Anonym skrev 2013-02-16 21:46:31 följande:
Min son fyller fyra. En kompis bor hos sonen när jag ligger inne, och hon stannar i en vecka till för att sköta honom. sen ska jag försöka få nån som kommer hem och kollar lägeten gång om dagen. tänkte handla på hemkörning så länge det behövs. Utifrån det du skriver, så anlitar jag städhjälp i tre månader. Läkaren sa att jag skulle kunna laga mat utan problem. Och jobba efter två veckor. dagis skulle hjälpa sonen på med kläder. Hur gick det för er att gå? Hur långt? Dagis är 100 meter bort. Kanske 80m. Får fixa tvätthjälp på nåt sätt... Hur gick det att sitta och stå? Att sätta sig och ställa sig? Duscha själv? Hur kom ni till sjukhuset? Fick ni sjukresor?
Oj jobba efter bara 2 veckor. Nu var jag redan hemma sjukskriven men annars skulle jag fått 6 veckors sjukskrivning. Med en 4 åring så borde det kunna gå men det beror ju lite på hur 4 åringen är. En 4 åring förstår ju en hel del och om du visar ärren och berättar att du är sjuk så kanske han förstår att han själv måste klä på sig, inte krångla så mycket osv.
Laga lättare mat klarar du nog av så länge du inte lyfter tunga kastruller, stekpannor osv. Om man lyfter för tungt för tidigt så kan det brista så man får bråck och det är ju onödigt att riskera. Låter jättebra om du kan få hemkörning med mat och städhjälp.
Jag kommer inte ihåg när jag gick promenader. Jag opererades i början av december och då var det mycket snö och halt ute så jag undvek nog promenader första veckorna iaf. Typ 3 dagar efter operationen var jag på barnens "julfest" i skolan och det gick bra. Är väl bara att gå försiktigt, känna efter hur det känns och gå i en takt som känns bra. Jag är även snittad 2 gånger och smärtan efter bukplastiken var mycket mindre än efter snitten.