Zora skrev 2013-03-20 15:47:29 följande:
Funderar lite på när, alltså från vilken vecka, det är lämpligt för sambon att hålla sig inom rimligt avstånd från hemmet (inför förlossningen) och vad är ett rimligt avstånd (i tid)?
Min sambo jobbar oftast ca 10 mil från hemmet och det tar ju ungefär en timme för honom att ta sig hem, borde ju vara hanterbart.. men ibland blir han i vägskickad längre bort.. kan ju vara bra att veta när han ska börja säga nej till sånt (sen tycker han inte att han kan säga nej om han blir iväg skickad trots att dagen för förlossningen kanske är nära, vilket jag kommer att kräva att han gör. Jag vägrar åka till BB själv! Borde ju arbetsgivaren fatta också tycker jag.)
Är första barnet för oss båda och jag har ingen aning alls hur jag ska veta när det är dags och när det bara är förkänningar. Man vill ju inte kalla hem honom på falskt alarm.
Det sätter förhoppningsvis igång på natten eller tidig morgon - det verkar göra det för de flesta. Då är han väl hemma?
En timma borde inte vara några större problem men man vet aldrig.
Zora skrev 2013-03-20 15:08:12 följande:
Aha! Då är dom säkert superbra! Funderar på vart man kan få tag på bra sådana annars? Som helst inte är för dyra.. Apoteket har kanske? Någon som vet nån bra sort och vart den säljs i så fall?
stödstrumpor har jag sköna från åhlens, apotekets i bomull kliar
ska skaffa i nylon oxå