksand så är det ju ännu bättre. :)

• Madelen21

2003 ett lyckoår: försäljningen är på söndag 24 mars kl 9.30-13.30

jag hade tänkt att jag inte skulle lämna in något denna gång, men jag tror jag ångrat mig, ska nog plocka ihop lite endå, för det blir så otroligt mycket kläder mm... allt tar en enorm plats!! 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~