• OnlyZ

Bukplastik..

Ja nu har jag blivit bevliljad en bukplastik, den ska ske någon gång ibörjan på nästa år. Open ska ske på St göran pga att Karolinska hade fullt.. Ska göra en stor bukplastik.. Är ni fler där ute som snart ska göra en op? Eller någon som gjort en op som kanske vill dela med sig lite och kanske vill svara på lite av mina frågor?

• Svar på tråden Bukplastik..
  • OnlyZ
    Lattjo skrev 2013-03-18 09:34:51 följande:
    Jo jag insåg hur mycket jag missat att fråga när jag var på den första bedömningen. Min kompis fick ett muslyft också, jag tror nog att det blir lite så automatiskt eftersom dom måste dra åt från alla håll :) Jag hoppas på det iaf för det är hängigt där med... :(

Jo visst blir det ju ett lyft, behövs här med! Har alltid haft "bullfitta" (finns det nått trevligare ord för det???) men när jag gick upp i vikt så gick även den upp i vikt och blev ännu större =P Hahaha.. Sen när jag gick ner igen så blev även fettet där mindre.. Men inte vill huden följa med inte!! Dumma hud!! Allt bara hänger.. Ursha!
  • Lattjo
    OnlyZ skrev 2013-03-18 09:50:18 följande:

Jo visst blir det ju ett lyft, behövs här med! Har alltid haft "bullfitta" (finns det nått trevligare ord för det???) men när jag gick upp i vikt så gick även den upp i vikt och blev ännu större =P Hahaha.. Sen när jag gick ner igen så blev även fettet där mindre.. Men inte vill huden följa med inte!! Dumma hud!! Allt bara hänger.. Ursha!
    Mmm, musen min ser gräslig ut. När jag sa till killen att jag ville ha ett muslyft fattade han ingenting. Vaddå den hänger ju inte. Vänta nu men tittar vi på samma mus eller tänker du på någon annan flickvän nu, haha! Ungefär som när läkaren på KS bad att få kolla brösten för att se om dom skulle lyftas på en gång. Nej men dom är ju inte så hängiga. Va? Är dom inte, tänk när dom hänger halvvägs till naveln tycker jag nog dom är hängiga ;)
  • OnlyZ
    Lattjo skrev 2013-03-18 10:00:21 följande:
    Mmm, musen min ser gräslig ut. När jag sa till killen att jag ville ha ett muslyft fattade han ingenting. Vaddå den hänger ju inte. Vänta nu men tittar vi på samma mus eller tänker du på någon annan flickvän nu, haha! Ungefär som när läkaren på KS bad att få kolla brösten för att se om dom skulle lyftas på en gång. Nej men dom är ju inte så hängiga. Va? Är dom inte, tänk när dom hänger halvvägs till naveln tycker jag nog dom är hängiga ;)

Haha, ja ibland verkar det verkligen som att man själv har en HELT annan bild av sig själv än vad andra har! Eller så ljuger bara alla! Haha
  • kitkat

Har varit ofrivilligt frånvarande här. Efter en telefonuppdatering kan jag inte skriva i kommentarsrutan. Har nästan aldrig datorn på. Nu blev jag dock "tvungen".

Only, imorgon är det väl dags för dig?
    Jag håller tummarna för att allt går vägen för dig!
    Uppdatera! :)

Ja, mitt var ett kejsarsnitt gone bad. Jag är glad att de räddade livet på min pojke, men är inte lika nöjd med påsen jag fick på köpet på magen. :S Förra året på standard gynkoll gav bm mig en spegel ochbad mig ta en titt. Hon tyckte det var sunt att alla hennes patienter får passa på att kolla lite. Jag ryste! Sladder sladder.... En gång i tiden var även den fast oc hfin, men nu... ingen mus, utan råtta. bisamråtta! Urk! Tack och lov lyfter de den också!

Iom att jag var så stor under graviditeten så är jag rejält slapp över hela magen. Så det blir full bukplastik, trots att det är snittet/påsen som jag sökte för.

Ikväll skickade jag till mina vårdkontakter och bad om att få bli opererad så jag hinner kureras innan sommarsemestern. Eller att jag opereras efter rötmånad.              

• OnlyZ

Yes! Imorgon är det dags =) Ska bli skönt! Självklart kommer jag att uppdatera, förmodligen på onsdag när jag kommit hem =)

Men va skönt ändå att dom fixar till problemet och mer där till! Hoppas du får hem det där magiska brevet snart  

• kitkat
    OnlyZ skrev 2013-03-19 05:03:58 följande:
    Näää nu gick det minsann inte att sova längre! Hehe fixa och sona lite =)

OnlyZ skrev 2013-03-19 05:03:58 följande:
    Näää nu gick det minsann inte att sova längre! Hehe fixa och sona lite =)

Jag förstår att du är spänd och förväntansfull. Antar att du sover nu! Hoppas det gått bra!!!
Svar på tråden Bukplastik..