• OnlyZ

Bukplastik..

Ja nu har jag blivit bevliljad en bukplastik, den ska ske någon gång ibörjan på nästa år. Open ska ske på St göran pga att Karolinska hade fullt.. Ska göra en stor bukplastik.. Är ni fler där ute som snart ska göra en op? Eller någon som gjort en op som kanske vill dela med sig lite och kanske vill svara på lite av mina frågor?

• Svar på tråden Bukplastik..
  • OnlyZ

Mina armar e rätt kraftiga fortfarande, men mycket mjuk/överflödig hud.. Det är en del fett kvar i huden som hänger så att säga..

• Ölandstokan

Ska ringa op planerarna

fettoarm... Jag har lite gäddhäng men inte så att det stör mig, har faktist haft tur att skinnet gått tillbaka hyfsat.

(¯`°?.¸ ♥♥ Madeleine ♥ Markus ♥ William ♥ Alice ♥♥¸.?°´¯)
  • kitkat

Jag ska opereras för att läkaren snittade mig fel och sydde ihop mig fel. Snittet är för högt, och snett, lutar kraftigt nedåt, och fel ihopsytt = påse på ena sidan av magen.

• Lattjo

Jag har precis blivit godkänd för op och ska också opas på St G. En kompis till mig gjorde sin där i dec av en privatkirurg, för henne gick det undan, hon ringde och tjatade så gissa vad jag kommer att göra ;) Jag vill bara ha det gjort nu! Har också gjort en gbp och gått ner 47 kg så magen ser ju ut därefter...

• OnlyZ
    kitkat skrev 2013-03-14 16:53:23 följande:
    Jag ska opereras för att läkaren snittade mig fel och sydde ihop mig fel. Snittet är för högt, och snett, lutar kraftigt nedåt, och fel ihopsytt = påse på ena sidan av magen.

Jahaa! Kejsarsnittet alltså?
  • OnlyZ
    Lattjo skrev 2013-03-14 17:05:12 följande:
    Jag har precis blivit godkänd för op och ska också opas på St G. En kompis till mig gjorde sin där i dec av en privatkirurg, för henne gick det undan, hon ringde och tjatade så gissa vad jag kommer att göra ;) Jag vill bara ha det gjort nu! Har också gjort en gbp och gått ner 47 kg så magen ser ju ut därefter...
    Grattis! Hoppas att det går fort för dig =)  
    En privat ska opa mig oxå på st göran.. Kanske va d samma som opade henne =)

• aronnax
    Lattjo skrev 2013-03-14 17:05:12 följande:

Är i samma situation, gjorde en GBP och har gått ner 57 kg så det hänger lite.. Cool
    Får du åtgärdat bara hänget nere eller tar dom naveln också om det behövdes?
    Har förstått att det är olika ör olika landsting.   
  • OnlyZ
    aronnax skrev 2013-03-15 15:17:17 följande:

Är i samma situation, gjorde en GBP och har gått ner 57 kg så det hänger lite.. Cool
    Får du åtgärdat bara hänget nere eller tar dom naveln också om det behövdes?
    Har förstått att det är olika ör olika landsting.   

Även jag har gjort gbp och gått ner 56 kilo.. På mig gör dom en full bukplastik, dvs flyttar på naveln, detta är i Sthlm.. Har du varit på konsultation än?

• aronnax
    OnlyZ skrev 2013-03-15 15:28:51 följande:

Även jag har gjort gbp och gått ner 56 kilo.. På mig gör dom en full bukplastik, dvs flyttar på naveln, detta är i Sthlm.. Har du varit på konsultation än?

Visst är det ofattbart att man förlorat så pass i vikt??
    Jag skall till vårdcentralen den åttonde, har inte tagit tag i det förrän nu då jag  studerar också
    så det har varit lite mycket.
    Men nu ser jag fram emot denna resa med skräckblandad förtjusning.

• OnlyZ
    aronnax skrev 2013-03-15 15:47:01 följande:

Visst är det ofattbart att man förlorat så pass i vikt??
    Jag skall till vårdcentralen den åttonde, har inte tagit tag i det förrän nu då jag  studerar också
    så det har varit lite mycket.
    Men nu ser jag fram emot denna resa med skräckblandad förtjusning.

Njaa, inte direkt =P Jag har fortfarade 10 kilon kvar till min vikt jag låg på innan jag började gå upp i vikt 

Alla vc e olika men en del tar inte kort på magen som dom sen skickar med i remissen till sjukhuset utan dom vill att man ska göra det själv. Och då kan hela proceduren ta extra lång tid, så ett tips kan va att du har med dig kort redan på första mötet.. Elr ring och fråga om dom tar korten där? Kan ju va bra att vara förbered spec om du har svårt att komma iväg =)
Svar på tråden Bukplastik..