Anonym (Ångerfull) skrev 2012-10-29 16:08:40 följande:
Folk blir ju lika upprörda som om jag hade kokat en kanin !! Hallå !En onepiece är ett dött fult plagg utan känslor
Nej jag blir knappast upprörd av att koka kaniner. Då kaniner/harar är något som jag faktiskt käkar när tillfälle ges.
Nu var det längesedan jag åt en god kaninstuvning, hoppas att morfar har skjutit en hare nästa gång jag hälsar på honom.
Det är mer upprörande att se folk som är så jäkla omogna att de skall skapa ursäkter för sig själva till varför de skall ha rätt att bränna den andres kläder, misshandla, slå sönder den andres saker etc etc, och så lägger de skulle på partnern genom att säga för sig själv: "hade h*n bara gjort <fyll i valfri kass ursäkt här>, så hade jag inte behövt bränna partnerns kläder, misshandla, slå sönder den andres saker etc etc..
Det är upprörande är denna jävla självrättfärdig som DU och några andra till i denna tråden sysslar med.
Om DU var så "desperat" för att den var så sunkigt och ful så hade du kunna varit jäkligt nykter i skallen i stället och tvättat den i stället. Men att
försöka indirekt/ styra över en annan människa var denna skall göra (klä sig, bete sig etc) och inte göra (klä sig, bete sig etc) är alltid fel.
Som sagt plagget är dött och känslolöst det håller jag med om.
Ditt agerande är som plagget, d.v.s dött och känslolöst.