• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Solrosen82

Sofie och Laura: Vilken magisk känsla det måste ha varit när han började gå! :)

Missme: kan det vara så att du har dåligt blodvärde? Jag tycker att jag känner mig piggare nu när jag äter järn varje dag.

• MissMe83

Solrosen: äter järn varje dag och har gjort ett tag. Det låg bra för en vecka sedan

• ThereseJohansson

Igår fick jag datum för kejsarsnitt och idag besked om beviljad graviditetspenning...bra början på veckan :)

• Madelen21

jag är oxå jäkla trött igen.. fast för min del kommer det å går... vissa dagar har ja mer energi än andra...
    jag å mina barn tog en promenad till vår lokala ica butik.. var så äckligt sugen på jordnötter :) min nya gravid craving å så blev de bacon å brocoli paj felix åt mig barna har redan ätit potaitsbullar, så nu har jag först ätit en bacon å brocoli paj å sen en risi frutti å än är ja sugen på nåt å äta :) sjukt ju.. ja inte undra på att man går upp 600 gram på 3 dagar haha :) nu ska ja dammsuga å torka golv å hänga tvätt mm sen när sambon komme hem ska vi iväg på storhandling på willys. 

• Zora
    Hannathu skrev 2013-03-19 11:35:17 följande:
    Är det en bältad bas så kan det funka om det är ett bra stödben (som amn kan reglera längden på ordentligt. Är det isofix så är det tyvärr oftast bara sidoplatserna som gäller

Basen går att använda både med bälte och isofix. Men jag hade nog tänkt använda isofix, känns säkrare av någon anledning (vilket väl inte är sant för det ska väl vara lika säkert att sätta fast basen med bälte) så då får det nog bli på passagerar sidan ändå.
  • Hannathu
    Zora skrev 2013-03-19 13:21:06 följande:

Basen går att använda både med bälte och isofix. Men jag hade nog tänkt använda isofix, känns säkrare av någon anledning (vilket väl inte är sant för det ska väl vara lika säkert att sätta fast basen med bälte) så då får det nog bli på passagerar sidan ändå.

Tycker oxå att det känns säkrare med isofix. Lixom mindre att göra fel
  • sofie och laura
    Baby Lei skrev 2013-03-19 11:52:48 följande:
    VIken fantastisk lite kämpe han är! Helt otroligt! Hur tidigt föddes han? Och hur tidiga barn man man rädda idag?
    Har en kompis som är född i v. 25m (eller kanske 26?), han hamnade i Guinnes Rerkordbok, och var det tidigast födda barnet som kunnat överleva på den tiden. Han är närmre 40 år idag och är en stor karl. Svårt att tro att han varit så liten :)

tack vännen han e en riktig kämpe.... v27 kom leo i. 

Jag beundrade alla barnskötare o sjukskötare samt alla Bm som tar hand om dessa små liven när de kommer ut till världen.  
  • Kickilina
    Baby Lei skrev 2013-03-19 12:03:03 följande:
    Avhållsamnet Kickliina, Avhållsamhet funkar till 100% :)
    Fråga påven.. hahahaha!   
    tihi...det får bli det framöver Oskyldig
  • Solrosen82
    MissMe83 skrev 2013-03-19 12:11:57 följande:
    Solrosen: äter järn varje dag och har gjort ett tag. Det låg bra för en vecka sedan

Ok, då är det bara att gilla läget låter det som... :(
    ThereseJohansson skrev 2013-03-19 12:36:22 följande:
    Igår fick jag datum för kejsarsnitt och idag besked om beviljad graviditetspenning...bra början på veckan :)

Grattis!! :)
  • Tvåönskarblifler

Nu är vagn beställd, blev en Brio Smile med svart sittdel och lila liggvagn. Sen "råkade" en skip hop duo deluxe (svart) åka med i beställningen också ;) Blev en svart, då min man ska kunna ha med sig den också utan att skämmas ;) Babyskydd har vi redan köpt, blev en Brio primo, som kan fästas på vagnen. Köpte även isofix till, sen går ju förstås babyskyddet att fästas med bälte om man nu vill det. Jag har läst att bälte är allra säkrast, om man fäster det rätt vill säga (vilket inte alls är svårt), men jag tycker isofixen verkar smidigast. Totalt hamnade vi på 8500 kr med allt som jag räknat upp. Nu blir det inga fler köp förrän efter vårt TUL i v 28, den 8 april, vill se att hon växer som hon ska där inne innan jag vågar ge mig ut på shopping igen :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~