Anonym skrev 2013-02-15 22:18:31 följande:
Oh massor, hur länge låg ni inne? Hur ont hade ni och hur länge? Var ni mycket "handikappade"? Hur lång tid tog det på operationsbordet? Är ensamstående med ett barn på heltid. Har ju inte hur mycket hjälp som helst....
Hur gammalt barn har du? Jag gjorde min bukplastik för lite över 1 år sen och skulle jag varit ensamstående då skulle jag aldrig kunnat göra den. Mina barn var då 13 år, 9 år, 5 år och 3 år. De stora barnen var inget problem men jag klarade inte av att ta hand om de mindre barnen.
Första 2 veckorna lyfte jag max 1 kg, sen i 2 veckor lyfte jag max 2 kg. När det gått en månad så började jag sakta kunna göra lite mera men det tog 2,5 månad innan jag vågade leva hyfsat som vanligt. Egentligen så var det lite för tidigt men 3 månader efter operationen separerade vi så pga flytten var jag tvungen att lyfta mer än vad som kändes bra. Det tog 1 månad innan jag vågade börja köra bil och då bara korta sträckor.
Har du någon som kan hjälpa dej med att handla, städa, tvätta och andra tyngre saker 2-3 månader?
Jag kommer inte ihåg hur länge operationen tog men jag låg inne 3 nätter tror jag. Sen var det kontroller en gång om dagen i 2-3 dagar till för att kolla dränaget. Jag fick fara hem med en dränageslang kvar och den ville dom kolla varje dag tills dom kunde ta bort den med.