• OnlyZ

Bukplastik..

Ja nu har jag blivit bevliljad en bukplastik, den ska ske någon gång ibörjan på nästa år. Open ska ske på St göran pga att Karolinska hade fullt.. Ska göra en stor bukplastik.. Är ni fler där ute som snart ska göra en op? Eller någon som gjort en op som kanske vill dela med sig lite och kanske vill svara på lite av mina frågor?

• Svar på tråden Bukplastik..
  • Ölandstokan

Jag är skit rädd för op, rädd för smärtan och komplikationer.

Fick ett akutsnitt för 4 år sedan och det var jobbigt, kan tänka mig att detta blir värre eftersom det är fler stygn.

Men som sagt, måste försöka att inte tänka så mkt på allt det där, utan bara följa på dagarna som kommer.

Vill oxå ha min tid NU!! så man hinner ladda lite.

Har ni tagit många kort på er nu på alla vinklar och vråer kul att se sen hur resultatet blir.        

(¯`°?.¸ ♥♥ Madeleine ♥ Markus ♥ William ♥ Alice ♥♥¸.?°´¯)
  • OnlyZ

Fast dom säger att snitt är värre för då är d flera lager man skär igenom.. Fast det är väll olika för alla.. Jag har inte haft så fasligt ont efter mina snitt, förutom när jag fick infektion i det.. D va inge vidare.. Men det gick över snabbt..

Nä en massa bilder har jag inte tagit.. Ska väll kanske göra det =P  

• Ölandstokan

Jag hoppas du har rätt, snitt e värre än en bukop

Hoppas det ligger ett brev till mig idag från kirurgen, jag springer ut till brevlådan så fort jag ser posten, men det brukar alltid bli ett " nähä " men snart så *hoppas*   

• Ölandstokan

Jo en undran till er...

När jag var på bedömning för min bukop så sa han att han antagligen skulle snitta lite så "Doris" inte skulle hänga så mkt, har hört att många måste raka sig där nere då men det är ingen som sagt något om detta till mig.

Något ni vet? man kanske skulle ta och raka sig lite en då ifalla att

• OnlyZ

Hoppas du får ditt brev snart!!

Jag har oxå funderat på det men jag tror att dom skulle sagt något isåfall.. Jag tror att om det ska göras så gör dom det.. Kanske? =P Eller på op dagen när dom ritar så kanske dom ser om det behövs elr inte, kanske man får göra det då?

• Ölandstokan

Inget brev idag heller

Ja det är nog som du skrev, att dom kollar det när man väl är där

• Ölandstokan

Jag var på bedömning 22 dec 2012
    skulle fått min op nu den 6/3 men fick ju avboka den.

Jag fick ett tel samtal från dom i början på mars för dom hade fått en avbokning men det skulle vara dagen efter det samtalt och det var ju kört, måste ju ha några dagar på mig att förbereda både hemma och jobbet.

Tycker därför att jag inte kan hamna så långt till baka i kön.

Har mailat till dom idag på mina vårdkontakter och frågat så hoppas jag att dom hör av sig snarast          

• Anonym (fettoarm)

Hej! Tänkte ställa en lite OT fråga men jag gissar att ni gått ner i vikt(kan ju vara efter barn också iofs) och att det är därför ni vill bukopa er? Jag måste fråga.. hur ser era armar ut efter (ev.) viktnedgången? Har huden dragit ihop sig eller har ni gått göra något det? 
    Startade en tråd precis men kan ju pröva lyckan här också :)
     www.familjeliv.se/Forum-4-46/m69157115.html 

Svar på tråden Bukplastik..