• OnlyZ

Bukplastik..

Ja nu har jag blivit bevliljad en bukplastik, den ska ske någon gång ibörjan på nästa år. Open ska ske på St göran pga att Karolinska hade fullt.. Ska göra en stor bukplastik.. Är ni fler där ute som snart ska göra en op? Eller någon som gjort en op som kanske vill dela med sig lite och kanske vill svara på lite av mina frågor?

• Svar på tråden Bukplastik..
  • youngma90

Här är en till som snart ska göra bukplastik. Dock betalar jag själv =( eller mina föräldrar, hehe.

Gick upp från 60 till 105 kg under graviditeten. Fick havandeskapsförgiftning och steg ngt kopiöst i vikt sista två veckorna.. Gick ner till 60 snabbt, men kroppen är ju HELT förstörd. Fick inte op beviljad då jag inte har bukhäng, bara hängskinn... och rejält delad magmuskelatur.

26 nov är det dags! Sjukt nervös

• youngma90

Har helt missat att svara här, men nu är det två dagar sedan op och jag fick komma hem igår. Jag har mått ganska bra men haft mycket ont, vilket inte är så konstigt,

Har inte sett ngt av magen än. Stort bandage på.

Fråga om det är ngt annat ni vill veta =)

• OnlyZ

Men va kul att det är gjort! Och va skönt att allt gick bra =) Grattis! Jag längtar tills det e dags, har inte fått något datum än men vet att det blir i början av nästa år.. Har du köpt tros-gördlar?

• youngma90

Nää. Ska få imorgon på återbesöket. Det ingick i priset.

=)

• Smulan87

jag har redan gjort en bukplastik, kan va kul att "samlas" och prata om erfarenheterna =D

• OnlyZ
    youngma90 skrev 2012-11-29 00:02:10 följande:
    Nää. Ska få imorgon på återbesöket. Det ingick i priset.

=)

Hur gick det för dig?
  • OnlyZ
    Smulan87 skrev 2013-01-15 22:26:39 följande:
    jag har redan gjort en bukplastik, kan va kul att "samlas" och prata om erfarenheterna =D

Vart gjorde du din? Och hur gick det ? =)
  • Smulan87

Karlshamn/Blekinge. Via landstinget den 30 Maj 2012 :) Gick kanon! ska se om jag kan ordna en bild

• youngma90

Det har gått sådär för mig. Vill absolut inte skrämma ngn, för detta som jag fick är väldigt ovanligt enligt läkaren. Jag har fått ett djupt hål, stort som en femkrona rakt ner i magen. Har gått till läkaren varje dag i åtta veckor snart. Det liksom sprack upp... en vecka efter operationen. Det gör inte så jätteont men det är ju inte så kul direkt. Det som hände är inget jag skyller på läkaren utan jag hade jävligt otur...

Förutom det så mår musklerna bra i alla fall!

Svar på tråden Bukplastik..