• OnlyZ

Bukplastik..

Ja nu har jag blivit bevliljad en bukplastik, den ska ske någon gång ibörjan på nästa år. Open ska ske på St göran pga att Karolinska hade fullt.. Ska göra en stor bukplastik.. Är ni fler där ute som snart ska göra en op? Eller någon som gjort en op som kanske vill dela med sig lite och kanske vill svara på lite av mina frågor?

• Svar på tråden Bukplastik..
  • OnlyZ

Eller hur! Långt ovanför bikinilinjen! Hehe..

Men så drygt att sitta där och må skit för att sen bara få åka hem!! Det måste ju bli bättre nu!
    Får du inte högre dos av penicillinet? Skönt att du slapp inre blödning!! Fick det efter en op och vaknade upp på uppvaket och kände på en gång att det va något som stod fel till.. Mådde skit i flera timmar och vaknade lixom inte upp riktigt.. Mitt blodvärde sjönk och sjönk men det tog lång tid innan dom fattade, tillslut kom kirurgen och sa att dom skulle öppna upp mig igen, dom tömde mig på två liter blod =( Den kirurgen va inte mig favorit =P

Bli frisk nu!!!

• 7 michelingodingar

Nej jag får 1 gram x 3 i 7 dagar men någonting är fel, CRP hade ökat ytterligare idag och det är ett större hål i snittet mitt på magen där det öser ur var. Jag mådde faktiskt riktigt bra på fm men nu har jag fått frossa igen och ännu högre feber

• 7 michelingodingar

Ja, precis så är det. Jag vet inte vad jag ska göra och nu hjälper inte panodilen heller, jag mår riktigt uruselt. Är det inte bättre i morgon så åker jag in till akuten igen de måste ju hitta orsaken till detta!!

• OnlyZ

Ja asså när det gäller sjukvården så är det enda som funkar att tjata och tjata! Man kan få överdriva en del för att dom ska ta en på allvar också.. Det har jag märkt mycket tydligt just när jag fått alla mina tarmvred, jag har en väldigt hög smärttröskel just när det gäller magsmärtor, så när fått mina tarmvred så är jag uppe och trallar omkring och behöver ingen smärtlindring osv, så dom första gångerna fick jag överdriva smärtan jätte mycket för att dom skulle tro på mig att nått var fel, var dessutom "höggravid" första gången.. Men nu vet dom att när jag kommer in och säger att jag fått tarmvred att det går att lita på mig fast jag inte ligger ner och grimaserar =P Hehe.. Så på dom bara!! Något är ju allvarligt fel och det måste dom hitta! Det verkar ju inte vilja gå åt rätt håll tyvärr =(

• 7 michelingodingar

Gode tid du måste ha en sjutusans smärttröskel  

Febern har börjat gå neråt men jag mår inte så bra ändå. Nu har jag dessutom blivit jätteöm i ljumsken på vänster sida så jag funderar på om infektionen vandrar neråt Igår fick jag byta förband 2 gånger för att det varar så fruktansvärt ur snittet. FÅr nog ringa läkaren i morgon igen så han får kolla ljumsken och be om läkarintyg, jag är helt matt av detta och kommer aldrig orka jobba

• OnlyZ

Jo just när det gäller magen.. Men det är nog för att jag har haft ont i min mage hela mitt liv.. Det är gallstensanfall, det är tarmvred osv.. Det är alltid nått =P

Nä men nu får dom ta dig på allvar och kolla ordentligt! Kontakta läkaren idag och kräv att dom ska hjälpa dig.. Du måste ju få bli frisk! =(

• 7 michelingodingar

Det är på väg åt rätt håll iaf. CRP har gått ner och febern har försvunnit och jag har nu jobbat en vecka. Däremot så varar det fortfarande massor och jag får lägga om nytt förband 1-2 gånger varje dag. Ju mer jag rör mig desto mer öser det ut var. 
    Det är tur att jag jobbar inom vården själv (jobbar på en annan hälsocentral) för de har släppt det helt och hållet på min hälsocentral så jag har fått be om tider för omläggning och ringt och bett om nytt CRP för att se så det verkligen går neråt!! 
    Min navel har nu läkt och det är bara lite sårrugor kvar I morgon ska jag ner till min hälsocentral och en distriktssköterska ska titta på det igen. 

Däremot så har jag sett på höger sida av det stora snittet att det är som ett litet "hundöra" eller "flärp" elelr vad man ska kalla det för, längst ut på snittet ser så fult ut ju!!

• OnlyZ

Va bra att du mår bättre men va jobbigt det måste vara med varet! Blä =(
    Va tyckte dom om naveln då?

Oh nej.. Va tråkigt med flärpen!! Men tydligen så fixar dom ju till det gratis.. Iallafall här.. 

• 7 michelingodingar

Naveln är jättefin nu eller ja den är ju mörklila men inget geggigt sår iaf  

Det andra har precis läkt och jag har inte behövt lägg om det på några dagar men dessvärre så har jag fått ännu en infektion i ärret Det började i onsdags då jag kände att det började ömma på precis samma ställe och sätt som sist, igår sprack det upp ett nytt hål några cm från det tidigare hålen som sprack upp SÅ nu får jag ringa vårdcentralen i morgon, någonting måste det ju bero på!!

Svar på tråden Bukplastik..