• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • sofie och laura
    Solrosen82 skrev 2013-03-19 12:06:00 följande:
    Sofie och Laura: Vilken magisk känsla det måste ha varit när han började gå! :)
    Missme: kan det vara så att du har dåligt blodvärde? Jag tycker att jag känner mig piggare nu när jag äter järn varje dag.

Ja solrosen det största och vackraste minnet =) som jag någonsin har
  • sofie och laura
    Madelen21 skrev 2013-03-19 11:03:57 följande:
    vi kommer få ny bil i maj en familjebuss en ww sharan å där är golvet plant bak så där kan man ha bilstolen i mitten vilket är bra.

Underbart Madelene21 vi sålde vår Mercedes Amg (GUBBEN GRÅTER ) Jag jublar och investerar strax på en familjebil
    MissMe83 skrev 2013-03-19 11:58:01 följande:
    Går snart in i v29 och har börjat bli så gräsligt trött igen. Är det normalt nu?
    Orkar knappt göra något alls. Känns som i första trimestern

Jo jag tror att det har med att man börjar bli större? vete tusan ja har också blivit tröttare igen vete tusan vad det kan vara  Kanske kickiliina vet?
  • MissMe83

Sofie och Laura: då skickar vi frågan vidare till kicklina.

Kicklina!: varför är vi så trötta igen?

• Kickilina
    MissMe83 skrev 2013-03-19 20:51:17 följande:
    Sofie och Laura: då skickar vi frågan vidare till kicklina.

Kicklina!: varför är vi så trötta igen?
    Vad roliga ni är!

Den första tröttheten i tidig graviditet beror ju på hormoner, andra trötthetsperioden brukar infalla runt v 20 pga den ökade blodvolymen och kroppens då större behov av järn. Nu i v 30 ca har bebin en rejäl tillväxtfas, från ca 1 kg-3,5 kg på 10 veckor, det tar på mammakroppen och vi blir tröttare. Vi sover också sämre på nätterna. Vi vaknar oftare ex. för att byta sovställning, ont i bäcken/rygg, halsbränna, kissepauser, drömmar mm. Det leder till en sämre djupsömn som gör att vi känner oss tröttare. Så, det är helt normalt! Sen är det ju bra att kolla upp så att man har ett bra järnvärde!
  • MissMe83

Kicklina: tackar i v 20 mådde jag tipp topp å sprutade energi! Nu är jag så slut vid lunch att jag vill sova. Men skönt å höra att man e normal

• MissMe83

Jag börjar tro att plutt har en väckarklocka i magen. Helt galet. Jag vet vad klockan är bara genom hans mönster. Nu.började han kicka å vist var klockan 21.30
    Har ni också bebisar med väckarklockor i magen?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~