• OnlyZ

Bukplastik..

Ja nu har jag blivit bevliljad en bukplastik, den ska ske någon gång ibörjan på nästa år. Open ska ske på St göran pga att Karolinska hade fullt.. Ska göra en stor bukplastik.. Är ni fler där ute som snart ska göra en op? Eller någon som gjort en op som kanske vill dela med sig lite och kanske vill svara på lite av mina frågor?

• Svar på tråden Bukplastik..
  • OnlyZ
    Smulan87 skrev 2013-01-16 22:31:04 följande:
    Karlshamn/Blekinge. Via landstinget den 30 Maj 2012 :) Gick kanon! ska se om jag kan ordna en bild

Va kul att du e nöjd =D
  • OnlyZ
    youngma90 skrev 2013-01-17 20:57:19 följande:
    Det har gått sådär för mig. Vill absolut inte skrämma ngn, för detta som jag fick är väldigt ovanligt enligt läkaren. Jag har fått ett djupt hål, stort som en femkrona rakt ner i magen. Har gått till läkaren varje dag i åtta veckor snart. Det liksom sprack upp... en vecka efter operationen. Det gör inte så jätteont men det är ju inte så kul direkt. Det som hände är inget jag skyller på läkaren utan jag hade jävligt otur...

Förutom det så mår musklerna bra i alla fall!

Jaha ok, ja det där har hänt mig oxå vid två andra operationer, kejsarsnitt och i ett av gbp såren.. Så I know all about that! Det va ju jobbigt att springa på v-centralen typ varje dag och byta förband och så, upplever inte häller att det gjorde ont, förutom om en av dom där gelepapprerna som dom stoppat ner i hålet hade fastnat lite.. Då gjorde det lite ont när dom skulle ta bort det..
  • mementa
    youngma90 skrev 2013-01-17 20:57:19 följande:
    Det har gått sådär för mig. Vill absolut inte skrämma ngn, för detta som jag fick är väldigt ovanligt enligt läkaren. Jag har fått ett djupt hål, stort som en femkrona rakt ner i magen. Har gått till läkaren varje dag i åtta veckor snart. Det liksom sprack upp... en vecka efter operationen. Det gör inte så jätteont men det är ju inte så kul direkt. Det som hände är inget jag skyller på läkaren utan jag hade jävligt otur...

Förutom det så mår musklerna bra i alla fall!
    Jag gjorde en stor plastik och det blev för mig som för dig. Fast jag sprack upp på vänstra sidan, ett hål som var ca 3 cm långt och 1½ cm brett.

Jag har idag en läkt grop.

Ångrar inte själva operationen, men hade stora problem och är omopererad 3 ggr.
    Jag är fortfarande inte nöjd med ärret , men magen är ju iaf borta...

Jag vill heller inte skrämma, men det finns alltid risk med alla operationer,  
  • Anonym

Jag funderar på en bukplastik. Har så pass delade magmuskler efter mina graviditeter, att magen putar ut som att jag vore gravid.. och bristningar överallt.
    Det jag undrar är om ni har sytt ihop era magmuskler vid operationen, och om ni i slutändan trots komplikationer tyckte att det var värt det?
    Vad kostade det för er?  

• OnlyZ

Min op blir ju genom landstinget, men dom sa att det skulle gå på ungefär 60,000 annars, det va på strandkleniken dom sa det..

• Anonym (izz)

Hej på er som gjort bukplastik :)

Jag funderar på att göra en bukplastik väldigt snart. Har sökt runt lite på webben och hittade en bra sida som skriver allt om bukplastik. Här är länken om du vill kolla själv: www.plastikoperationer.net/bukplastik-operation

Det står bland annat ”räkna med att det tar upp till 12-18 månader innan ärren slätar ut sig och bleknar. De kommer dock aldrig att försvinna helt men döljs i de flesta klädesplagg även badkläder”. Hur var det för dig med ärren? Jag är orolig över att det kommer bli väldig synliga ärr…

Tacksam för svar

• OnlyZ

Jag har en massa ärr på magen från andra operationer, och dom ser förjävliga ut.. Men jag tog inte hand om dom som man skulle, tejpa ska man ju göra i 6 månader.. Mina e breda och fula.. Men det ska dom fixa till, ge mig nya ärr som jag då ska ta hand om så hoppas vi att dom blir fina.. Det e svårt att säga hur ärren kommer att se ut för det är olika för alla! Man har ju olika hud lixom..

• Ölandstokan

Hej hopp

Ska oxå göra en buk op innom kort, har inte fått tid än men de trodde i april någon gång.

Ska op i Oskarshamn.

Är skit nervös för smärtan, har gjort ett kejsarsnitt och hade jätte ont i 3 veckor kan tänka mig att detta är värre?

(¯`°?.¸ ♥♥ Madeleine ♥ Markus ♥ William ♥ Alice ♥♥¸.?°´¯)
  • OnlyZ

Ja smärtan e nog olika för alla, har gjort två kejsarsnitt och annan bukop men har inte haft särskillt ont, när folk har beskrivit hur dom kännt vid en bukplastik så brukar det inte vara någon fara med smärtan, men det stramar väldigt mycket...

• Ölandstokan

Hoppas du har rätt, bara stramar inte något större ont

Sen får man väl bara hoppas att det inte blir några komplikationer, vill inte ha sår som inte vill läka och bara rinner och geggar sig

OnlyZ har du fått någon tid än?

(¯`°?.¸ ♥♥ Madeleine ♥ Markus ♥ William ♥ Alice ♥♥¸.?°´¯)
Svar på tråden Bukplastik..