OnlyZ skrev 2014-02-08 08:17:35 följande:
Jag köpte rätt tidigt en ny gördel, den man fick med va jätte jobbig, rullade upp sig och va obekväm osv..
Jag har ju opererat magen många många ggr.. Har både gått jätte bra och helt åt helvette, en av gångerna när jag gjort en titthålsop så fick jag infektion, jag fick feber och väldigt ont i ett av hålen, så jag tog bort förbandet och såg att det var lite rött och lite svullet kring såret.. Så jag åkte in och dom mätte infektionen i blodet och det var visst väldigt väldigt högt.. Så jag hade infektion inuti såret.. Det är inte så jätte vanligt, men dom skar upp såret och tryckte ut varet.. Det va så där lagom kul =P
Så.. Om du har feber, och är öm, kanske röd någonstans? Kanske tillomed kan man se lite var? Då ska du ju absolut åka in.. Håll koll.. Ta inte bort tejpen för mycket så här i början för det irriterar såret..
Jag får ju panik på den här gördeln den är fruktansvärd

Så ont i ryggen så jag får sova halvsittandes i soffan för att kunna sova alls.
Jag har också opererats några gånger och vid mitt ena snitt så fick jag en infektion i ärret så det sprack sönder och jag fick ligga inlagd varvat med att åka till vc varje dag i 3 månaders tid för omläggning och rensning av fistelgången som blev så jag är livrädd att åka på något sådant skit.
Jag tog av gördeln igår för att ta på mig ett linne under gördeln och min man kikade på ärren och se såg inte röda, svullna eller infekterade ut iaf!!
Men jag går hela tiden på Panodil då jag fortfarande mår allmänt skit och fryser men det verkar inte som att jag har feber iaf.
Jag kom på att jag har köpt en sånd där shape up trosa, man kan inte använda den istället för gördeln, någon som vet????