• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Kickilina
    MissMe83 skrev 2013-03-20 19:52:48 följande:
    Någon mer än jag som har en konstig känsla innuti snippan? Som ett tryck lixom . Gör inte ont men är väldigt obehagligt och irriterande. Vad beror det på??
    Nu kommer jag med info igen
    Ökat tryck på blodkärlen i underlivet pga växande livmoder och ökad genomblödning leder till ett svullet underliv. Underlivet kan se ut att vara i 7:e månaden också...
  • Kickilina

...bebisen lägger sig inte tillrätta såhär tidigt. Tidigast v 33-34 men kan även dröja på sig som tills förlossningen...

• MissMe83

Kicklina: tack för all info. Känns tryggt att ha dig här men gillar inte att min kropp bestämmer över mig! Har svårt att röra mig och tycker bättre om mitt smala vältränade jag
    Aha är det därför mitt underliv känns helt galet. Ser ju inte hur det ser ut har en bula ivägen ha ha. Får fråga mannen.

• Kickilina
    MissMe83 skrev 2013-03-20 21:13:25 följande:
    Kicklina: tack för all info. Känns tryggt att ha dig här men gillar inte att min kropp bestämmer över mig! Har svårt att röra mig och tycker bättre om mitt smala vältränade jag
    Aha är det därför mitt underliv känns helt galet. Ser ju inte hur det ser ut har en bula ivägen ha ha. Får fråga mannen.
    Skrattande
  • Happymom

Dessa graviditetshormoner alltså!
    Jag kom hem sent från jobbet igår och gick direkt och la mig. På natten gick jag upp för att dricka och såg då att köket såg ut som ett bombnedslag. Sambon var ledig igår och har inte gjort ett smack hemma. Bara suttit och spelat online hela dagen (dottern var på förskolan), tränat en sväng och inget mer. Jag var så arg att jag var tvungen att gå och lägga mig i dotterns säng för att alls kunna somna om!

• MissMe83

Happymom: ha ha ha ååå vad jag känner igen mig. Fast jag hade väckt honom, skällt ut honom å kastat ut honom på soffan. Du va ju snäll
    Hur reagerade han i morse?

• Pernilla74

Jag beställde stödstrumpbyxor på nätet. Bara googlade på det och hittade en sida. Men hu, dom satt så hårt över magen så jag har inte använt dom, plus att det gick små maskor på tvären när jag satte på dom första gången. Har för mig att jag hade stayups när jag var gravid sist, för jag får så fula åderbråck på knäna så dom måste över där. Nån som vet var man köper sånna ?

• Zora
    Happymom skrev 2013-03-20 20:36:11 följande:
    MissMe83, ja, jag har också ett sånt tryck! Funderar på om det kan bero på att bebis lagt sig med huvudet neråt (typ fixerat sig), men jag vet inte. Min dotter fixerade sig aldrig (förrän på BB). Eller så är det någon sorts foglossning.

Zora, är det ditt första barn? För de allra flesta tar förlossningsarbetet mellan 12-18 h (och väntar man tills det är ca 2 minuter mellan värkarna är det i regel ca 2 h kvar). För omföderskor är snittet 6-12 h. Så risken att din kille inte hinner hem är inte så stor, men förstår att du vill ha honom nära.

m.vardguiden.se/c.jsp?cid

Ja, det är första barnet och du har ju förstås rätt i att att hiner hem Hade bara kännts ännu bättre om han var hemma direkt det drar igång, så man har någon att luta sig mot så att säga.
  • Madelen21

vet att detta inte är en bildtråd men jag lägger iaf in magbilden här oxå :)

lägger även in 2 bilder på syskonen :)

Vecka 28 idag och 90 dagar kvar <3 tog bilder från lite olika vinklar :)

Minstingen Theo 2½ år :) Väntar spänt på att bli storebror <3

å så storasyster Agnes 5½ år.  

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~