Kickilina skrev 2013-03-17 15:27:49 följande:
Vi kan nog diskutera i all evighet tror jag, kommer nog tänka olika ändå
Känns också som du missuppfattat en hel del av det jag skrivit.
Egosim / välgörenhet är inte samma sak och jag skrev det inte i samma mening så där har du nog mixat ihop det tror jag. Min fråga var bara: 1) Om du kan få biologiska barn. Vad kan då anledningen i det stora hela vara till att adoptera om inte för att an känner att man vill göra en välgärning? Och då menade jag kan det vara en bättre välgärning att ta hand om ett fosterbarn! Vilket min make och jag funderar på att göra i framtiden! Skitjobbigt men välbehövt i vårt samhälle!
2) Mycket av det vi gör är egoistiskt oavsett hur hårt det låter. Ibland kan det vara bra att inse, för att man på så vis kan försöka bli mindre egoistisk. Vad var din anledning till att du fick ditt första barn? Var det för att jorden behövde ett till barn? Eller var det för att du ville ha ett barn (i grunden egosim)??
Som sagt, vi tycker olika och väl är väl det, så tråkigt det skulle vara om alla tyckte lika. Men du får gärna in och leta olika undersökningar/studier om adoption för att se att det inte bara är en positiv handling!
Som sagt om vi fortsätter kan det ju gå hur långt som helst, Ja man tycker olika och det har man rätt till... och man kan aldrig få någon att dela en annans åsikt om man tycker något helt annat.. Så vi lämnar det åt sidan =) Kram på dig
monika84 skrev 2013-03-17 15:34:52 följande:
Vi byter ämne jag ville bara inse er åsikt. Själv tycker jag att om man kan så borde man adoptera enligt mig hjälper man bara till och älska det barnet kommer man altid göra lika mycket som sina egna. Har ni redan tänkt på namn till era barn då?
Jag har fortfarande inte hittat vårt namn det e så svårt jag har jätte jätte svårt med namn : Vanessa Alvina Leona Melina ja usch jag måste gå igenom namn listan igen
Nu undrar jag hur ni ser det på att köpa Begagnade kläder dvs från myrorna kompisar eller blocket Tradera ?
Vagnar nu i dagens läge kan ju kosta lika mycket som en bil, men om man vill ha en vagn som känns trygg med sig själv så får det ju kosta ..
Ångrar att jag nu sålde iväg min vagn kunde ju sparat den hm hm men men det blir en trygg vagn nu iaf=)