• OnlyZ

Bukplastik..

Ja nu har jag blivit bevliljad en bukplastik, den ska ske någon gång ibörjan på nästa år. Open ska ske på St göran pga att Karolinska hade fullt.. Ska göra en stor bukplastik.. Är ni fler där ute som snart ska göra en op? Eller någon som gjort en op som kanske vill dela med sig lite och kanske vill svara på lite av mina frågor?

• Svar på tråden Bukplastik..
  • Lattjo
    OnlyZ skrev 2013-03-16 16:43:36 följande:

Ok! Jag har stått i kö på st göran ett bra tag nu.. Dom hade ju sån otur med kirurgerna där att det stod helt stilla en längre tid, ena kirurgen bröt armen, den andra vabbade och den tredje va sjuk.. Elr nått sånt =P Så nu när jag ska opa mig på tisdag så är det den privata kirurgen som ska opa mig, tydligen är det han som har lärt upp dom andra.. Så jag känner mig rätt trygg =)
    Jag hoppas det går bra för dig men det ska nog inte vara några problem. Ett råd är dock att inte låta någon komma med snask till dig för kirurgen blir galen då. Han hade sagt till min kompis att såna som hon (också gbp-opad) fick minsann inte äta godis någonsin igen. Då hade hennes man kommit förbi med godis så det var inte ens hon som bestämt att det skulle stå där ;)
  • OnlyZ
    Lattjo skrev 2013-03-16 16:52:27 följande:
    Jag hoppas det går bra för dig men det ska nog inte vara några problem. Ett råd är dock att inte låta någon komma med snask till dig för kirurgen blir galen då. Han hade sagt till min kompis att såna som hon (också gbp-opad) fick minsann inte äta godis någonsin igen. Då hade hennes man kommit förbi med godis så det var inte ens hon som bestämt att det skulle stå där ;)

Haha tack! Men det är nog ingen risk att han gör det =P
  • Lattjo
    OnlyZ skrev 2013-03-17 18:13:46 följande:
    Nu närmar det sig med rasande fast! Det är sååå spännande =D
    Spännande! Hoppas att allt går toppen. Har du fått ta prover och sånt innan eller? Jag hade folsyrebrist sist jag kollade mig men hoppas att en sån sak inte kommer stoppa nått men det känns inte so, det bporde det :)
  • OnlyZ
    Lattjo skrev 2013-03-17 18:32:43 följande:
    Spännande! Hoppas att allt går toppen. Har du fått ta prover och sånt innan eller? Jag hade folsyrebrist sist jag kollade mig men hoppas att en sån sak inte kommer stoppa nått men det känns inte so, det bporde det :)

Jag tog prover för två veckor sen.. Så dom borde ju hört av sig om proverna visade nått tokigt. Men jag ska ringa dom imorgon, har en fråga elr två jag vill ha svar på =)

Jag har börjat packa väskan, är väldigt van att hänga på sjukhus så nått jag har lärt mig är att det är långtråkigt! Så en massa korsordstidningar och en bra bok har jag packat ner =) Sen byxor, trosor, strumpor och linne och tröja.. Ska väll leta reda på tofflor oxå.. Sen e det ju en del saker som man inte kan packa förrens samma dag!..  =D 
  • OnlyZ

Nu ringde jag och fick svar på mina frågor.. Har lite av ett ganska stort kontrollbehov =P hehe.. Men oj så trevlig hon va som jag fick prata med! Hon förkalarde allt väldigt tålmodigt =D Ang rakningen som vi snackade lite om tidigare så gör dom det om det skulle behövas! =)

• Lattjo
    OnlyZ skrev 2013-03-18 08:05:42 följande:
    Nu ringde jag och fick svar på mina frågor.. Har lite av ett ganska stort kontrollbehov =P hehe.. Men oj så trevlig hon va som jag fick prata med! Hon förkalarde allt väldigt tålmodigt =D Ang rakningen som vi snackade lite om tidigare så gör dom det om det skulle behövas! =)
    Nu har jag missat nått, måste jag läsa igenom hela tråden ;) Raka? Musen eller? Får du muslyft också? Måste skriva ner alla mina frågor så jag kan fråga när jag är där på besöket...
  • OnlyZ

Hehe det va jag och Ölandstokan som funderade lite kring det där! Jag ska inte göra lyft men om snittet hamnar bland busken så behöver man ju raka.. Vi visste inte om man skulle göra det hemma innan eller om dom gör det eller om man gör det själv på sjukhuset.. Men på St göran så gör dom det om det behövs =)

Ja skriv ner!! När man väl står där så tappar man minst 50% av frågorna =P 

• Lattjo
    OnlyZ skrev 2013-03-18 09:30:24 följande:
    Hehe det va jag och Ölandstokan som funderade lite kring det där! Jag ska inte göra lyft men om snittet hamnar bland busken så behöver man ju raka.. Vi visste inte om man skulle göra det hemma innan eller om dom gör det eller om man gör det själv på sjukhuset.. Men på St göran så gör dom det om det behövs =)

Ja skriv ner!! När man väl står där så tappar man minst 50% av frågorna =P 
    Jo jag insåg hur mycket jag missat att fråga när jag var på den första bedömningen. Min kompis fick ett muslyft också, jag tror nog att det blir lite så automatiskt eftersom dom måste dra åt från alla håll :) Jag hoppas på det iaf för det är hängigt där med... :(
Svar på tråden Bukplastik..