• OnlyZ

Bukplastik..

Ja nu har jag blivit bevliljad en bukplastik, den ska ske någon gång ibörjan på nästa år. Open ska ske på St göran pga att Karolinska hade fullt.. Ska göra en stor bukplastik.. Är ni fler där ute som snart ska göra en op? Eller någon som gjort en op som kanske vill dela med sig lite och kanske vill svara på lite av mina frågor?

• Svar på tråden Bukplastik..
  • OnlyZ

Men vilken tid det ska ta! Väntar nu på att få träffa kirurg nummer 4 då dom fick ta hjälp av en privatkirurg för att beta av köerna.. Dom hade skickat 15 personer till honom och jag är då en av dessa, den första kommer han att opa 5 mars.. Och hon jag pratade med trodde att han skulle göra mer än 4 i veckan.. Så jag antar att det kan bli ganska kort varsel när jag väl fått kallelsen för att träffa honom.. Vill bara göra den nuuu!

• kitkat
    OnlyZ skrev 2013-02-23 19:55:09 följande:
    Men vilken tid det ska ta! Väntar nu på att få träffa kirurg nummer 4 då dom fick ta hjälp av en privatkirurg för att beta av köerna.. Dom hade skickat 15 personer till honom och jag är då en av dessa, den första kommer han att opa 5 mars.. Och hon jag pratade med trodde att han skulle göra mer än 4 i veckan.. Så jag antar att det kan bli ganska kort varsel när jag väl fått kallelsen för att träffa honom.. Vill bara göra den nuuu!

Jag håller tummarna för att du får tid snart.... I april, då är du snygg till sommaren. Du får väl bada under senare delen av sommaren då va? För egen del sade de lite vagt "inom tre månader", det betyder senast maj. Men de sade också "iaf inte under rötmånad". Besked ges två veckor innan, ibland en vecka innan, ibland kortare tid än så.... Så luddigt är det!!!
  • OnlyZ
    kitkat skrev 2013-02-23 20:18:18 följande:

Jag håller tummarna för att du får tid snart.... I april, då är du snygg till sommaren. Du får väl bada under senare delen av sommaren då va? För egen del sade de lite vagt "inom tre månader", det betyder senast maj. Men de sade också "iaf inte under rötmånad". Besked ges två veckor innan, ibland en vecka innan, ibland kortare tid än så.... Så luddigt är det!!!

Tack! =) Ja senare än april blir det ju inte iallafall.. Bada hoppar jag nog ändå Blev inge dopp i sommras häller, det e för kallt för mig =P Jag fick ju en tid i december som jag fick avboka dagen innan då jag blev sjuk, men då fick jag reda på tiden 1 vecka innan.. 
  • kitkat
    OnlyZ skrev 2013-02-23 20:52:07 följande:
    Tack! =) Ja senare än april blir det ju inte iallafall.. Bada hoppar jag nog ändå Blev inge dopp i sommras häller, det e för kallt för mig =P Jag fick ju en tid i december som jag fick avboka dagen innan då jag blev sjuk, men då fick jag reda på tiden 1 vecka innan.. 

Ja, men då blir ju badet ingen uppoffring för dig... Jag är lite pirrig för jag har bokat stuga i juli.... Mycket att bära på tågresan.... Och bad om vädret tillåter.... Kändes en vecka som tillräckligt med tid att förbereda sig?
  • OnlyZ
    kitkat skrev 2013-02-23 21:07:05 följande:

Ja, men då blir ju badet ingen uppoffring för dig... Jag är lite pirrig för jag har bokat stuga i juli.... Mycket att bära på tågresan.... Och bad om vädret tillåter.... Kändes en vecka som tillräckligt med tid att förbereda sig?

Nä precis =) Du får väll ta två dramaten så får nån annan bära =) Hehe...

Njaa.. Det va lite blandade känslor när det väl kom till kritan så att säga, det va lite jobbigt, och jag va jätte glad.. Men jag fick ju så dum tid så det satte även galler i huvudet. 22 dec ville dom opa mig och jag ville ju inte ligga halv ok på julafton! Men nu är jag redo hur kort tid jag än får på mig att förbereda mig! =D 
  • kitkat
    OnlyZ skrev 2013-02-23 21:20:43 följande:
    Nä precis =) Du får väll ta två dramaten så får nån annan bära =) Hehe... Njaa.. Det va lite blandade känslor när det väl kom till kritan så att säga, det va lite jobbigt, och jag va jätte glad.. Men jag fick ju så dum tid så det satte även galler i huvudet. 22 dec ville dom opa mig och jag ville ju inte ligga halv ok på julafton! Men nu är jag redo hur kort tid jag än får på mig att förbereda mig! =D 

Oj vilket kasst datum!!! Ja, du har ju förberett dig en gång så du är nog snabbare redo denna gången... Det ska bli spännande att höra hur det går för dig! Glöm inte att uppdatera! Jag har bara en som kan ta hand om mitt barn när jag är inlagd, hon kan hela våren utom två helger. Hoppas innerligt att det inte blir under dessa, för då kanske jag måste jag be att få skjuta på det.... Det vill jag inte!
  • OnlyZ
    kitkat skrev 2013-02-23 21:27:37 följande:

Oj vilket kasst datum!!! Ja, du har ju förberett dig en gång så du är nog snabbare redo denna gången... Det ska bli spännande att höra hur det går för dig! Glöm inte att uppdatera! Jag har bara en som kan ta hand om mitt barn när jag är inlagd, hon kan hela våren utom två helger. Hoppas innerligt att det inte blir under dessa, för då kanske jag måste jag be att få skjuta på det.... Det vill jag inte!

Ja det va riktigt dåligt!! Spec eftersom vi skulle ha gäster o jag är den som fixar allt =P
    Självklart kommer jag att uppdatera! =)
    Men jag tror att du kommer att märka att det är lättare än vad man tror! Bara inte bära omkring med ungen så funkar det mesta annat =) C till att kyl och frys är full, storstädat innan så du slipper det osv.. =)  
  • kitkat
    OnlyZ skrev 2013-02-23 21:32:03 följande:
    Ja det va riktigt dåligt!! Spec eftersom vi skulle ha gäster o jag är den som fixar allt =P Självklart kommer jag att uppdatera! =) Men jag tror att du kommer att märka att det är lättare än vad man tror! Bara inte bära omkring med ungen så funkar det mesta annat =) C till att kyl och frys är full, storstädat innan så du slipper det osv.. =)  

Jag har faktiskt också känslan av att det är lättare än man tror. Vila när pojken är på dagis. Köra på i lugnt tempo tills läggning. matlådor i frysen, mat på hemkörning, storstäda innan... Hur ser det ut för dig? Har du man och barn?
  • OnlyZ
    kitkat skrev 2013-02-23 21:37:31 följande:

Jag har faktiskt också känslan av att det är lättare än man tror. Vila när pojken är på dagis. Köra på i lugnt tempo tills läggning. matlådor i frysen, mat på hemkörning, storstäda innan... Hur ser det ut för dig? Har du man och barn?

Precis, det gäller att förbereda =)
    Jo jag har man och barn men han e inte mycket till hjälp tyverr =P Haha.. Det är jag som göra allt, och jag menar verkligen allt! Men det ska nog gå fin fint! Har ju gjort en massa ops och klarat mig finfint =) 
  • kitkat
    OnlyZ skrev 2013-02-23 21:47:33 följande:
    Precis, det gäller att förbereda =) Jo jag har man och barn men han e inte mycket till hjälp tyverr =P Haha.. Det är jag som göra allt, och jag menar verkligen allt! Men det ska nog gå fin fint! Har ju gjort en massa ops och klarat mig finfint =) 

Då har du koll på det där! Vid snittet för snart fyra år sen så fanns barnets pappa i mitt liv. Minns att jag hela tiden skötte barnet. Men han handlade, lagade mat och dammsög ett tag... Känner mig starkare nu, och sonen kan ju göra själv. Och det här är enklare.. nä, nu är det soffa och plura som gäller! Trevlig kväll!
Svar på tråden Bukplastik..