• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • MissMe83

Therese: jag tvättar ALLT direkt efter det är inköpt och med enbart neutral tvätt och skölj.

• Madelen21

jag har tvättat upp alla bäbis kläder även fast dom redan varit tvättade (dom har ju legat i 3 år)
    även nytt såklart 

• ThereseJohansson

Blir så skoj att få till allt, ny tvättat och sedan ihop vikt på bebisens plats :)

Jag tvättar också upp allt...

• sofie och laura
    Kickilina skrev 2013-03-17 15:27:49 följande:
    Vi kan nog diskutera i all evighet tror jag, kommer nog tänka olika ändå
    Känns också som du missuppfattat en hel del av det jag skrivit.
    Egosim / välgörenhet är inte samma sak och jag skrev det inte i samma mening så där har du nog mixat ihop det tror jag. Min fråga var bara: 1) Om du kan få biologiska barn. Vad kan då anledningen i det stora hela vara till att adoptera om inte för att an känner att man vill göra en välgärning? Och då menade jag kan det vara en bättre välgärning att ta hand om ett fosterbarn! Vilket min make och jag funderar på att göra i framtiden! Skitjobbigt men välbehövt i vårt samhälle!

2) Mycket av det vi gör är egoistiskt oavsett hur hårt det låter. Ibland kan det vara bra att inse, för att man på så vis kan försöka bli mindre egoistisk. Vad var din anledning till att du fick ditt första barn? Var det för att jorden behövde ett till barn? Eller var det för att du ville ha ett barn (i grunden egosim)??

Som sagt, vi tycker olika och väl är väl det, så tråkigt det skulle vara om alla tyckte lika. Men du får gärna in och leta olika undersökningar/studier om adoption för att se att det inte bara är en positiv handling!
    Som sagt om vi fortsätter kan det ju gå hur långt som helst, Ja man tycker olika och det har man rätt till...  och man kan aldrig få någon att dela en annans åsikt om man tycker något helt annat.. Så vi lämnar det åt sidan =) Kram på dig
    monika84 skrev 2013-03-17 15:34:52 följande:
    Vi byter ämne jag ville bara inse er åsikt. Själv tycker jag att om man kan så borde man adoptera enligt mig hjälper man bara till och älska det barnet kommer man altid göra lika mycket som sina egna. Har ni redan tänkt på namn till era barn då?
    Jag har fortfarande inte hittat vårt namn det e så svårt jag har jätte jätte svårt med namn : Vanessa Alvina Leona Melina ja usch jag måste gå igenom namn listan igen

Nu undrar jag hur ni ser det på att köpa Begagnade kläder dvs från myrorna kompisar eller blocket Tradera ? 

Vagnar nu i dagens läge kan ju kosta lika mycket som en bil, men om man vill ha en vagn som känns trygg med sig själv så får det ju kosta ..
    Ångrar att jag nu sålde iväg min vagn kunde ju sparat den hm hm men men det blir en trygg vagn nu iaf=)       

• sofie och laura
    ThereseJohansson skrev 2013-03-17 16:51:00 följande:
    V30 nu och jag håller på att tvätta upp det vi köpt till bebisen :) har velat fixa sånt färdigt länge men nu kunde jag inte hålla mig så nu är prislapparna klippta och första maskinen är igång :)

Hur noga är ni med att tvätta allt innan det ska användas??
    Jag e välldans noga men allt att det skall vara nytvättat bebisens nyfödda hud e ju så känslig så det ska vara nytvättat helst utan parfym med.. Jag har tvättat en del sen så väntar jag till i slutet av maj att tvätt mer sängen bäddar jag upp dagen innan mitt Planerade Ks ... 
  • Madelen21

sofie och laura: jag ser inget fel att handla på tradera eller liknande, jag brukar göra det. nu till helgen så blir det klädbytardag här jag bor, är så sugen på å dit å shoppa :) men i år orkar jag inte lämna in nåt, gjorde de förra året å fick ihop 1000 kr :) ja tycker de e toppen bra me begagnat :) självklart köper ja massa nytt oxå.. fast nu har jag så mycket så jag behöver typ inte shoppa :)

• ThereseJohansson

Fick en hel kasse kläder av en kollega som inte ville ha nått för det men jag betalade henne ändå en liten summa för uppskattningens skull...sen har vi köpt en hel del nytt då det är vårat första barn och en speciell känsla att shoppa till en bebis :)

• Zora
    Kickilina skrev 2013-03-17 11:54:31 följande:
    Nä...vi missade det. Det måste varit så det gick till har vi insett eftersom vi (jag ) kör på Billingsmetoden (sekretmetoden) och kondom då det är osäkert och jag har stenkoll...så vi skyller på kondomen

Kickilina skrev 2013-03-17 11:54:31 följande:
    Nä...vi missade det. Det måste varit så det gick till har vi insett eftersom vi (jag ) kör på Billingsmetoden (sekretmetoden) och kondom då det är osäkert och jag har stenkoll...så vi skyller på kondomen

Intressant! Jag har nämligen också stenkoll på när det är säkert och osäkert. Använde Lady-Comp (p-dator som håller koll på röda gula och gröna dagar baserat på morgontemp) och kondom (på gula och röda dagar). Har ALDRIG slarvat med kondom på röda dagar, på gula har det väl hänt att vi kört avbrutet, men bara på den första gula dagen efter mens och den dagen är långt ifrån ägglossningen. Har använt den här metoden i runt 6 år och det har fungerat klockrent, tills i höstas... Ny pojkvän, vi hade väl varit tillsammans i 3 månader (men kännt varandra i ca 2 år) och plötsligt kom inte mensen.. Jag fattar faktiskt ärligt talat inte hur det gick till, för vi var försiktiga eftersom förhållandet var nytt. Har försökt lura ut vad som "gick snett", men jag vet inte alls. Det enda som var skumt var att den sista mensen innan jag blev gravid kom ca 1,5 v tidigare än normalt (har aldrig hänt) men det ska inte påverka p-datorn eftersom den då ska lägga till fler osäkra dagar eftersom mensen betett sig annorlunda. Ja ja, så kan det gå!
  • MissMe83

Zora: kroppen är en märklig manick. Den kan bete sug helt annorlunda plötsligt.
    Se på mig! Fick efter åtta års försök med Ivf å äggdonationer veta att det aldrig skulle bli ett barn i min mage. Jag var steril. Men så en dag, mot alla odds blev jag gravid! Ingen fattar hur det var möjligt mina ägg är ju usla! En chans på miljonen var det. Men trots det blev jag gravid!
    Så det kan ju troligt vara så att din ägglossning bestämde sig för att komma tidigare utan förvarning kroppen är mycket svår att förutspå

• Zora
    MissMe83 skrev 2013-03-17 20:57:10 följande:
    Zora: kroppen är en märklig manick. Den kan bete sug helt annorlunda plötsligt. Se på mig! Fick efter åtta års försök med Ivf å äggdonationer veta att det aldrig skulle bli ett barn i min mage. Jag var steril. Men så en dag, mot alla odds blev jag gravid! Ingen fattar hur det var möjligt mina ägg är ju usla! En chans på miljonen var det. Men trots det blev jag gravid! Så det kan ju troligt vara så att din ägglossning bestämde sig för att komma tidigare utan förvarning kroppen är mycket svår att förutspå

MissMe83 skrev 2013-03-17 20:57:10 följande:
    Zora: kroppen är en märklig manick. Den kan bete sug helt annorlunda plötsligt. Se på mig! Fick efter åtta års försök med Ivf å äggdonationer veta att det aldrig skulle bli ett barn i min mage. Jag var steril. Men så en dag, mot alla odds blev jag gravid! Ingen fattar hur det var möjligt mina ägg är ju usla! En chans på miljonen var det. Men trots det blev jag gravid! Så det kan ju troligt vara så att din ägglossning bestämde sig för att komma tidigare utan förvarning kroppen är mycket svår att förutspå

Oj! Vad häftigt! Och helt fantastiskt Ja, kroppen kan nog bete sig oförutsägbart, bara att konstatera.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~