• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • sofie och laura

Hej alla fin !!!!

Vintern kom tillbaka igen hastigt o lustigt det e ju som sagt bara mars, förra året i början av maj slog det ju slint i sthlm o började snöa men men man vet ju aldrig............

Vår graviditet var mer kommer det så kommer det, Mannen blev jätte glad o jag blev mer OSHIT 4 barn innan 30  detta kommer bli att göra..
    Men jag märker själv har man rutiner så blir det inte jobbig,t Älskar man att vara mamma så blir det inte heller jobbigt , och alla måsten kan man lägga åt sidan.  och allt det där jobbiga kan man göra ngt roligt av =) ni förstår säkert vad jag menar.

Jag har en helt annan syn på barn o alla måsten pga:
    Mitt mitterst barn föddes prematurt och vi låg På neo i 3 1/2 månad Leo skulle egentligen inte överleva men visade sig vara en kämpe. Leo fick en lätt cp skada spastisk diplegi och är rullstols bunden han skulle aldrig kunna gå enligt neurologer, men en dag efter att Leo fick sin första botoxbehanfling och blev gipsad på båda benen dagen efter tog han sina första steg med gips .. Min leo började gå   skulle fylla 4, den dagen glömmer jag ALDRIG alla måsten släpptes allt slutade att vara så jobbigt..

Ville bara dela med mig lite...  

• Zora
    Hannathu skrev 2013-03-19 10:10:21 följande:
    behöver man stanna vid vägkanten är det bättre att ha barnet bakom passagerarsätet eftersom man då inte behöver röra sig i vägbanan.

Säkrast ska väl egentligen mittenplatsen bak vara

Aha! Tackar, hade inte ens tänkt så långt som till att man kanske stannar ibland. Men då är ju passagerar sidan bäst. I mitten kan man väl inte ha barnstol med bas? Den har ju liksom ett stödben och i mitten brukar det ju vara som en "kulle" på golvet.
  • Madelen21

vi kommer få ny bil i maj en familjebuss en ww sharan å där är golvet plant bak så där kan man ha bilstolen i mitten vilket är bra.

• cj2

Madelen21 jag hade stolen i mitten bak.. stödbenet är ju inställningsbart så det går ju att ha den på tunneln!

• Hannathu
    Zora skrev 2013-03-19 10:52:43 följande:

Aha! Tackar, hade inte ens tänkt så långt som till att man kanske stannar ibland. Men då är ju passagerar sidan bäst. I mitten kan man väl inte ha barnstol med bas? Den har ju liksom ett stödben och i mitten brukar det ju vara som en "kulle" på golvet.

Är det en bältad bas så kan det funka om det är ett bra stödben (som amn kan reglera längden på ordentligt. Är det isofix så är det tyvärr oftast bara sidoplatserna som gäller
  • cj2

Fast nu har vi en transsport!  vi har tagit bort mitten sätet och sitter två två två.. så kan man gå i mellan. då slipper man knöla med att fälla ner säten och klättra över! :)

• Baby Lei
    sofie och laura skrev 2013-03-19 10:38:25 följande:
    Hej alla fin !!!!

Vintern kom tillbaka igen hastigt o lustigt det e ju som sagt bara mars, förra året i början av maj slog det ju slint i sthlm o började snöa men men man vet ju aldrig............

Vår graviditet var mer kommer det så kommer det, Mannen blev jätte glad o jag blev mer OSHIT 4 barn innan 30  detta kommer bli att göra..
    Men jag märker själv har man rutiner så blir det inte jobbig,t Älskar man att vara mamma så blir det inte heller jobbigt , och alla måsten kan man lägga åt sidan.  och allt det där jobbiga kan man göra ngt roligt av =) ni förstår säkert vad jag menar.

Jag har en helt annan syn på barn o alla måsten pga:
    Mitt mitterst barn föddes prematurt och vi låg På neo i 3 1/2 månad Leo skulle egentligen inte överleva men visade sig vara en kämpe. Leo fick en lätt cp skada spastisk diplegi och är rullstols bunden han skulle aldrig kunna gå enligt neurologer, men en dag efter att Leo fick sin första botoxbehanfling och blev gipsad på båda benen dagen efter tog han sina första steg med gips .. Min leo började gå   skulle fylla 4, den dagen glömmer jag ALDRIG alla måsten släpptes allt slutade att vara så jobbigt..

Ville bara dela med mig lite...  
    VIken fantastisk lite kämpe han är! Helt otroligt! Hur tidigt föddes han? Och hur tidiga barn man man rädda idag?
    Har en kompis som är född i v. 25m (eller kanske 26?), han hamnade i Guinnes Rerkordbok, och var det tidigast födda barnet som kunnat överleva på den tiden. Han är närmre 40 år idag och är en stor karl. Svårt att tro att han varit så liten :)
  • MissMe83

Går snart in i v29 och har börjat bli så gräsligt trött igen. Är det normalt nu?
    Orkar knappt göra något alls. Känns som i första trimestern

• Baby Lei
    Kickilina skrev 2013-03-19 08:49:39 följande:
    Mytol: har använt mig av sekretmetodem/billingsmetoden i 11 år utan att bli oplanerat gravid, så jag tycker den är kanon! Därav blev jag så chockad denna gång. Men samtidigt ingen metod är 100%, inte ens sterilisering
    Avhållsamnet Kickliina, Avhållsamhet funkar till 100% :)
    Fråga påven.. hahahaha!   
  • Baby Lei
    MissMe83 skrev 2013-03-19 11:58:01 följande:
    Går snart in i v29 och har börjat bli så gräsligt trött igen. Är det normalt nu?
    Orkar knappt göra något alls. Känns som i första trimestern

Jag har också fått tillbaka tröttheten jag kände i början av graviditeten. Somnar vid åtta på kvällarna. men sover mycket lättare än förut. Så det blir kanske inte samma djupsömn längre.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~