• OnlyZ

Bukplastik..

Ja nu har jag blivit bevliljad en bukplastik, den ska ske någon gång ibörjan på nästa år. Open ska ske på St göran pga att Karolinska hade fullt.. Ska göra en stor bukplastik.. Är ni fler där ute som snart ska göra en op? Eller någon som gjort en op som kanske vill dela med sig lite och kanske vill svara på lite av mina frågor?

• Svar på tråden Bukplastik..
  • OnlyZ

Nu har jag fått min tid! 21 maj 07,30

Men jag ska ringa till sjukhuset och c om jag kan utnyttja vårdgarantin nånting! Om jag opererar mig den dagen så har jag väntat 11 månader. Jag behöver verkligen skynda på med open! Vi ska flytta och vi kan inte flytta förrns jag har ett jobb, jag kan inte söka jobb förrns jag e klar med open.. Nu har jag anställning på bemanningsföretag och det finns ingen garanti för uppdrag... Åh vad allt bara drar ut på tiden! =( 

• kitkat
    OnlyZ skrev 2013-03-04 19:19:16 följande:
    Nu har jag fått min tid! 21 maj 07,30 Men jag ska ringa till sjukhuset och c om jag kan utnyttja vårdgarantin nånting! Om jag opererar mig den dagen så har jag väntat 11 månader. Jag behöver verkligen skynda på med open! Vi ska flytta och vi kan inte flytta förrns jag har ett jobb, jag kan inte söka jobb förrns jag e klar med open.. Nu har jag anställning på bemanningsföretag och det finns ingen garanti för uppdrag... Åh vad allt bara drar ut på tiden! =( 

OnlyZ skrev 2013-03-04 19:19:16 följande:
    Nu har jag fått min tid! 21 maj 07,30 Men jag ska ringa till sjukhuset och c om jag kan utnyttja vårdgarantin nånting! Om jag opererar mig den dagen så har jag väntat 11 månader. Jag behöver verkligen skynda på med open! Vi ska flytta och vi kan inte flytta förrns jag har ett jobb, jag kan inte söka jobb förrns jag e klar med open.. Nu har jag anställning på bemanningsföretag och det finns ingen garanti för uppdrag... Åh vad allt bara drar ut på tiden! =( 

Grattis!!! Vad skönt det måste vara att ha en tid att se fram emot! Kolla läget om du kan få tiden tidigarelagd, det vore skönt för dig att ha det avklarat...
  • OnlyZ
    kitkat skrev 2013-03-04 21:09:24 följande:

Grattis!!! Vad skönt det måste vara att ha en tid att se fram emot! Kolla läget om du kan få tiden tidigarelagd, det vore skönt för dig att ha det avklarat...

Tack! Jo självklart är det skönt men jag blev chockad, trodde verkligen att den skulle bli av denna månad! Men men, ringer sjukhuset imorgon och hör vad dom har att säga.. =)
  • OnlyZ

Sådärjaa!! Nu har jag fixat mig en ny op tid! =D Det blir av den 19 mars! Hehe gud va skönt!! Oh vad jag längtar! Två veckor kvar =)

• kitkat
    OnlyZ skrev 2013-03-06 12:32:16 följande:
    Sådärjaa!! Nu har jag fixat mig en ny op tid! =D Det blir av den 19 mars! Hehe gud va skönt!! Oh vad jag längtar! Två veckor kvar =)

OnlyZ skrev 2013-03-06 12:32:16 följande:

Oj vilken skillnad! Tyckte det var värt ett försök men tänkte att risken är stor att det inte blir nån förändring! Grattis! Två veckor kvar! Fick du info om den där svampen man ska tvätta sig med? Är det några fler förberedelser?
  • OnlyZ

Eller hur! Det va någon som hade avbokat så då fick jag den tiden istället =)

Jag va på apoteket och köpte en spec tvål som jag ska tvätta hela kroppen med, även håret,,
    Njaa det e väll det gamla vanliga innan op, fasta efter 24,00, tvätta sig noga, ta bort smycken o liknande, vara utvilad.. Ska bli så kul! Jag gillar att operera mig =P Gillar känslan när man ligger där på op bordet i varma filtar, man har fått lite lugnande så man känner sig lite busig, dom kommer och klappar på en och pratar med lungnande röst, sen säger man godnatt.. Sen vaknar man och e aldeles groggy.. Härlig känsla =) Haha   

• Ölandstokan

Oj GRATTIS!!

Vilken tur att du fick en tidigare tid

Själv fick jag en tid 6/3 men var tvungen att tacka nej för min son skulle op in rör i öronen så nu hoppas jag snart på en ny tid

Ska bli så spännande att höra av dig sedan hur det gick och hur det känns ( typ värk) 
    Lycka till

(¯`°?.¸ ♥♥ Madeleine ♥ Markus ♥ William ♥ Alice ♥♥¸.?°´¯)
  • kitkat

jA nu börjar det att dra ihop sig för er! Jag väntar fortfarande på tid... Är ju orolig för att semestern skiter sig i början av juli... Tänkte via mina vårdkontakter fråga dem om det går att snabba på lite... Jag känner precis det motsatta dig Only. Jag är rädd för att opereras. Rädd för att inte vakna igen. Rädd för komplikationer. Rädd för infektion eller problem med läkningen. Fast mitt akutsnitt under rötmånad gick ju bra. Ölandsroken, hur känner du inför operation?

• OnlyZ
    Ölandstokan skrev 2013-03-11 08:49:38 följande:
    Oj GRATTIS!!

Vilken tur att du fick en tidigare tid

Själv fick jag en tid 6/3 men var tvungen att tacka nej för min son skulle op in rör i öronen så nu hoppas jag snart på en ny tid

Ska bli så spännande att höra av dig sedan hur det gick och hur det känns ( typ värk) 
    Lycka till

Tack!
    Det e synd när man behöver tacka nej =/ Hoppas du får snart tid då! Kul =)

Jo jag kommer berätta för er hur det går med mig, men tänk på att det e väldigt olika för alla!

• OnlyZ
    kitkat skrev 2013-03-11 10:31:22 följande:
    jA nu börjar det att dra ihop sig för er! Jag väntar fortfarande på tid... Är ju orolig för att semestern skiter sig i början av juli... Tänkte via mina vårdkontakter fråga dem om det går att snabba på lite... Jag känner precis det motsatta dig Only. Jag är rädd för att opereras. Rädd för att inte vakna igen. Rädd för komplikationer. Rädd för infektion eller problem med läkningen. Fast mitt akutsnitt under rötmånad gick ju bra. Ölandsroken, hur känner du inför operation?

Än så länge behöver du nog inte oroa dig över semestern, om du klarar dig utan komplikationer förstås! Och så är det väll bäst att man tänker =) Jag har fått infektion i mina sår, jag har haft problem med läkningen, allt det där har jag gått igenom, och det har gått bra! Det är ungefär som att föda barn, när man är mitt uppe i det är det fruktansvärt jobbigt, men sen glömmer man bort det och kan göra det ingen.. Inte för att jag har fött barn naturligt men jag har hört att det är så =P Hehe.. Och att inte vakna upp efter nedsövning är nog inte särskillt vanligt längre.. Så tänk inte på det =) Försök att inte tänka på det dåliga så mycket alls! Ta det som det kommer.. Livet blir så mycket svårare om man går runt om oroar sig över saker och ting =) Tänk att allt kommer att gå bra men om det inte skulle vara fallet så får du vara stark och ta tag i det allt eftersom.. Pepp pepp!! =P
Svar på tråden Bukplastik..