• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

kickilina: ja jag har inga problem med vikten, jag har tappat dom flesta kilona ganska fort efter.. de som var lite läbbigt var ju å gå upp 600 gram på 3 dagar :) men men :) jag tränar ingenting, mer än att jag promenerar då.  men men som sagt så tappar jag kilona fort sen så jag äter allt jag är sugen på.. man ska frossa om man är sugen :) om man så ser ut som en ja.... ja vet inte vad i slutet så är deet värt allt :)

idag fick ja mina stödtrumpbyxor å jisses va bra dom blev! :) 

• Zora

He he.. jag har haft ett par veckor nu när jag gått upp nästan 1 kg/vecka! Fick lite småpanik faktiskt. Men förra veckan hade jag inte gått upp nåt alls, så det kanske går lite i perioder. Har lagt på mig något över 10 kg hittills (var 10 kg för en vecka sedan i alla fall, kan ju vara närmare 11 nu, vem vet ). Jag hade nog ett ganska lågt BMI innan, så min teori är som din MissMe83, att kroppen liksom suger åt sig mera när man har lite att ta av från början så att säga.

Jag är iof inte så bekymrad över viktuppgången, det får bli som det blir. Ner lär jag gå ändå och förhoppningsvis får jag bort allt. Är mer bekymrad över hur magen kommer att se ut faktiskt (fåfäng som man är) Är lite rädd för att få överskottshud som hänger, eller att magen liksom inte hittar tillbaka till sin ursprungliga form. Har, även jag, haft lite problem med hur jag ser ut.. inte viktmässigt då, men just formen på magen om den ser slapp ut osv..

Madelene21: Vart har du köpt dina strumpbyxor? Funderar på att införskaffa ett par sådana nämligen. Skulle nog vara skönt.

Nu hickar bebis IGEN!

• Madelen21

zora: jag fick remiss via mvc läkaren till ett ställe som heter ortopedtekniska avdelningen på mitt sjukhus där dom har hjälpt mig å tagit mått  och beställt så jag fick dom hemskickade med post idag.

• Zora
    Madelen21 skrev 2013-03-20 14:58:47 följande:
    zora: jag fick remiss via mvc läkaren till ett ställe som heter ortopedtekniska avdelningen på mitt sjukhus där dom har hjälpt mig å tagit mått  och beställt så jag fick dom hemskickade med post idag.

Aha! Då är dom säkert superbra! Funderar på vart man kan få tag på bra sådana annars? Som helst inte är för dyra.. Apoteket har kanske? Någon som vet nån bra sort och vart den säljs i så fall?
  • Zora

Funderar lite på när, alltså från vilken vecka, det är lämpligt för sambon att hålla sig inom rimligt avstånd från hemmet (inför förlossningen) och vad är ett rimligt avstånd (i tid)?

Min sambo jobbar oftast ca 10 mil från hemmet och det tar ju ungefär en timme för honom att ta sig hem, borde ju vara hanterbart.. men ibland blir han i vägskickad längre bort.. kan ju vara bra att veta när han ska börja säga nej till sånt (sen tycker han inte att han kan säga nej om han blir iväg skickad trots att dagen för förlossningen kanske är nära, vilket jag kommer att kräva att han gör. Jag vägrar åka till BB själv! Borde ju arbetsgivaren fatta också tycker jag.)

Är första barnet för oss båda och jag har ingen aning alls hur jag ska veta när det är dags och när det bara är förkänningar. Man vill ju inte kalla hem honom på falskt alarm.

• Madelen21

zora: ja jag har haft tur som fick remiss för annars kostar dom mellan 500 - 1000 kr.
    om du ska ha stödstrumpbyxor så har inte apoteket såna tror jag, utan dom har vanliga... fråga din bm annars...

min sambo tar semester där då det är dags vilket känns skönt.. han jobbar bara 1 mil bort och det tar för honom ca 10-15 min å komma hem, så skulle d bli före så känns de bra att han iaf har nära hem :) 

• Hannathu
    Zora skrev 2013-03-20 15:47:29 följande:

Funderar lite på när, alltså från vilken vecka, det är lämpligt för sambon att hålla sig inom rimligt avstånd från hemmet (inför förlossningen) och vad är ett rimligt avstånd (i tid)?

Min sambo jobbar oftast ca 10 mil från hemmet och det tar ju ungefär en timme för honom att ta sig hem, borde ju vara hanterbart.. men ibland blir han i vägskickad längre bort.. kan ju vara bra att veta när han ska börja säga nej till sånt (sen tycker han inte att han kan säga nej om han blir iväg skickad trots att dagen för förlossningen kanske är nära, vilket jag kommer att kräva att han gör. Jag vägrar åka till BB själv! Borde ju arbetsgivaren fatta också tycker jag.)

Är första barnet för oss båda och jag har ingen aning alls hur jag ska veta när det är dags och när det bara är förkänningar. Man vill ju inte kalla hem honom på falskt alarm.

Det sätter förhoppningsvis igång på natten eller tidig morgon  - det verkar göra det för de flesta. Då är han väl hemma?

En timma borde inte vara några större problem men man vet aldrig.
    Zora skrev 2013-03-20 15:08:12 följande:
    Aha! Då är dom säkert superbra! Funderar på vart man kan få tag på bra sådana annars? Som helst inte är för dyra.. Apoteket har kanske? Någon som vet nån bra sort och vart den säljs i så fall?

stödstrumpor har jag sköna från åhlens, apotekets i bomull kliar
    ska skaffa i nylon oxå
  • Zora

Madelen21: Attans vad dyrt! Ska nog fråga BM faktiskt.

Vad bra att han tar semester! Önskar min gjorde det också, men det lär knappast hända...

• Zora
    Hannathu skrev 2013-03-20 15:59:18 följande:
    Det sätter förhoppningsvis igång på natten eller tidig morgon  - det verkar göra det för de flesta. Då är han väl hemma?

En timma borde inte vara några större problem men man vet aldrig.

stödstrumpor har jag sköna från åhlens, apotekets i bomull kliar
    ska skaffa i nylon oxå
    Jo, natt och tidig morgon är han ju hemma, får väl hoppas på att det sätter igång då :)

Är det stödstrumpbyxor, eller vanliga som är lägre? Skulle helst vilja ha strumpbyxor.. får ta mig in till Åhlens och kika nån dag.
  • Hannathu
    Zora skrev 2013-03-20 16:01:52 följande:
    Jo, natt och tidig morgon är han ju hemma, får väl hoppas på att det sätter igång då :)

Är det stödstrumpbyxor, eller vanliga som är lägre? Skulle helst vilja ha strumpbyxor.. får ta mig in till Åhlens och kika nån dag.

Det är knästrumpor tyvärr
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~