• OnlyZ

Bukplastik..

Ja nu har jag blivit bevliljad en bukplastik, den ska ske någon gång ibörjan på nästa år. Open ska ske på St göran pga att Karolinska hade fullt.. Ska göra en stor bukplastik.. Är ni fler där ute som snart ska göra en op? Eller någon som gjort en op som kanske vill dela med sig lite och kanske vill svara på lite av mina frågor?

• Svar på tråden Bukplastik..
  • Anonym (FD Fetto)

Hur gjorde du för att bli beviljad bukplastik genom landstinget? Har du genomgått en GB-op? Då är det tydligen lättare... Jag har gått ner i vikt på egen hand och har en del "maghäng" jag vill bli av med men har inte tagit mod till mig att gå till VC ännu...

• Anonym
    Anonym (FD Fetto) skrev 2012-11-06 08:17:23 följande:
    Hur gjorde du för att bli beviljad bukplastik genom landstinget? Har du genomgått en GB-op? Då är det tydligen lättare... Jag har gått ner i vikt på egen hand och har en del "maghäng" jag vill bli av med men har inte tagit mod till mig att gå till VC ännu...

Det låter intressant, har efter flera graviditeter och kejsarsnitt ett rejält bukhäng, hur gör man för att få en plastikoperation beviljad
  • OnlyZ

Jo jag har gjort en gbp.. Har gått ner 56 kilo, gick till vc och sa att jag ville bli av med hänget. Då tog dom bilder och skickade till KS.. Ibland vill vc att man själv ska ta bilderna.. Sen fick jag en kallelse till ks och träffade en kille som ställde en massa frågor och tittade på magen.. Han sa att jag absolut kommer att få en op. Senare fick jag en kallelse till en kirurg.. Och på den vägen är det..

• Anonym (FD Fetto)
    Anonym skrev 2012-11-06 08:24:42 följande:

Det låter intressant, har efter flera graviditeter och kejsarsnitt ett rejält bukhäng, hur gör man för att få en plastikoperation beviljad
    Kejsarsnitt är förödande för magen... =( Hade jag vetat det så hade jag inte frivilligt valt kejsarsnitt... Men det är lätt att vara efterklok. Har fött en vaginalt och då var det inga problem med häng efter.... Gjorde sedan två kejsarsnitt o vips hade jag ett mindre smickrande häng... suck!

• Anonym (jag med)

jag har gjort en bukplastik för exakt ett år sedan, på StG. har aldrig varit speciellt överviktig men mitt första barn föddes med snitt och magen blev heeeelt fördärvad! Nu är den såååå platt och fin haha. hade dock problem med infektioner i nästan 6 månader efter open, så 20 cm av ärret är jättebrett, knöligt och svart. Så det kommer aldrig bli några minibikinis för mej, men med kläder på är den grym!

• OnlyZ

Ok! Ja för jag snackade med min kirurg igår och då berättade jag att jag haft problem med infektioner osv tidigare, då sa hon att dom sätter mig på en kur antibiotika innan open.. Fick du det?

• Anonym
    Anonym (jag med) skrev 2012-11-06 11:59:32 följande:
    jag har gjort en bukplastik för exakt ett år sedan, på StG. har aldrig varit speciellt överviktig men mitt första barn föddes med snitt och magen blev heeeelt fördärvad! Nu är den såååå platt och fin haha. hade dock problem med infektioner i nästan 6 månader efter open, så 20 cm av ärret är jättebrett, knöligt och svart. Så det kommer aldrig bli några minibikinis för mej, men med kläder på är den grym!
    Hej !
    Fick du operationen betald ? 
  • Anonym (jag med)

Ja jag fick open betald, hade då BMI 24 (man måste ha under 25) och ett häng på 6-7 cm + massa problem med svamp, irritation i vecket etc. Och psykiskt, aldrig badat med mina barn, aldrig visat magen för min sambo etc etc
    Ja jag fick antibiotika innan open, men det blev utöver det 7 kurer de efterföljande 6 månaderna + omläggning varannan dag på VC, varet bara rann och jag hade kompresser siza nattbinda! Grymt vidrigt! men som sagt, nu är det bra förutom det breda ärret/hålet, och hundöron på båda sidor ( 1-2 cm hudflikar som sticker ut som små babyfingrar haha) men de går att korrigera...

• OnlyZ

Åh fy det låter ju jätte jobbigt! Vet man varför du fick en sån illa infektion? Hur länge fick du stanna kvar på sjukhuset?

Svar på tråden Bukplastik..