• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Zora

Har era bebisar hicka ofta? Tycker att min hickar varje dag nu, igår 2 aggregat till och med. Fast det kanske är nåt annat jag känner? Är liksom rytmiska stötar, typ som ett hjärta som slår, fast med enkelslag istället för dubbla. Det känns inte utanpå, utan bara inuti. Det måste vara hicka va? Varför får dom det egentligen?

• Hannathu
    Zora skrev 2013-03-20 13:19:29 följande:
    Har era bebisar hicka ofta? Tycker att min hickar varje dag nu, igår 2 aggregat till och med. Fast det kanske är nåt annat jag känner? Är liksom rytmiska stötar, typ som ett hjärta som slår, fast med enkelslag istället för dubbla. Det känns inte utanpå, utan bara inuti. Det måste vara hicka va? Varför får dom det egentligen?

Låter som hicka - tror de tränar diafragman genom att hicka
  • MissMe83

Zora: än har jag inte kännt nån hicka. Väntar fortfarande på det

Nu är jag riktigt sur på min kropp. Åt lunch vid 12 å gissa vem som e så hungrig så hon nästan kreverar? Jag äter oss ur huset!!

• Hannathu
    MissMe83 skrev 2013-03-20 13:35:09 följande:
    Zora: än har jag inte kännt nån hicka. Väntar fortfarande på det

Nu är jag riktigt sur på min kropp. Åt lunch vid 12 å gissa vem som e så hungrig så hon nästan kreverar? Jag äter oss ur huset!!

Är oxå hungrig precis hela tiden...
    inte alls bra.
  • Zora

Oj, skulle stå ggr, inte aggregat!

Jag kände dom där rytmiska ryckningarna första gången för ca 1,5 - 2 veckor sedan. Är i v 31 nu. Kanske måste bebisen vara i en viss storlek innan man kan känna det?

Hannathu skrev 2013-03-20 13:23:45 följande:

Låter som hicka - tror de tränar diafragman genom att hicka

Aha, jag kanske det.

• Madelen21

min bäbis hickar oxå mycket... det liksom tickar i magen :)
    missme: ja jag är lika som du.. äter lunch å en timme lr mindre endå så är ja ssugen igen...
    igår åt ja lunch å knappt 5 min efter en risifrutti :)

• Kickilina

Här är en hungrig till Värsta är dagarna när kidsen är hemma...då får de inte ens ha sin mat i fred pga mamma matmonster...
    Sen är det ju så gott med Anthonbergs mandelägg och marsipanägg....oh la la!! En riktig craving och påsken har inte ens börjat...

Jag får panik ibland över vikten men känner samtidigt att det löser sig (har också ätstörningar i bagaget...som så många andra). Men vill man bli av med vikten efteråt så går det! Efter mina tidigare graviditeter med 25 kg upp så har 10 kg försvunnit de första dagarna, efter de tre första månaderna har 5 kg varit kvar men då kör jag igång med ordentlig träning igen och så försvinner de kilona med. Det borde funka så denna gång med! Vi får hjälpa och uppmuntra varandra efteråt!

• Kickilina

Ska tillägga också att jag tror att kroppen har någon slags målvikt, till viss del såklart, vad den behöver gå upp i vikt under en graviditet. Om jag jämför mina graviditeter så när jag väntade 1:a så tränade jag minimalt och åt lots, inga hämningar. Gick upp 20-25 kg. Med 2:an tänkte jag på vad jag åt och körde spinning 2 ggr/vecka fram tills v 39. Gick upp 20-25 kg då med. Och nu med trean tänker jag också på vad jag äter och tränar en hel del men har redan fettat på mig 9-10 kg...slutar nog på samma slutvikt denna graviditet med gissar jag

• MissMe83

Kicklina: skönt att höra! Tror min mål vikt är 35+ i så fall ha ha. Har gått upp 13 kg ca hittils
    Äter inte speciellt onyttigt. Kan det ha å göra med att mitt BMI låg på 19 när jag blev gravid? Att kroppen suger åt sig extra menar jag

• Hannathu

gick upp ca 25 kilo med sonen - 15kilo var borta redan två veckor efter förlossningen ytterligare fem försvann på fem veckor till (då var jag nere på inskrivningsvikten)  De fem kilona jag drog på mig under IVFbehandligen satt ganska hårt bara....

Nu har jag gått upp en massa vätska igen känns det som, näsa, läppar, fingrar och tår är jättesvullna

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~