• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • hea

Jag är sugen på gott hela tiden, fick syn på en blåbärsmuffins i butiken, var tvungen att köpa den. Tänk vad besviken jag blev när det bara var en tsk blåbärssylt i ena änden av muffinsen. Tur att jag köpte en chokladmuffins också  

• MissMe83

Någon mer än jag som har en konstig känsla innuti snippan? Som ett tryck lixom . Gör inte ont men är väldigt obehagligt och irriterande. Vad beror det på??

• Oreos

Ang stödstrumpor så beställde jag några par från butik21.com väldigt snabb leverans och inte så väldigt dyrt. De hade massor med modeller och färger.

• Happymom

MissMe83, ja, jag har också ett sånt tryck! Funderar på om det kan bero på att bebis lagt sig med huvudet neråt (typ fixerat sig), men jag vet inte. Min dotter fixerade sig aldrig (förrän på BB). Eller så är det någon sorts foglossning.

Zora, är det ditt första barn? För de allra flesta tar förlossningsarbetet mellan 12-18 h (och väntar man tills det är ca 2 minuter mellan värkarna är det i regel ca 2 h kvar). För omföderskor är snittet 6-12 h. Så risken att din kille inte hinner hem är inte så stor, men förstår att du vill ha honom nära.

m.vardguiden.se/c.jsp

• Solrosen82

Zora: Jag såg att det fanns gravidstödstrumpbyxor på Apoteket när jag köpte stödstrumpor. Så kolla där :)

• Kickilina
    MissMe83 skrev 2013-03-20 14:36:40 följande:
    Kicklina: skönt att höra! Tror min mål vikt är 35+ i så fall ha ha. Har gått upp 13 kg ca hittils
    Äter inte speciellt onyttigt. Kan det ha å göra med att mitt BMI låg på 19 när jag blev gravid? Att kroppen suger åt sig extra menar jag
    Det tror jag absolut! Du kanske tom låg under din kropps egentliga önskevikt innan du blev gravid. Och under graviditeten skall du förutom att nära ditt barn, även bygga resurser för att kunna amma (även om man inte väljer att göra det) Finns ju kvinnor som tvingas sluta amma pga alldeles för stor viktförlust där de inte byggts upp nog med resurser under graviditeten...
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~